23.04.2018
ANGELUS APATRIDA
Na novinku "Cabaret De La Guillotine", kterou španělská ..více

23.04.2018
TALES OF EVENING
Maďarská power´n´folková kapela vydá 4. května ..více

23.04.2018
DELAIN
Symfonici z Holandska oznámili, že pracují na novém ..více

23.04.2018
THE IRON MAIDENS
Pětice rockerek, jejichž repertoár je založený na ..více

23.04.2018
LÖVE RAZËR
Kanadská hairmetalová parta se propracovala k ..více

22.04.2018
CLUTCH
O dvanáctém albu alternativců z Marylandu je rozhodnuto. ..více






RAINBOW, THE LORDS - 20. 4. 2018 - Praha, O2 Aréna
Romero to nezachrání! Kapela je tak dobrá, jak ..

RAINBOW, THE LORDS - 20. 4. 2018 - Praha, O2 Aréna
...to se nejdřív vyblil Bezr se svou kritikou do ..

RAINBOW, THE LORDS - 20. 4. 2018 - Praha, O2 Aréna
DP jsou ve formě. Jak naživo, tak ve studiu. O t ..

RAINBOW, THE LORDS - 20. 4. 2018 - Praha, O2 Aréna
Věk nezastavíš, ale Blackmorovi konkurenti (nep ..

RAINBOW, THE LORDS - 20. 4. 2018 - Praha, O2 Aréna
Souhlas, že to nemá jiskru, což je o to smutně ..

RAINBOW, THE LORDS - 20. 4. 2018 - Praha, O2 Aréna
Co jsem viděl na Youtube kvalitních záznamech, ..

RAINBOW, THE LORDS - 20. 4. 2018 - Praha, O2 Aréna
No nevim .soused byl .lakal me -pry jsem usetril ..

RAINBOW, THE LORDS - 20. 4. 2018 - Praha, O2 Aréna
Pepsi, nevím, jestli jsi nebyl na jiném koncert ..

Blaze BAYLEY - The Redemption of William Black
Mě první díl vůbec nezaujal, dvojka se mi líb ..

Blaze BAYLEY - The Redemption of William Black
Blaze mám hodně rad, ale 2. a 3. díl mě vůbec ..




Za poslední měsíc:
BON JOVI - Keep The Faith
935x

Jon BON JOVI - Blaze Of Glory
922x

Richie SAMBORA - Stranger In This Town
841x

TEMPERANCE - Of Jupiter And Moons
795x

PRIMAL FEAR - New Religion
789x

BON JOVI - These Days
637x



24.04.2018
PALACE OF THE KING (Australia), DEAD DANIELS..
Praha, Klub Vagon, začátek od:20:30, vstupné: 299,-

27.04.2018
MELANCHOLY PESSIMISM, INNERSPHERE, KOLLOS, PURNAMA, FROM BEYOND..
PRAHA - MODRÁ VOPICE, začátek od:18:00, vstupné: 180

28.04.2018
NOVOVESKA, BRAK, ILLNESS, ABSOLUTE ZERO...
Chata Hubertka - Okrouhlička u Havl. Brodu, začátek od:20:00, vstupné: 100



článků celkem: 6268
recenzí: 5077
reportů: 521
rozhovorů: 348













Fobia Zine

Metalopolis

metalový magazín ABYSS

Volumemax

České kapely.cz - Nabízej a nakupuj českou hudbu


STONE SOUR - Hydrograd

Jsou pro Coreyho Taylora dnes důležitější Slipknot nebo Stone Sour? Odpověď na tuto otázku nezná možná ani samotný principál, ale důležitější je určitě fakt, že se ze Stone Sour, z toho původně levobočního ošklivého kačátka, postupem let stala velká kapela. Ta sice nikdy nenaplnila prodejní kvóty Slipknot, nicméně ukázala, že členové slavné maskované party nejsou žádná monstra, ale skutečně výborní muzikanti a sám Taylor zpěvák světového formátu. I když poslední roky byly u Stone Sour trochu bouřlivější, kdy se přece jen sestava otřásla v základech, zdálo se, že kapela si vybrala tu správnou vývojovou cestu.

Většina fanoušků se totiž shodne na tom, že předchozí dvě desky/dvojalbum „House Of Gold & Bones“ představovaly v tvorbě souboru dosavadní vrchol a kapela dokázala přesvědčit fanoušky, kteří po albech „Come What(ever) May“ a „Audio Secrecy“ pochybovali, jak to vlastně s těmi Stone Sour je. Dvojice „House Of Gold & Bones“ totiž přinesla nečekaně svěží hard rock, který už nepřipomínal někdejší post-grunge a alternativní metal, ale spíše se poohlížel po kořenech tvrdé hudby, kterou rouboval na moderní postupy. Vše s výborným songwrittingem a dotaženou produkcí. O Stone Sour se proto už nemluvilo jako o projektu „těch ze Slipknot“, ale jako o svébytné kapele, což muselo být pro Taylora velké zadostiučinění kvůli stále se protahujícím pauzám v tvorbě Slipknot.

