Lita FORD - Out For Blood

Byly doby, kdy Lita Ford byla brána za hlavní symbol ženského elementu v rockové hudbě a byla jasným sexsymbolem s kytarou na krku. Zejména v osmdesátých letech se stala slavnou, její provokativní, sexualitou nabité klipy vysílalo MTV snad v každodenní rotaci a o pódium se dělila s těmi nejslavnějšími. Kariéru odstartovala už o dekádu dříve, kdy jako sedmnáctiletá zakládala kapelu The Runaways, jež se stala prazákladem všech dívčích uskupení, které přišly v následujících letech. Společně s Litou kytarový základ kapely tvořila ..více

[23.11.2023]

OBITUARY - The End Complete

V roce 1992 byl death metal na svém vrcholu, komerčně i kompozičně. Žánrové spolky, které v té době vydaly album, měly téměř jistý úspěch. Pakliže šlo o zavedenou kapelu, mohlo jít dokonce o kasovní trhák. Přesně to vytušili hudebníci z Obituary, a tak - vědomi si svých schopností a rostoucí popularity - začali po vedení labelu Roadrunner požadovat změnu původní smlouvy. S tím tehdejší šéf Cees Wessels nejprve bohorovně souhlasil, jenže když kapele přišlo první vyúčtování, ..více

[23.11.2023]

LAZY BONEZ - Eye Of The Sky

Kdyby chtěla finská kapela s jedním z nejgeniálnějších názvů lákat fanoušky na největší pozlátka nové desky, měla by to strašně jednoduché. Stačilo by do všech stran vytrubovat, že na čtvrtém albu Lazy Bonez přijala pozvání k hostování nezaměnitelná dračice Noora Louhimo (Battle Beast) a poslat do světa úvodní skladbu „Shining“. Jenže to by při propagaci alba „Eye Of The Sky“ byla trochu klamavá reklama. Byť sestava Lazy Bonez je neměnná a dalo by se čekat, ..více

[22.11.2023]

SIGNUM REGIS - Undivided

Když porovnáme moderní historii české a slovenské hudby, musíme konstatovat, že naši východní bratři tahali vždy za delší konec. Jasné to bylo v oblasti popu a rocku, na metalovém kolbišti situace tak jednoznačná nebyla, karty se přelévaly z jedné strany na druhou. Jedněmi z nejdůležitějších hráčů v tomto přátelském boji jsou Slováci Signum Regis. Většina jejich řadovek fungovala jako žolík, kterého nejde přebít. A nejinak je tomu v případě alba "Undivided", jež bylo do powermetalového světa vrženo 17. listopadu...více

[22.11.2023]

PATTERN-SEEKING ANIMALS - Spooky Action At A Distance

Překvapení letošního podzimu je tu, slavní progresivisté Pattern-Seeking Animals přichází během krátké doby se čtvrtým albem. Sestava je pevná jako žula a tak se jedinou zajímavostí stala záměna studia a angažmá nového producenta Franka Rosata, který měl oživit zaběhlý sound kapely.

Hlavní mozek souboru John Boegehold i na letošní novince s grácií sobě vlastní míchá ve zkumavkách prog a popové přísady ..více

[21.11.2023]

[Jirka Lulek]

CIRITH UNGOL - Dark Parade

Tak i Cirith Ungol končí, přestože oznámení o odchodu do důchodu přichází zároveň s vydáním nové desky „Dark Parade“. Nárok na to mají, svou kariéru začali už před dlouhými dvaapadesáti lety, ovšem načasování oznámení konce je natolik podivné, že buď za ním bude něco úplně jiného než jen pouhý odchod na odpočinek nebo kapela chce jen přitáhnout pozornost k nové nahrávce, která by pravděpodobně zapadla, protože Cirith Ungol, kromě okruhu svých věrných fanoušků, nejsou nejexponovanějším pojmem. ..více

[21.11.2023]

SYLVANIA - Purgatorio

Po čtyřech letech a jedné zásadní změně na pěvecké pozici se španělská banda Sylvania vrací na powermetalovou scénu. Tato kapela je známá kvalitním přístupem k žánrovému řemeslu (proto se jí také pravidelně věnujeme), což potvrzuje i prosincová novinka s titulem "Purgatorio". Album, které na první poslech působí nepřesvědčivě až nesourodě, se s dalšími pokusy dostane pod kůži a potvrdí pozici kapely jako jedné z předních španělských akvizic...více

[20.11.2023]

GILLAN - Gillan

Letos to bylo padesát let, co na britské scéně došlo k velkému třesku a po čtyřech hektických letech a čtyřech vydaných albech se rozešly cesty Iana Gillana a Deep Purple. Dnes víme, že to bylo dočasně a osmasedmdesátiletý Gillan dodnes stojí v čele kapely a nevypadá, že by nějak pomýšlel na důchod, ale v roce 1973 se zdálo, že jeho odchod/vyhazov je definitivní a neměnný. Deep Purple na jeho místo dosadili zcela neznámého Davida Coverdalea a zahájili sérií tří úžasných alb, nad kterými stál svět v úžasu ..více

[20.11.2023]

[5 komentářů ]

APOSTOLICA - Animae Haeretica

Není úplně podstatné, jestli to byl skutečně Tobias Sammet, kterému je výrok připisován, nebo úplně někdo jiný, kdo si veřejně posteskl, že když v dnešní době otevřete jakýkoliv metalový časopis, vypadá to v něm jako v cosplay katalogu. Hledat toho, kdo jako první odhalil fakt, že když utají svoji identitu anebo aspoň skryje tvář pod maskou, přitáhne automaticky pozornost, také není třeba. To, že tato strategie funguje, je vidět na tom, jak rychle se podobná móda mezi metalovými kapelami šíří. Otázkou do pranice může být to, jak důležitou roli ..více

[19.11.2023]