PSYCHEWORK - Spark Of Hope

Na to, aby se člověk stal zaníceným fanouškem finských Psychework je bezmála nutné pořídit si finský pas. Většina příspěvků kapely je dostupná v rodném jazyce, nicméně i kdybyste finštinou vládli, od vydání minulého alba „Karelian Hills“ by vás jyväskylská šestice informační kanonádou nezasypala, opouštět hranice státu kvůli nějakému koncertu Psychework zjevně k životu nepotřebují, když vypustí do světa singl, nenamáhají se s jeho tlačením přes všemocný drát ani s videoklipem, a když už dojde na nové album, ..více

[06.11.2023]

BACK STREET CRAWLER - The Band Plays On

Kapela Back Street Crawler mohla mít předpoklady stát se jednou z hardrockových legend sedmdesátých let, ale osud to chtěl jinak. Už ve chvíli, kdy se zrodila, byla ostře sledována, protože v jejím středu stál kytarista Paul Kossoff, který si udělal obrovské jméno jako zázračný muzikant v kapele Free, s níž slavil na přelomu šedesátých a sedmdesátých let obrovské úspěchy. Vzal k sobě americkou rytmiku Terry Wilson a Tony Braunagel, kteří spolu hráli v kapele Bloontz a doplnil je zpěvákem ..více

[06.11.2023]

Neira, Venca VOTRUBA (ÁNNI) - Líbí se nám označení mystický metal

Dobří holubi se vracejí…? Je to pár už pár let, co se Venca Votruba (Dark Angels, After Rain, The River Of The Lost Souls) nechal slyšet, že si od hraní metalu chce odpočinout. Tohle předsevzetí aktuálně vzalo za své a Venca společně s půvabnou kolegyní Neirou (Arthemion) dali dohromady kapelu s názvem Ánni. Jak se narodila a co od ní čekat, prozradí společně oba protagonisté.

..více

[05.11.2023]

STYGIAN FAIR - Aradia

A tak se Andreas Stolz v řadách Stygian Fair přece jen dočkal… Po celkem bezvýznamné epizodě pod visačkou Crave se Per-Olov Jonsson a Emil Holmqvist rozhodli ve švédském městečku Umea založit kapelu Stygian Fair. Ke spolupráci zlákali basáka Erika Anderssona a kytaristu Andrease Stoltze, který se ujal i sólového zpěvu. Jenže výsledek byl podobný jako v Crave a tak se po třech letech Andreas Stolz (i Erik Andersson) rozhodl sbalit fidlátka a po čase se připojil k reinkarnovaným power-progresivcům Hollow. ..více

[04.11.2023]

PALANTÍR - Nightmare Opus

Švédská kapela Palantír svoji hudbu označuje za power metal klasického severského střihu. Zatímco debutové album "Lost Between Dimensions" do této autoškatulky celkem pohodlně zapadlo, loňský následovník s titulem "Chasing a Dream" lichotivý rozjezd nepotvrdil. Problém byl zejména na straně zvukové produkce, která se švédskému "všeumělovi" Cedericku Forsbergovi příliš nepovedla. Jenže kapela byla z nějakého důvodu s jeho prací spokojená, a tak jej povolala i k nazvučení EP "Nightmare Opus", jež vyšlo 31. října...více

[04.11.2023]

DORO - Conqueress - Forever Strong and Proud

Sloganem hitovky z osmdesátých let od Modusu „Karty sú už rozdané“ by se dalo nové album metalové královny Dorotky s patetickým názvem „Conqueress - Forever Strong and Proud“ charakterizovat nejsnáz. Časy z druhé poloviny devadesátých let, kdy měla Doro potřebu experimentovat (a riskovat), jsou dávno pryč, zpěvačka přesně ví co chce, co se od ní čeká a kde je její místo, tak se toho drží. Podstatné je, že u toho většinu času neztrácí jiskru, a i když jí se staromilským a osobitým pojetím heavy metalu k nalákání mladších ročníků ..více

[03.11.2023]

TEMPERANCE - Hermitage - Darumas Eye´s Pt. 2

Na začátku letošního roku zastihla fanoušky italských Temperance nepříjemná zpráva o odchodu zpěvačky Alessii Scolletti a bicmena Alfonsa Mocerina. Stalo se tak během příprav nadcházejícího turné a zároveň nového alba, na které Alfonso dokonce již nahrál bicí party. Rodinné důvody obou protagonistů nicméně donutily zbývající členy k rychlé akci. Na turné s Tarjou byly nalezeny dočasné náhrady, k dokončení sedmé studiovky se povedlo zlanařit zpěvačku Kristin Starkey, která prozatím zůstává stálou členkou sestavy (i když u této party člověk nikdy neví). ..více

[03.11.2023]

CHEAP AND NASTY - Beautiful Disaster

Když se v polovině osmdesátých let rozpadli finští Hanoi Rocks po osudné nehodě, při které přišel o život bubeník Razzle, a zbytek kapely zůstal uvězněn v drogovém pekle, skončil jeden z nejúchvatnějších příběhů rock n`rollu osmdesátých let. Když trosky kapely opustil i basista Sami Yaffa, bylo o dalším osudu Hanoi Rocks rozhodnuto a pozůstalá trojice Michael Monroe, Andy McCoy a Nasty Suicide vydržela až do hořkého konce. Poslední jmenovaný, který na rozdíl od ústřední dvojice měl nejstřízlivější hlavu, se vypracoval ..více

[02.11.2023]

EXODUS - Shovel Headed Kill Machine

Vzhledem k nepříznivým okolnostem je neuvěřitelné, že sedmá řadovka Exodus vznikla pouhý rok po předešlém zápisu "Tempo of the Damned". Zaprvé se musel řešit odchod kmenového zpěváka, a to za značně vyhrocených podmínek. Zetro Souza opustil kapelu těsně před mexickým turné, což pořádně nakrklo Garyho Holta, který na adresu svého bývalého frontmana vynášel ostrá prohlášení. Po čase se oba pánové uklidnili a jako oficiální stanovisko Souzova odchodu zvolili obligátní "finanční důvody"..více

[02.11.2023]