Jenže brzy přišly problémy. Kapelu opustil kytarista Jim Root (ve Slipknot zůstal) a nevydržel ani náhradní basista Rachel Bolan, který se vrátil k domovským Skid Row a práce na dalším albu se zbrzdily. Náhrada přišla rychle a Stone Sour si soudržnost sestavy nejprve otestovali na dvou EP, kde přehráli skladby svých oblíbenců jako Judas Priest, Metallica, Kiss, Iron Maiden nebo Mötley Crüe. Hrálo to výborně, o to nic, ovšem z coververzí se současná forma kapely pozná jen ztěží. Novince „Hydrograd“ to tedy trvalo čtyři roky, ovšem dnes už takové prodlevy nejsou ničím výjimečným a nečekaným. Navíc Taylor vydal se Slipknot jejich pátý počin „.5: The Gray Chapter“, takže se vlastně ani není čemu divit.

Novinku „Hydrograd“ jde brát jako křest ohněm. Objevují se na něm hned dva noví hráči, a to sólový kytarista Christian Martucci a basista Johny Chow, proto je jasné, že s Rootovou skladatelskou absencí se bude jednat přece jen o trochu jinou kapelu. Taylor navíc říkal, že nebude úplně přímo pokračovat v cestě „House Of Gold & Bones“, ale že se bude jednat o návrat k tvrdší poloze. Že by přece jen cesta zpět? To se naštěstí nekoná a o nějakém návratu ke kořenům se dá mluvit jen v hodně slabých náznacích. „Hydrograd“, ať se to Taylorovi líbí nebo ne, prostě na „House Of Gold & Bones“ navazuje a je to to nejrozumnější, co Stone Sour mohli udělat.

Řeči o tvrdosti a návratu ke kořenům sice přijdou na mysl hned na úvod desky, kdy trojice skladeb „Taipei Person / Allah Tea“, „Knievel Has Landed“ a titulní „Hydrograd“ přece jen jako kdyby chtěla těmto tvrzením dostát a ne náhodou tak rozjezd desky zbržďují. Proto je proniknutí do „Hydrograd“ složitější, ovšem s příchodem „Song #3“ (což je jeden ze singlů alba) se karta obrací a kapela ukazuje svou přívětivější tvář. Navíc je v této skladbě, ale i dalších, které následují, („Fabuless“, „The Within Tress“) znát, že odchod Roota Stone Sour na lopatky nepoložil a že stále tahle kapela umí napsat skutečně silnou věc, která se pohybuje na hranici soudobého hard rocku a komerčnějšího heavy metalu. Proto pak posluchač uvítá i velmi zručně složenou countryrockovou baladu „St. Marie“.

Bez chyby samozřejmě tahle deska není. Ty se nejvíce objevují (jak už bylo zmíněno) ve skladbách, kde kapela a zejména Taylor svým vokálním projevem moc zatlačí na pilu a tvrdost jde na úkor kvality skladby. Z tohoto pohledu jsou na desce výjimky jako „Somebody Stole My Eyes“ či „Friday Knights“, ale i přehmaty, které by přece jen mohly zůstat na B stranách singlů jako „Whiplash Pants“. Albu navíc moc nesvědčí ani jeho více než hodinová stopáž, regulace z patnácti písní na rovnou desítku by „Hydrograd“ velice, velice prospěla.

Když se to vezme kolem a kolem, tak Stone Saour nijak nezklamali. Ne že by vyloženě nadchli, jako tomu bylo u jejich tvorby z roku 2013, ale o žádný propadák se v případě „Hydrograd“ nejedná. Možná naopak. Hlavně ale novinka ukázala, že personální kotrmelce, kapelu nerozhodily a že do budoucna může ještě dokázat velké věci.

Pepsi Stone             


www.stonesour.com

YouTube ukázka – Fabuless

Seznam skladeb:
1. YSIF
2. Taipei Person / Allah Tea
3. Knievel Has Landed
4. Hydrograd
5. Song #3
6. Fabuless
7. The Witness Trees
8. Rose Red Violent Blue (This Song Is Dumb & So Am I)
9. Thanks God It`s Over
10. St. Marie
11. Mercy
12. Whiplash Pants
13. Friday Knights
14. Somebody Stole My Eyes
15. When The Fever Broke

Sestava:
Corey Taylor - zpěv
Christian Martucci - kytara
Josh Rand - kytara
Johny Chow - baskytara
Ray Mayorga - bicí

Rok vydání: 2017
Čas: 1:05:14
Label: Roadrunner
Země: USA
Žánr: heavy metal/hard rock

Diskografie:
2002 - Stone Sour
2006 - Come What(ever) May
2010 – Audio Secrecy
2012 - House Of Gold & Bones – Part 1
2013 - House Of Gold & Bones – Part 2
2015 - Meanwhile In Burbank... EP
2015 - Straight Outta Burbank... EP
2017 - Hydrograd

Související články

Foto: archiv kapely


Vydáno: 17.07.2017
Přečteno: 1304x




počet příspěvků: 1

Titulek:Příspěvek:Datum:Jméno:
Nejhorší recenze vůbecMyslím si že come...20. 09. 2017 2:25 Mr.Brid3r


 
Metalforever.info © 2006 - 2018     RSS - články

stránka byla načtena za 0.20327 sekund.