Zpívá celá rodina. Tedy nezpívá, ale nejspíš by mohla. V rodině u Worholů totiž mají muziku v krvi a tak si hudebně vzdělaní tatík Larry a dcerka Ashley splnili svůj sen a založili kapelu. Společně se pustili do komponování, Larry vzal do ruky kytaru, podělil se s Ashley o černobílé klapky a přenechal jí hlavní roli tím, že dostala silně dominantní prostor u mikrofonu. Není se co divit, Ashley má velmi šikovný a příjemný hlas, umí s ním zacházet a v často používaných vysokých polohách nezní (na rozdíl od některých kolegyň) ani afektovaně, ani protivně, ale přirozeně a převážně křehce.
Jako základní stavební kámen to nezní špatně. Je však třeba dodat i to, že u Worholů mají asi hodně rádi Evanescence, zejména ty chvíle, kdy parta kolem Amy Lee sází na něhu, éteričnost a líbivost. Přičemž Worhol zachází ještě o kousek dál a tuhle polohu prakticky neopouštějí. A tím je definován obsah celého debutového alba „The Awakening“. Pochopitelně, že ideální ingrediencí pro Worhol jsou piáno i smyčce, zatímco klasické rockové nástroje jsou převážně velmi decentní a umírněné, jejich prakticky „nejdivočejším“ kouskem je instrumentálka „Rage And Revenge“. Nezodpovězenou otázkou pak zůstává, jak by to asi Ashley šlo, kdyby měla potřebu (anebo jí tatík postrčil) naplnit tu druhou část ze strany Worhol proklamované škatulky „symfonický rock“ a slézt ze svého andělsky éterického křehce posmutnělého obláčku. Soudě podle nepříliš dlouhého a lehkého vyhrocení v „In This Town“, případně dle jemné dramatičnosti ve „We, The Abused“ by to určitě nebylo na škodu věci. Na téhle opatrné a jemné desce tak vlastně nejvíc překvapí závěrečná „Is This What´s Left Of Me“ jednak díky své (na poměry alba) komplikovanější struktuře, jednak i kvůli divně utnutému konci - „Is This What´s Left Of Me“ je jedinou písní na albu, která ani ve svém finále nesklouzne do ukolébávací nálady a posluchač tak může očekávat (marně), že se Worhol konečně rozhoupali k nějaké výraznější akci. Inu, v nejlepším se má přestat, a tak se jí – bohužel – nedočká.
Nic pro tvrďáky a docela se obávám, že i pro útlocitnější duše se může „The Awakening“ stát pouhou příjemně hladivou kulisovkou pro romantické večery. Což je, zejména s ohledem na sympatický (a možná ne úplně do limitů využitý) hlas Ashley Worhol, docela škoda.
|