24.05.2018
FLOTSAM AND JETSAM
O novince je rozhodnuto. "The End Of Chaos", jak se ..více

24.05.2018
DIAMOND HEAD
Ještě letos by chtěla někdejší hvězda Nové vlny ..více

24.05.2018
BETWEEN THE BURIED AND ME
Po březnovém albu "Automata I" přijde tahle americká ..více

24.05.2018
NONPOINT
Američtí alternativci dodržují dvouleté rozestupy mezi ..více

24.05.2018
BIGFOOT
Místo zpěváka u těchto anglických hardrockerů je ..více

23.05.2018
HYPNOS
Tuzemská deathmetalová stálice provedla bleskovou změnu ..více






BON JOVI - Have A Nice Day
Alba Have a nice day, Lost highway mam rád a obzv ..

THERION - A´arab Zaraq Lucid Dreaming
Určitě nejsem rozlobený, je to opravdu věc sub ..

THERION - A´arab Zaraq Lucid Dreaming
Jako vše...je to subjektivní. A tak chápu, že ..

THERION - A´arab Zaraq Lucid Dreaming
3,5? Není to omyl? Songy jako In Remembrace, par ..

BLACK STONE CHERRY - Family Tree
Mně ta jejich energie v kombinaci s "přechcanou" ..

Ivar BJØRNSON & Einar SELVIK - Hugsjá
Huuuuuge,bejbe! !! Moc jsem se na to těšil a taaa ..

PARKWAY DRIVE - Reverence
Meresz: také jsem zvědav na nové album, nicmén ..

PARKWAY DRIVE - Reverence
PD som naposledy počul pred piatimi rokmi, kedy s ..

PARKWAY DRIVE - Reverence
Crust: Na vysvětlenou: kontext, klady, zápory, s ..

PARKWAY DRIVE - Reverence
Album jsem neslyšel, nicméně mám dojem, že me ..




Za poslední měsíc:
SILENT STREAM OF GODLESS ELEGY - Smutnice
1701x

THERION - Theli
1139x

Jon BON JOVI - Destination Anywhere
912x

A PERFECT CIRCLE - Eat The Elephant
823x

BON JOVI - Crush
706x

MELODIUS DEITE - Episode III: The Archangels and the Olympians
676x



25.05.2018
INNERSPHERE, FEEL MACHINE, MORAX..
ČESKÉ BUDĚJOVICE - MC FABRIKA, začátek od:19:00, vstupné: 150

26.05.2018
INNERSPHERE, ANIME TORMENT, DYSANGELIUM, LAID TO WASTE..
PLZEŇ - DIVADLO POD LAMPOU, začátek od:19:00, vstupné: 150

01.06.2018
PRAWDA (PL), TÍSŇOVÉ VOLÁNÍ, BOD VARU, ZATIMNIC, BLOODY MARY...
Velké Meziříčí - Rock Depo, začátek od:19:00, vstupné: 150



článků celkem: 6333
recenzí: 5139
reportů: 521
rozhovorů: 349













Fobia Zine

Metalopolis

metalový magazín ABYSS

Volumemax

České kapely.cz - Nabízej a nakupuj českou hudbu


W.A.S.P. - The Last Command

Nadešly dny hojnosti. Debut zaznamenal úspěch a přestože se nepodařilo dosáhnout takových prodejů, jaké v té době zažívali stylově spříznění Mötley Crüe, Twisted Sister, Ratt nebo Quiet Riot, těžko kdo mohl překonat W.A.S.P. v jejich pódiové prezentaci. Blackie a jeho parta si dávali záležet. Čím dál vylepšovaná šokující show byla plná umělé krve, řetězů, na kterých Lawless držel oba kytaristy, ohňů, kdy došlo k pár nepěkným spáleninám a dokonce i živých krys. A to se kapela měla teprve podívat do rezervovanější Evropy. „Na pódiu jsme měli živé krysy. Normálně v kleci,“ rozvzpomínal se Lawless na dobu po debutovém albu, „Ale pak se rozkřiklo, že jsme je pustili mezi lidi. Když jsme pak přijeli do Anglie, museli jsme před každým vystoupením podepsat, že nebudeme pouštět živá zvířata.“

To už ale s kapelou nebyl bubeník Tony Richards, kterého nahradil mnohem ostřílenější Steve Riley, jenž krátce předtím stihl nabubnovat pravděpodobně nejznámější album kapely Keel „The Right To Rock“. V říjnu 1984 pak společně s kapelou, kde byl vlastně jen pár týdnů, zamířil do hollywoodského Pasha Music House, kde se začalo nahrávat druhé album, pro které bylo zvoleno jméno „The Last Command“. „Tenkrát šlo všechno tak rychle, den za dnem, noc za nocí,“ říkával Lawless.

Nahrávání „The Last Command“ nebylo úplně bezproblémové, navíc ho brzdila sama kapela navyšováním počtu vystoupení, což se pochopitelně nelíbilo vydavatelské firmě, takže deska byla dokončena až koncem května 1985. Lawless sice odmítal, že by kapela natočila podobné album jako byl debut, ovšem těch styčných bodů bylo na „The Last Command“ více než dost. Co rozhodně bylo jiné, byl přístup ke skládání, do kterého se už zapojil i Holmes a jednou věcí přispěl i Riley, a změnila se i produkce. Právě proto „The Last Command“ zní v porovnání s debutem uhlazeněji a dalo by se říct, že hitověji.

