„Charlie Bonnet III hraje klasický rock ve stylu 70. let typu Bad Company, Lynyrd Skynyrd nebo Aerosmith.“ Alespoň tohle tvrdí slogan, který uvádí jeho nejnovější přírůstek do diskografie, šestiskladbové EP „Sinner With A Song“. Na něm Bonnet zúročil svou spolupráci s kytaristou L.A. Guns Tracii Gunsem, který nejen že se postaral o produkci desky, ale i nakonec odložil svou kytaru, aby si na tomto albu zahrál na klávesy! Ale to, že na albu hraje Tracii Guns, je pro „Sinner With A Song“ vcelku nepodstatné. Sám Bonnet totiž má už léta definovaný svůj styl, který sestává z vlivů výše zmíněných hardrockových legend, ale také z klasického amerického country a blues. To všechno je ke slyšení i na jeho novince.
Bonnet není na scéně žádným nováčkem, protože desky vydává už od minulé desetiletky, a za tu dobu se stačil tak pevně ukotvit ve svém stylu, že pravděpodobně nehrozí, aby svým příznivcům připravil jakékoliv překvapení. „Sinner With A Song“ je proto zase ten nejklasičtěji hraný rock, který hned od svého počátku nasadí jižanský výraz a zejména titulní věc připomene například zmíněné Lynyrd Skynyrd nebo The Allman Brothers či Molly Hatchet. Bonnet si je těchto vlivů vědom, používá je a rozhodně se nedá říct, že by to bylo na škodu věci. Je to hudba, kterou má pod kůží a která se mu hraje nelépe.
Deska sice ve svých prvních dvou skladbách – titulní „Sinner With A Song“ a následující „Restless And Reckless“ startuje v jiskřivém rytmu boogie, kde kromě hlasu hlavního protagonisty hrají velkou roli svižné kytarové riffy a logická sóla. Nejvíce hardrockovým kouskem je pak pravděpodobně „Waiting On Time“, který může lehce evokovat rané chvilky Aerosmith (sám Bonnet tady místy zase zní jako Bon Scott), ovšem v něm se novinková Bonnetova kolekce láme do své druhé poloviny, která je trochu odlišnější. Hardrocková síla najednou odplouvá stranou a na povrch se dere druhá tvář tohoto umělce z amerického Nashvillu.
„Hometown Heroes“ je dřevním blues z Delty Mississippi, kde výraznou roli hraje slide kytara a klasicky frázující zpěvák. Už ale v této skladbě začínají probleskovat vlivy country (vždyť je také Bonnet z hlavního města tohoto hudebního stylu), které se naplno projeví v závěrečných dvou skladbách „Heading Home“ a „Cold And Alone“. Samozřejmě posluchač nesmí očekávat country jako z rádia Karolína (nebo kde všude to vlastně hrajou), ale jeho americký základ, který je vlastně celou zámořskou (hard)rockovou kulturou propleten od samých počátků. Takže vlastně všechno v pořádku. Ostatně, proč by nemělo být.
„Sinner With A Song“ je nenáročná deska. Rozhodně je určena pro toho, kdo má chuť nechat se zasáhnout tím nejklasičtějším rockem, do kterého jsou přímíchány různé americké ingredience. Určitě je také pro toho, kdo si rád užije zemitých kytarových riffů a rozervaného (neškoleného) zpěvu, který jde od srdce. Tím Bonnet svou hudbu tvořil vždy. A je to slyšet i tady.
|