Redaktorská bilance je někdy pěkně náročnou záležitostí. Musíte se rozhodnout, co vybrat a co odložit, jaké dát deskám či zážitkům pořadí a jestli hodnotit spíše objektivně, nebo subjektivně... ale nakonec každý z nás většinou hodnotí srdcem a tak tedy zde představuji moje top desky, koncerty, písně, debut roku a propadák, dle mého osobního nejlepšího možného uvážení. A doufám, že v roce 2012 těch zážitků a desek, do kterých s radostí investuji, bude jen přibývat.
Desky:
1. MYRATH – Tales Of The Sands
Famózní propojení progressivu, melodiky a arabských motivů v podání muizikantů z Tunisu.
2. LEPROUS – Bilateral
Velmi zvláštní deska, která opravdu hodně zamávala s mým hudebním vkusem a spolu s Myrath mi otevřela dveře k progressivu.
3. BLOODBOUND – Unholy Cross
Bloodbound konečně zase znějí tak, jak by měli. Hudba má náboj, dynamiku, melodie, velmi zajímavého vokalistu a je z ní cítit pozitivní ladění kapely.
4. IN LEGEND – Ballads´N´Bullets
Šílený experiment bubeníka Van Canto. Metal v podání pouze klavíru, basy a bicích? Senzace! Bohužel nestravitelná pro každého.
5.
POWERWOLF – Blood Of The Saints
Sice se dle mého mínění Blood Of The Saints nevyrovná Bible Of The Beast, ale partička vlkodlaků a upírů pořád drží laťku zatraceně vysoko!
6. SISTER – Hated
Spojení glamu, metalu a něčeho ve stylu Murderdolls, či Wednesday 13 ze Švédska za poslech určitě stojí!
7. VAN CANTO – Break The Silence
Pamatuju si, jak rok a půl zpátky jsem nad touto kapelou ohrnovala nos, ale letos se všechno změnilo a poslední dobou mě chytila nějaká Van Canto mánie.
8. ALESTORM – Back Through Time
Zcela nečekané. Z dřívějších alb těchto pirátů mě vždy bavily tak dva až čtyři songy, tentokrát mě nadchla ale téměř celá deska. A to jsem to dlouho odmítala přiznat.
9. NEONFLY – Outshine The Sun
Debutové album britů bych hodnotila tak o stupínek až dva více, než Pagan ve své recenzi. Nadchl mě příjemný vokál i melodie skladeb s příklonem k lehkému progresivu.
10. AMARANTHE - Amaranthe
Možná je beru jakousi náhradu zarozpadlé Soníky, neboť jsou si tyto kapely hudebně podobné. Ale sama o sobě se mi deska Amaranthe velmi líbí a na rozdíl od kolegy Savy, si ji pustím během dne klidně i vícekrát.
Koncertní zážitky:
1. EDGUY: 6.10.2011 – Praha, KC Vltavská
I přes to, že nejnovější desku zmiňuji níže v průšvizích roku, pražský koncert byl parádní.
2. GRAVE DIGGER: 8.4.2011 – Zlín, MoR Café
Co více dodat, než je uvedeno v reportu? Jeden z nejlepších koncertů, kteréjsem dosud viděla a to nejen této kapely, kterou jsem letos měla možnost vidět celkem pětkrát.
3. HELLOWEEN: 28.1.2011 – Hlohovec, Športová Hala
Nikdy bych to nečekala, ale tehdy jsem si poprvé z jejich live vystoupení málem sedla na zadek. Škoda, že jim to nevydrželo.
4. KISSIN DYNAMITE: 4.2.2011 – Vídeň, Escape Metal Corner
Mladá kapela nabitá energií. Těším se na koncert na MoRu.
5. NEONFLY: BASINFIREFEST 2011
Vůbec jsem netušila, co mě od Britů čeká a nakonec se z koncertu neznámé kapely vyklubalo snad nejlepší vystoupení Basinfirefestu.
6. POWERWOLF: 7.9.2011 – Vídeň, Arena
Nemůžu srovnat z koncertem na Mástru, který jsem neviděla, ale banda nemrtvých a vlkodlaků umí svoje show opravdu prodat.
7. FIREWIND: BASINFIREFEST 2011
Vynikající koncert na Basinu. Na Firewind jsem se dlouho těšila po zimím MoRu 2009, kde mě hodně nadchli a tohle bylo splněné přání.
8. VAN CANTO 9.12.2011 – Geiselwind, Eventhalle
V poslední době jedna z mých nejoblíbenějších kapel, jejíchž pražský koncert jsem bohužel neviděla a tak jsem se na ně do Německa těšila. Nezklamali!
9. ACCEPT – METALFEST 2011
Nikdy jsem jim příliš neholdovala, ale koncertí zážitek z Plzně zjevně vše změnil a už se těším n koncert v dubnu ve Zlíně!
10. POWERWOLF: 30.12.2011 – Zürich, Volkhaus – k události bohužel nevznikne žádný report, ale pro zájemce přidávám odkaz na fotogalerii. Kapela se předvedla opět v plném složení a v plné síle, i když opět zase v kratším setu na eventu Eluveitie + friends, kde mimo jiné hráli ještě Korpiklaani, Coroner a další švýcarské kapely.
Propadák roku:
EDGUY– ta nová sra… tedy Age Of The Joker
K tomu bohužel nemám co dodat. Nemůžu říct, že by šlo vyloženě o zklamání roku, protože už jsem od Edguy moc neočekávala, ale deska se mi prostě absolutně nelíbí.
Skladby roku abecedně dle interpreta:
Alestorm – Death Throes Of The Terrorsquid
Bloodbound – The Ones We Left Behind
Dragonland – The Black Mare
Gotthard – Remember It´s Me
In Legend – Pandemonium
Sister - Would You Love a Creature
Moje osobní objevy roku mimo výše zmíněných (řazeno abecedně):
ASPERA – Naprosto zvláštní kapela kombinující progressiv v nečekaných možnostech. Kombinace psychadelické hudby s popem a glamem? Doporučeno dvěma ze dvou redaktorů, kteří tuto desku znají.
ORDEN OGAN – Německá melodická banda objevená na koncertě Grave Digger ve Zlíně. Následně jsem si sehnala i poslední desku a teď už netrpělivě očekávám tu novou.
SEBASTIEN – Česká vycházející hvězda? Možná zatím trochu nadnesený pojem, ale přála bych jim to. Dávjí do muziky srdce a opravdu se snaží a zatím to vychází. Tak ať je příští deska ještě o stupeň lepší!
SISTER SIN – Bohužel jsem je ještě neměla možnost vidět na živo, ale hardrock v podání charismatické zpěvačky (a to dámské vokály moc nemusím) mě nadchl!
SONS OF SEASON – Díky kolegyni Ray, že mi je doporučila. Nejnovější deska je naprosto vynikající.
Debut roku:
THE UNGUIDED – Hellfrost – v následujícím roce snad přibude i recenze a možná seriál o Sonic Syndicate, jejichž dva původní zpěváci tady ten projekt mají na svědomí. Po pár posleších rovnou můžu říct, že tato deska je o mnoho lepší, než poslední podivnost od Soníků.
Akce roku:
- Agro výlet do německého Geiselwindu.
- Tři nezapomenutelné party na Heidenfestu. V čele s Krakowem. Do Polska už sice nikdy více, ale tohle stálo za to!
- Stopnutí si nákladní lokomotivy v Zürichu – což sice není hudební událost, ale vztahuje se k výše zmiňovanému koncertu. Vážně, my si cestou na nádraží stoply nákladní vlak a jely jsme na lokomotivě.
|