Tomu rozhodně nahrává i úvodní skladba a možná nejznámější věc z celé diskografie W.A.S.P. „Wild Child“. Uvozuje ji naprosto unikátní Holmesova kytarová vyhrávka (údajně právě ona je tím jeho skladatelským vkladem do celé skladby), která se už dnes dá považovat za klasickou a může být označována za tu, která utváří rockové dějiny. Ne náhodou právě k této skladbě natočila kapela velice povedený pilotní videoklip.

Nedá se ale říct, že by „The Last Command“ stála a padala právě s „Wild Child“. Povedených věcí je tu mnohem víc. Další zásadní skladbou je druhá klipová „Blind In Texas“, jenž je klasickou rock n`rollovou věcí, která by se pro svou párty atmosféru rozhodně uchytila i na debutu. Takových skladeb je ale na „The Last Command“ přece jen více, což je dané tím, že mezi oběma deskami leží jeden pouhý rok. Jedná se o svižnější věci jako je „Ballcrusher“, „Fistfull Of Diamond“, „Running Wild In The Streets“ nebo „Sex Drive“ (opět spolupráce Lawlesse s Holmesem). Naopak skladby v pomalejším duchu, zde konkrétně „Widowmaker“, titulní „The Last Command“ a „Cries In The Night“, jako kdyby už naznačovaly věci příští. Ne náhodou je u nich uvedený jako výhradní autor právě Lawless…

„The Last Command“ se až tak úplně nedá považovat za předstupeň k „The Headless Children“ nebo dokonce k „The Crimson Idol“, ale přece jen jistý postup kupředu je na ní znát. Kapelu už nezajímá pouze krev, znásilňování děvek a rozhazování prasečích vnitřností, soustředí se spíše na skladbu jako takovou. Ano, může se namítat, že se trochu vytrácí původní energie, ovšem ta možná jen trochu ustoupila promyšlenějším postupům.

Když se pak deska objevila na trhu (to se stalo 9. listopadu 1985), byla kapela znovu na cestách. V tu dobu se na scéně objevuje i nový basista John Rod. Peroxidový blonďák, který se k W.A.S.P. nachomýtl v době, kdy ještě působil ve své tehdejší kapele King Kobra, ovšem bylo mu proti srsti její popovější směřování (to se projevilo na jejich druhé desce „Thrill Of The Lifetime“). V tu chvíli se na pár týdnů stává Lawless pouze zpěvákem. To ale netrvá věčně. Začínají se totiž stupňovat problémy s kytaristou Randym Piperem, který přestává zvládat náročný rockerský styl života a pomalu se mu drogy a chlast vymykají kontrole. „Všeobecně se pilo hodně, ale Randy to tenkrát nějak neukočíroval,“ připomněl Lawless. Začátkem roku 1986 je Piper nucen kapelu opustit a Blackie sám bere na svá bedra i doprovodnou kytaru. Piper se probral až v následujícím století a v roce 2002 představil svou novou kapelu Randy Piper`s Animal, se kterou do dnešního dne natočil tři desky, které jsou ovšem jen na okraji posluchačského zájmu.

Pepsi Stone             


www.waspnation.com

YouTube ukázka – Wild Child

Seznam skladeb:
1. Wild Child
2. Ballcrusher
3. Fistful Of Diamonds
4. Jack Action
5. Widowmaker
6. Blind in Texas
7. Cries in the Night
8. The Last Command
9. Running Wild In The Streets
10. Sex Drive

Sestava:
Blackie Lawless - zpěv, baskytara
Chris Holmes - kytara
Randy Piper - kytara
Steve Riley - bicí

Rok vydání: 1985
Čas: 41:20
Label: Capitol
Země: USA
Žánr: hair metal/heavy metal

Diskografie:
1984 - W.A.S.P.
1985 - The Last Command
1986 - Inside The Electric Circus
1989 - The Headless Children
1992 - The Crimson Idol
1995 - Still Not Black Enough
1997 - Kill Fuck Die
1999 - Helldorado
2001 - Unholy Terror
2002 - Dying For The World
2004 - The Neon God: Part I. - The Rise
2004 - The Neon God: Part II. - The Demise
2007 - Dominator
2009 - Babylon
2015 - Golgotha

Související články

Foto: archiv kapely


Vydáno: 25.05.2017
Přečteno: 3582x




počet příspěvků: 4

Titulek:Příspěvek:Datum:Jméno:
K Last Command...25. 05. 2017 10:57 Zdeněk
10/10Pecka! Absolutní...25. 05. 2017 10:06 Deny
souhlasMoje...25. 05. 2017 9:27 Daveyy
Excelentní album......které se dá...25. 05. 2017 8:24 Kolík


 
Metalforever.info © 2006 - 2018     RSS - články

stránka byla načtena za 0.13993 sekund.