WILL THE THRILL - Take It Sleazy

Kdyby Will Aguilar věnoval při tvorbě alba „Take It Sleazy“ skládání muziky tolik úsilí a nápaditosti jako promo popisu toho, co se na albu děje, mohlo být o něco lépe. A ještě by neškodilo, kdyby kromě basáka a bubeníka, které posháněl pro realizaci desky, vzal do party i lepšího zpěváka, než je on sám – vzhledem k tomu, že v přímočarých, v podstatě až na základní dřeň oholených rockovkách, nejsou pro zásadní sdělení potřeba kdovíjak složité myšlenkové pochody, s nimiž by se případná posila zvenčí musela dlouze ztotožňovat,..více

[28.10.2023]

[hodnocení: 5,5/10]

Valentino FRANCAVILLA - Midnight Dreams

Jméno italského kytaristy Valentina Francavilly mi ještě před nedávnem nic neříkalo. Valentino je sice od roku 2019 členem známých White Skull, jenže album "Metal Never Rusts", které s nimi doposud jako jediné nahrál, nebylo zrovna dvakrát dobré, takže se člověk nemusel pídit po sestavě. Chyba ale určitě nebyla na straně italského hudebníka, který je mužem nemalých talentů, jak aktuálně dokazuje na své v pořadí druhé sólovce s titulem "Midnight Dreams"...více

[28.10.2023]

WITHIN TEMPTATION - Bleed Out

Co ještě chcete říct o Within Temptation bez toho, abyste měli pocit, že už to někde muselo zaznít? Ať už se bude mluvit o symfonickém metalu z kteréhokoliv konce a v jakémkoliv kontextu, jménu holandské party, která se velmi intenzivně na vývoji žánru podílela, se vyhnout nelze. Kapela měla do letoška na kontě sedm řadových alb, z nichž některá bývají citována jako vzor pro velkou řadu následovatelů, má za sebou přitažlivý vývoj, svědčící o tom, že na vavřínech se v tomhle spolku neusíná, že je stále co objevovat, kapele nechybí odvaha, ..více

[27.10.2023]

ADAPTER ADAPTER - Sleep Spell

Pokud by jste chtěli strávit idylickou dovolenou v nějakém přímořském městečku, dobrou volbou by bylo nějaké letovisko na Rhode Islandu, nejmenším státu USA, který se nachází na východním pobřeží. Ač je rozlohou asi dvakrát menší než naše domovina, je tu plno památek i přírodních krás a od pláže je do vnitrozemských měst jen kousek. Třeba do Providence, které je základnou blues / doom / stoner dua jehož otěže pevně třímá zpěvák a kytarista Nick Ryder. ..více

[27.10.2023]

LINKIN PARK - Minutes to Midnight

Svět ležel Linkin Park u nohou a kapela stála na rozcestí. Po „Hybrid Theory“ a „Meteoře“ měla skupina nu-metalu plné zuby. Styl, kterým se proslavila, se jí začínal zajídat a Linkin Park měli před sebou možná nejdůležitější otázku kariéry: budeme hrát stále dokola jednu a tu samou písničku anebo se vymaníme ze škatulky jednoho subžánru a půjdeme jinou cestou?

Třetí řadová deska se nerodila lehce. Po úspěchu „Meteory“ si Mike Shinoda založil..více

[26.10.2023]

[Radek Neuman]

EXODUS - Tempo of the Damned

Přestože se v roce 1997 Exodus opětovně sjednotili, k velkému comebacku to zatím nevedlo. Za účasti Paula Baloffa, Toma Huntinga i nového basisty Jacka Gibsona vznikl živák "Another Lesson in Violence", kvůli dalším neshodám se ale kapela o několik měsíců později zase rozpadla. Když už se zdálo, že je to navždy, vstoupil do hry osud. Na přelomu milénia se měl konat charitativní koncert na podporu dvou Chucků, Billyho a Schuldinera, kterým byl shodně diagnostikován rakovinový nádor. ..více

[26.10.2023]

STEEL RHINO - In Rhino We Trust

Když se blížilo vydání nového alba Steel Rhino, jedna z prvních věcí, které hlavní mozek Michael Rosenberg hlásil do světa, byl fakt, že na palubě je i nadále Herbie Langhans. Tahle zpráva je velmi důležitá – Langhansovi domovští Firewind už oznámili termín vydání příštího alba, takže určité uspořádávání priorit u německého křiklouna mohlo hrozit a Steel Rhino mohli přijít o jednu ze svých zásadních zbraní. Natolik zásadní, až si troufnu tvrdit, že zcela klasicky (tak silně klasicky, až kolekce „In Rhino We Trust“ už při prvním poslechu..více

[25.10.2023]

CANNIBAL CORPSE - Chaos Horrific

O čem vlastně psát recenzi na nové album Cannibal Corpse, když tahle kapela vše, co kdy chtěla říct, vyjevila světu v devadesátých letech? Co psát o muzikantech, kteří uznávají stejný pokrok jako Lemmy Kilmister nebo jako AC/DC? U každé nové desky řezníků a milovníků všeho hnilobného z Buffalla by stačilo zopakovat známé fráze o pevné neměnnosti jejich výrazu a uspokojení skalních fanoušků a bylo by to. Jenže ono to tak jednoduché není. Alespoň u nové desky „Chaos Horrific“, ..více

[25.10.2023]

THE ROLLING STONES - Hackney Diamonds

Jelikož The Beatles jsou padesát let na pravdě boží, může letos desku vydat, kdo chce, ale stejně událostí roku bude nové album od The Rolling Stones, největší fungující kapely na světě, která loni oslavila šedesát let působení, což je číslo, které samo o sobě nutí smeknout klobouk. Navíc, když Mick Jagger letos oslavil osmdesátku a Keith Richards se na oslavu téhož jubilea chystá koncem roku. Novinka „Hackney Diamonds“ přichází dlouhých osmnáct let od poslední řadovky „A Bigger Bang“, takže se s ní ani nepočítalo. Už jen z toho důvodu, ..více

[24.10.2023]