Před mnoha lety, jsem to nemohl ani slyšet, bylo...

NIGHTWISH - Yesterwynde
s recenzí souhlasím, tohle se nedá ani...

NIGHTWISH - Yesterwynde
Za mě příjemná poslechová deska s vynikající...

EMERALD SUN - Escape From Twilight

Jedna věc je něco bezostyšně opsat. Kdo z nás to někdy v životě neudělal, že? Spousta lidí (potažmo kapel) to dělá dodnes. A já se už mnohokrát přiznal, že mi to zas tak moc nevadí. Alespoň je na co vzpomínat. A přitom je tak snadné opisovače pranýřovat a pak jim (po rozkošnickém tetelení se u stokrát slyšeného) blahosklonně odpouštět. Najít tenkou hranici mezi výraznou inspirací a naprostým vylámáním trezoru je čistě hraním si se slovy. Navíc, pokud se kapela oficiálně přiznává k tomu, z jakých zdrojů..více

[16.05.2007]

SKID ROW - Slave To The Grind

Těžko se mi hodnotí album „Slave To The Grind“. Není to ani otročina, ani dřina, jak by snad název mohl naznačovat, ale přece jen je problém poskládat slova tak, abych se vyhnul neustálému opakování pojmů dokonalost, excelentní, nedostižné, atd., atd. ,… . Tak jak mě tohle album uchvátilo před šestnácti lety, tak jsem při jeho poslechu unešený ještě dnes a považuji jej za jeden z nejvýznamnějších počinů roku 1991 (a nebýt procházky po jistých newyorských ulicích s jistou floridskou bandou..více

[13.05.2007]

PROSEKTURA - Promo 2006

Jméno Prosektura mi ještě donedávna neříkalo nic. Zapátral jsem tedy informačními kanály po historii kapely, a ejhle, oni to nejsou žádní mladí maníci, ale metalisti ze starší gardy, kteří pamatují Kabáty z doby, kdy mě samotnému se o nějakém metalu ani nesnilo, natož pak přímo o Kabátu. Chtěl jsem tedy mít jasno – proč nevidím tedy nikde plný seznam diskografie kapely, když zrození kapely datuje se rokem 1990? Táborská Prosektura, zdá se, patří k takovým, řekněme „domácím“ projektům, jehož ..více

[11.05.2007]

[Running Man]

GREEDY INVALID – Dancing Little Flames

GREEDY INVALID si pamatuji hlavně z letních festíků. Vždycky se mi líbilo, že bicí a basu drtily ženy, což se hned tak nevidí. Nějaké ty dva roky jsem ale o nich vůbec neslyšel. Podle sestavy se však nic nového neudálo. Pouze Katku vystřídal Kurt, takže oko se tentokrát bude soustředit spíše na klávesy, kde postává nová missis Catherine. Hudebně se žádné změny také nestaly, avšak kapela se nám neuvěřitelně vyhrála. Někde doma mám pouze debut „Lost Letter“ a je to takřka mílový skok!..více

[10.05.2007]

[Venca Votruba]

REBELLION - Miklagard

Už v hodnocení alba „Liberty Or Death“ bývalých soukmenovců Grave Digger jsem se pozastavoval nad tím, že Uwe Lulis a Tomi Göttlich nějak nemůžou odříznout pupeční šňůru, která je pojí s hrobníky. Jinak si nedokážu vysvětlit, že vydání svých alb plánují do velmi blízkých časů jako boltendahlovci (nebo že by to bylo naopak a Grave Digger si tímto způsobem zajišťovali body…?). V těhle pomyslných závodech pouze jednou vyšlo album Rebellion dřív. A kupodivu, právě v roce 2003..více

[09.05.2007]

KRLEŠ – Time To Rise – Best Of

Tak KRLEŠ nám slaví první desetiletku. Někteří mazáci se možná pousmějí, co těch deset let vůbec znamená, ale troufám si říci, že pro KRLEŠ opravdu hodně. Ať si každý myslí, co chce, ale z kapely nám vyrostl pěkný kult a nebál bych se je pasovat na dnešní krále tuzemského heavy metalu. A o tom mě přesvědčilo i novinkové best of „Time To Rise“, ke kterému jsem sice přistupoval spíše skepticky, ale nakonec jsem slintal, jak Průša někde v křoví.....více

[08.05.2007]

[Venca Votruba]

SKID ROW - Skid Row

Při prvním letmém pohledu by se mohlo zdát, že američtí Skid Row jsou jen partou větroplachů, kteří ani nemají jasno v tom, co vlastně chtějí hrát a tak se chytají každého vánku, který zrovna letí kolem. Nasvědčovala by tomu skutečnost, že za devatenáct let své existence zplodili pouhých pět řadových alb, na kterých charakteristické poznávací znaky zrovna netrpí silnou vzájemnou podobností. Ovšem to je pouze ten letmý pohled. Při podrobnějším zkoumání a zasazení jednotlivých ..více

[06.05.2007]

[5 komentářů ]

CRITICAL MADNESS – Killable

Tahle čtyřka jednoduše ví, jak na to. Už dlouho jsem neslyšel tak zábavnou grindovou fošnu. CRITICAL MADNESS jasně dokazují, že tahle hudba není jen pro pár otrlých jedinců. Kdo totiž nemá stylové zábrany, tak při některých peckách svojí nohou jistě zhurta poklepe. Nedá se to totiž nazvat jinak, než parádní jízdou...

Největší sílu vidím v tom, jak krásně materiál šlape. ..více

[03.05.2007]

[Venca Votruba]

GRAVE DIGGER - Liberty Or Death

Ten, který to takhle chytře načasoval, by zasloužil metál. Alespoň z pohledu Grave Digger. Stejně jako v roce 2003, kdy alba Grave Digger a Rebellion vyšla v rozpětí jednoho měsíce (ale i v ostatních případech si Rebellion obvykle nachystají vydání své desky chvilku po Grave), se znovu nabízí přímé srovnání kapel, které, nedbajíc zákazu klonování živých organismů, stvořili z původně jednoho pulzujícího organismu dvě samostatné jednotky. A teď se vzájemně na poli agresivního a přímočarého ..více

[02.05.2007]