Tonda RAUER (HARLEJ) - Aktuální sestava je nejstabilnější za celou dobu naší existence

Kapela Harlej letos píše již dvacátý osmý rok působení na rockové hudební scéně a stále nepolevuje a jede na plný plyn. Na podzim vyšla již šestnáctá deska, nesoucí název ,,Zatím je to dobrý". Nahrávku kapela podpořila stejnojmenným turné a několika videoklipy. Pomalu se přibližuje také další kulaté výročí kapely. Jestli se již k němu začínají spřádat plány a mnohé další v rozhovoru prozradil kapelník a kytarista Harleje Tonda Rauer...více

[10.12.2023]

[Deadly Grind]

ROME IN MONOCHROME – AbyssUs

Rome in Monochrome je kapela, ktorá v sebe nesie neskutočnú melanchóliu a náladotvornosť plnú silných melódií a pocitov. Melanchólia. Ani by to bol ďalší div sveta, v ktorom si hovejú. Z ktorého sa tešia a ktorý nám prinášajú.

Taliani nemajú len AC Miláno a krásnu biatlonistku Dorotheu Wiererovú, ale majú aj kvalitné kapely. Jednu z nich je dozaista Rome in Monochrome. ..více

[09.12.2023]

[Ján Marton]

GRAVEN SIN - Veil of the Gods

Za novou formací Graven Sin stojí dvojice Villů, konkrétně kytarista a basák Pystynen a bicmen Markkanen. Oba hudebníci mají své "sívíčko" zaplněno výčtem obrovského množství jiných kapel, jejichž názvy jako True Black Dawn, Mortualia nebo Necroslut svědčí o temné žánrové minulosti. Tentokrát ale dvojice Finů dostala zálusk na heavy metal, který má být rytmicky úsporný a zároveň náležitě epický, k čemuž mělo výrazně dopomoci hrdlo kyperského zpěváka Nicholase Leptose...více

[09.12.2023]

Linus KLAUSENITZER - Tulpa

První informace, která na vás vyskočí, zadáte-li do vyhledávače jméno Linus Klausenitzer, zní:„baskytarista, nejvíce známý jako bývalý člen německé progresivní death metalové kapely Obscura.“ Coby základní informace pro to, co lze nalézt na Klausenitzerově sólovém debutu „Tulpa“ je to poměrně směrodatné. Zapátráte-li tochu hlouběji, objevíte poměrně dlouhý seznam kapel, ve kterých se Linus objevil, žánrově rozprostřených od power metalu až po technický death metal, ..více

[08.12.2023]

TILL LINDEMANN - Zunge

V rámci propagace nového alba, jen pár dní poté, co berlínská prokuratura zastavila vyšetřování sexuálních útoků a šíření drog, vyrazil Till Lindemann a jeho doprovodná kapela na evropské turné, na němž před pár dny navštívil i pražskou TipSport arenu. Naživo se s tím zpěvák nemazal. Krom naprosto šíleného dřevorubce Joe Letze (exCombichrist) představil tři americké hudebnice s vizáží instagramových modelek, což mělo možná vyšší prioritu, než jejich hudební výkony. Českým fandům představil několik songů z právě vycházejícího alba a pár odvážným fanynkám, ..více

[08.12.2023]

Lita FORD - Lita

„Ani jsem nevěděla, že jsou na tom všechny trochu jinak, ale mohlo mi to dojít. Nikdy se spolu nebavily o chlapech a o takových věcech. Ale když viděli nějakou holku, tak se vždycky začaly chichotat,“ zavzpomínala v druhé polovině osmdesátých let Lita Ford na dobu, kdy byla členkou The Runaways. Na historky se sexuálním podkresem přišla řeč ve chvíli, kdy Joan Jett v rozhovoru na Litu zaútočila, že využívá své tělo a vyzývavost k tomu, aby dosáhla úspěchu. „To, co dělá Lita, bych já nikdy neudělala. Ukazovat se polonahá, v kožených oblečcích“..více

[07.12.2023]

OBITUARY - Back from the Dead

Když se snažíte zuby nehty udržet svoji živnost, a přitom jste každý den svědky upadajícího zájmu o vaši práci, dříve nebo později se rozjede proces nervozity, psychické tenze nebo rovnou deprese. Ačkoli floridští Obituary koncertovali jako diví, v anti-metalové půli devadesátých let to k bůhvíjakým úspěchům vést nemohlo. Prodeje alb klesaly, davy fanoušků řídly. Když kapela po tříleté studiové pauze přišla s albem "Back from the Dead", šlo spíše o poslední zoufalý pokus, ..více

[07.12.2023]

IN A FOREST DARK - Buried Giant

In A Forest Dark ponúka zádumčivú mystiku v podobe temných zvukových vízií a ponurnej atmosféry. Jemne ladená hudobná lyrika je posadená do zvláštneho hudobného oparu melanchólie, ktorá vchádza pod kožu nie až tak veľmi ľahko. Milovníci ranných Tiamat si dozaista prídu na svoje. In A Forest Dark je hudobný projekt jedného muža menom Mario Pereira, ktorý dal svojmu albumu názov "Buried Giant". ..více

[06.12.2023]

[Ján Marton]

Thrashmetalové novinky roku 2023 - část XII. - kapely DEMOLIZER, EIGHT SINGS a MÖRHORR

Thrashmetalisté jsou skromní lidé. Stačí jim pohled na cover, jehož motiv by mnozí jiní odsoudili jako dětinskou malůvku, my se ale začneme vrtět nadšením, protože tušíme, že by se tady mohl odehrát krásný old-schoolový masakr. Dánské těleso Demolizer tento pocit násobí stylovým logem, a následně muzikou, o jejíž staromilské pravověrnosti jsme se mohli přesvědčit už na tři roky starém debutu "Thrashmageddon". Novinka nadepsaná titulem "Post Necrotic Human" na něj plynule navazuje, ..více

[06.12.2023]

[hodnocení: /10]

RISING WINGS - Reach

V době, kdy se Hans Ziller rozhodl znásilnit klasická alba Bonfire a vydat je ve zmodernizované reedici, je ideální čas oslovit fanoušky téhle party s něčím, co by jim mohlo vonět nezaměnitelnou aurou kapely a osmdesátkovým feelingem o něco víc, než kolekce „MMXXIII“. Tahle myšlenka nenapadla bývalého zpěváka Bonfire Clause Lessmanna (což je možná škoda), ale solitéra Floriana Bauera, jenž v roce 2006 vydal první kraťas s etiketou Rising Wings, a už tehdy bylo zřejmé, že mu hudba Bonfire hodně voní. ..více

[05.12.2023]