ALESTORM, TRICK OR TREAT - 23.11.2023 Praha, Roxy

Přestože veselá pirátská bárka Alestorm připlouvá na naše území poměrně často, téměř vždy mine českou metropoli. Za svou šestnáct let trvající plavbu zakotvila v pražských přístavech jen jednou jedinkrát, když zahřívala pódium pro slavnější kolegy Sabaton. Byl nejvyšší čas tuto letitou křivdu napravit a dát pražským fans možnost vychutnat si skotský pirátský metal v plné kráse. Alestorm za poslední roky vyrostli v obrovskou kapelu, která se nejen u nás těší velkému zájmu. To je fakt, kterého si pořadatelé zřejmě nebyli plně vědomi, ..více

[01.12.2023]

DGM - Life

Italský umělec Simone Mularoni patří mezi nejvytíženější producenty současnosti. Výčet jeho zakázek působí obdivuhodně, Mularoni se navíc stíhá plnohodnotně věnovat domovské kapele DGM. Parta, na kterou fanoušci progresivního power metalu nedají dopustit, se po třech letech hlásí s novým studiovým počinem, jenž zdobí cover s působivým minimalistickým art-motivem a neméně vtahující hudební náplň...více

[01.12.2023]

Lita FORD - Dancin` On The Edge

Přestože „Out For Blood“ neznamenalo pro Litu Ford nejlepší start sólové kariéry a byla tu i nešťastná záležitost s Neilem Merryweatherem, který se stále domáhal peněz za produkční činnost a přínos albu, je deska brána jako důležitá, neboť ukázala styl, jakým se Lita měla v dalších letech ubírat. Vzala si kousek klasického heavy metalu, kousek tradičnějšího hard rocku, dodala losangeleské glam metalové pozlátko a mírně vše okořenila punkovějším přístupem a lá The Runaways. ..více

[30.11.2023]

OBITUARY - World Demise

Mezi třetím počinem Obituary "The End Complete" a čtvrtou řadovkou "World Demise" neuběhla dlouhá doba (konkrétně něco přes dva roky), i tak se ale na hudební scéně stihlo odehrát několik přelomových věcí. Zaprvé začal světem hýbat žánr zvaný grunge, jehož podstata neměla s metalem nic společného, o deathu nemluvě. Nastaly nové časy a každá kapela na tuto změnu reagovala po svém. Brazilská Sepultura kupříkladu vydala album "Chaos A.D.", jež bylo zásadně odlišné od její minulé tvorby. ..více

[30.11.2023]

ELDRITCH - Innervoid

Před minulým albem „Eos“ se do sestavy Eldritch vrátil klávesák Oleg Smirnoff, letos do do řad kapely naskočil křikloun Alex Jarusso. Tvrdit, že výkon těchto dvou je tím zásadním, co se podepsalo na třináctém albu italských power progresivců, by bylo velmi neuctivé ke zbytku kapely, neboť na tom, že Eldritch překonali na novince „Innervoid“ už tak dost vysoká očekávání, má nezpochybnitelný podíl i důrazná, pestrá rytmika a hodně neposedné kytary. Nicméně tak, jak si podmanil na minulé desce výraz kapely černobílými klapkami Smirnoff ..více

[29.11.2023]

[hodnocení: 9,5/10]

SADUS - The Shadow Inside

Ve zlatém věku thrash metalu, tedy na přelomu osmdesátých a devadesátých, byli američtí Sadus jedním ze žhavých želízek v ohni. Ačkoiliv se jim nikdy nepodařilo nakouknout mezi stylovou smetánku, dnes jsou jejich stará alba, především debut „Illusions“ a dvojka „Swallowed In Black“, citovanou klasikou a ukázkou toho, že thrash metal nebyly jen kapely Velké čtyřky, ale že styl měl i temnější stránku, než jakou prezentovala Metallica či Megadeth...více

[29.11.2023]

PAČESS - Absolutno

Po albume "Poupě" vyšla ďalšia radovka Pačessa. Tešil som sa...

Sklamanie nenastalo, maestro Pačess vie čo chce a vie aj akou cestou to dosiahnuť. Na sedmičku piesní som si dal čas, album som poriadne napočúval a prvé pocity zo začiatočných vnemov :„je to dajaké divné, kde sú tie skvelé melódie z predošlých albumov,“ som vedome zaháňal. „Čakaj, oni tam sú, musíš iba počkať, vynoria sa.“ Podmanivá atmosféra ..více

[28.11.2023]

[Hirax]

SORCERER - Reign Of The Reaper

Přestože se jim celá léta lepila smůla na paty, zdá se, že kariéra Sorcerer se začíná ubírat šťastnějším směrem. A to i přesto, že zakládající člen a v hudebních kruzích nejviditelnější basista Johnny Hagel se definitivně stáhl do pozice nehrajícího kapitána a už i studiovou práci přenechává kanadskému mladíkovi Justinu Biggsovi. Hagel má na kontě fantastické album „Wildhoney“, které vydal v řadách Tiamat, ovšem z toho důvodu se jeho odchodu tolik litovat nemusí, protože od Sorcerer se pokračování skoro třicet let starého majstrštyku očekávat nedá...více

[28.11.2023]