GILLAN - Double Trouble

Pro Gillan nastala v létě 1981 velice složitá a prekérní situace. Čekala ji událost sezóny, s legendárními kapelami Kinks a Budgie se měli stát hlavními hvězdami třídenního srpnového festivalu v Readingu, ovšem bez kytaristy to bylo jaksi složité. Bernie Tormé, který kapelu opustil po turné v Německu kvůli nedostatečnému finančnímu ocenění, na které nadávala celá kapela, byl natolik důležitým hráčem, jenž všem třem deskám dal nezaměnitelné charisma, že se kapele zdálo nemožné jej nahradit. Jednat musela rychle, termín Readingu se blížil ..více

[18.12.2023]

RASCAL - Lost Beyond Reason

Jsou kapely, které v paměti zanechají nesmazatelný dojem, přestože jejich jméno moc lidí nezná a metalografických zápisů je méně, nežli nožiček pavouka, se kterým si pohrála sadistická dítka. Jednou takovou partou je pro mě australské těleso Taberah, které dokázalo stvořit několik značně chytlavých písní, pohybujících se na žánrovém trojmezí heavy-power-thrash metal. Tahle parta už neexistuje, jejím nástupcem by se ale mohli pohodlně stát Poláci Rascal, kteří 10. listopadu vyrukovali s debutovým zápisem "Lost Beyond Reason"...více

[18.12.2023]

GODS OF GAIA - As Daylight Dies

Nové americké těleso s klišovitým názvem Gods Of Gaia, jehož tajemní členové se označují pouze jedním písmenem, vydalo debutové album "As Daylight Dies", které je plné sebevědomého symfo-death metalu a nabízí jedenáct položek, jejichž součástí jsou i intro, outro a jedna mezihra. Zůstane osm songů, které zaberou o něco více než půl hodinu poslechu. ..více

[17.12.2023]

Thrashmetalové novinky roku 2023 - část XIII. - kapely AFFECTED, SONIC STORM a LORD KLÖFELIN

Česká kapela Affected se na scéně teprve usazuje, už nyní se ale může pochlubit jedním kuriózním prvenstvím, a to možná na celosvětové úrovni. Kapelník se jmenuje stejně, jako město, ze které jeho smečka pochází, tedy Miroslav. Frontman (zpěvák a kytarista) Mirek Illek to ale nemá se svojí skupinou lehké. Ještě po nahrání stejnojmenného debutu bylo v kapele veselo a čtveřice hudebníků spřádala plány na další nahrávku. Tu se sice podařilo stvořit (je jí EP "Forever a Slave"), nicméně v současnosti už je sestava zredukována na polovinu..více

[17.12.2023]

[hodnocení: /10]

IGNITION - Vengeance

„Z duisburgského pokoveného srdce se Ignition vzedmuli a slíbili, že vryjí svůj odkaz do historie heavy metalu. Jejich kompozice, jejich verše, jejich esence jsou duchem čistého metalu…“ Tolik sebechvála na domovských stránkách německé pětice Ignition, která svoji tvorbu popisuje jako střet Trivium a starší verze Blind Guardian. A teď si vyberte, jestli dáte přednost rčení, že sebechvála smrdí anebo tomu o každém šprochu, na němž je pravdy trochu. Realita je asi taková, že třetí albový zářez duisburských kovotepců s názvem „Vengeance“ ..více

[16.12.2023]

KATAKLYSM - Goliath

Deathmetaloví fanoušci měli s Kataklysm vždycky trochu problém a Kataklysm měli problém s nimi. To neplatí o stylově ukázkových prvních dvou deskách, jež udávaly směr moderní deathmetalové hudbě, která hledala cestu poté, co zažila na začátku devadesátých let svůj vrchol. Poté, co se za mikrofon postavil Maurizio Iacono a kapela vydala třetí desku „Victims Of This Fallen World“, nastal poprask a veřejná dehonestace. Kataklysm posvátný death metal poplivali množstvím hardcorových a nu-metalových esencí a najednou byl oheň na střeše...více

[16.12.2023]

WOLVES I FEED – Plus Ultra

Fínska nálepka Wolves I Feed je projekt jedného muža. Je to týpek priamo z Helsínk menom Jason Doyle Ward. V jeho muzike sa dá len veľmi ťažko definovať jeden štýl, prípadne nejaká škatuľka, do ktorej by sme jeho tvorbu odložili, každopádne je to riadny náklad. Je to jedno veľké vesmírne divadlo, mohol by som začať nejako takto. Alebo: Je to niečo nadpozemské, niečo čo ide naprieč žánrami a predsa to má akúsi skalopevnú mozaiku, alebo osnovu z ktorej vychádza. Wolves I Feed v sebe kĺby art rock, ale aj death metal. ..více

[15.12.2023]

[Ján Marton]

AOR - Bewitched In L.A.

Frédéric Slama je velký nezmar. Moc dobře si je vědom, že kdyby hudbu, kterou tvoří už dvě desítky let, dělal v osmdesátých letech, byla by z něho hvězda. Dnes je tak trochu mimo čas a prostor a připravuje nahrávky pouze pro skalní fanoušky stylu AOR. Aby jim byl blíž, i svůj projekt pojmenoval co možná nejstylověji a takřka každoročně je zásobuje přívalem nové hudby. U Slamy mají posluchači jistotu. Vlastně ani nemůže cuknout z ostře daného stylu, který je definován v názvu kapely a asi už definitivně na post vokalisty dosadil ..více

[15.12.2023]

[hodnocení: 5,5/10]

Lita FORD - Stilleto

Úspěch alba „Lita“ byl docela nečekaný a Litě přihrál do ruky trumfy v pomyslném mediálním boji proti někdejší kolegyni z The Runaways Joan Jett. Jestliže na začátku osmdesátých to byla Joan Jett, která slavila největší úspěchy a dosahovala milionových prodejů, teď se role obrátily. Během dekády začala tvorba Joan Jett chřadnout a Lita šla směrem vzhůru. Podařilo se jí vytvořit kolem sebe tým, který pracoval spolehlivě a to byl základ úspěchu. Od manažerky Sharon Osbourne, jež její kariéru nastavila správným směrem, ..více

[14.12.2023]