TOTÁLNÍ NASAZENÍ, DILEMMA IN CINEMA - 13.10.2023, Praha, Futurum

Poslední dobou se to na domácí i světové hudební scéně hemží všelijakými comebacky, návraty bývalých sestav či vzpomínáním na dávné časy. Tomuto nostalgickému trendu podlehla také punk rocková legenda Totální nasazení a na oslavu svých třiatřicátých narozenin přichystala poněkud netradiční turné. Na něj pozvala všechny bývalé členy. Zdánlivě bláznivý nápad se ukázal jako uskutečnitelný, protože všichni ex totáči, až na jednu výjimku, pozváni přijali. Jediným absentérem byl první kytarista kapely Martin Janda, ..více

[20.10.2023]

LINKIN PARK - Meteora

„Hybrid Theory“ byl instantní hit a Linkin Park se rozhodli kout železo, dokud je žhavé. Práce na oficiálním druhém albu začaly během turné k první desce. Kapela nahrávala nápady v tour busu a zaznamenávala veškeré riffy, loopy a melodické party pospolu. Proces byl tentokrát uvolněnější a zároveň soustředěnější. Jisté experimentování se na tvorbě druhého alba podepsalo i díky zremixovanému albu „Reanimation“, kde si hlavně Mike Shinoda a Joe Hahn pohrávali s elektronikou a samply, což se promítlo do tvůrčího procesu na druhou fošnu. ..více

[19.10.2023]

[Radek Neuman]

EXODUS - Force of Habit

Podle obalů některých metalových alb by se dala učit hudební historie. Když např. na coveru Exodus vidíme jakési streetové malůvky, kterým nasazuje korunu změkčilé logo kapely, můžeme si být jisti, že se jedná o nahrávku ze začátku devadesátých let. Tehdy přestal být o thrash metal zájem a ještě před několika málo lety vzývaní hudebníci najednou nevěděli, co si počít. Mnozí zkusili najet na soudobé trendy, jenže když to nešlo "od srdíčka", nemohlo to být dobré. ..více

[19.10.2023]

STARBENDERS - Take Back the Night

„Frustrace a obavy, které jsme denně dusili, se přetavily do skladeb a zvuků nové desky. Všechny triumfy nad vážnými překážkami vytvořily raketové palivo, které pohánělo naši nejvíce propojenou, nejagresivnější desku."

Když retro, tak uvěřitelné. Abyste fakt cítili, jak byla studená válka studená, abyste v reálu nadávali nad politickým rozhodnutím, které nepustilo americké sportovce na olympiádu do Moskvy, ..více

[18.10.2023]

Ronnie ROMERO - Too Many Lies, Too Many Masters

Po dvou naprosto zbytečných albech „Raised On Radio“ a „Raised On Heavy Radio“, které jméno chilského zpěváka Ronnieho Romera devalvovaly, než aby mu přidaly hvězdný esprit, dozrál čas na autorský materiál. Přestože obě alba byla v souladu se současným trendem nezměrné tvorby coververzí a parazitování na kdysi slavných skladbách (všemožné televizní soutěže jsou důkazem tohoto zrůdného trendu), sklidil za ně Romero spíše negativní kritiky. Ne pro svůj výkon, ale pro zhovadilý koncept,..více

[18.10.2023]

RAINOVER - Nox

Od vydání debutu „Transcending The Blue And Drifting Into Rebirth“ španělských symfoniků Rainover letos uplynulo deset let. Jásat nad tím, že se jednalo o velmi vydařený vstup na scénu bylo trošku zavádějící, neb testosteronová část Rainover už za sebou měla téměř jednu dekádu fungování pod visačkou Remembrances (v rámci tohoto spolku stihli vydat jedno album), nicméně angažování zpěvačky Andrey Casanovy šlo považovat za zcela nový start, takže fakt, že si svojí prvotinou Rainover řekli o slušnou pozornost, nešel přehlédnout...více

[17.10.2023]

CODE ORANGE - The Above

Jak jsou na tom Code Orange? Parta Amíků z Pittsburghu se svým neotřelým pojetím industriálně skřípavého metalcoru se postupně dere od roku 2017 do širšího povědomí – koncerty s Dillinger Escape Plan a Slipknot, či spolupráce se zpěvákem Corey Taylorem to plně potvrzují. Jako naději metalu si je v roce 2020 vzali do parády Nick Raskulinecz a Chris Vrenna (ex Nine Inch Nails) a společně pomohli vytvořit přelomovou desku „Underneath“, za stejnojmenný song byi nominováni na cenu Grammy. Kapela neusnula na vavřínech a nepřestává ..více

[17.10.2023]

THE CLASH - Sandinista!

Do osmdesátých let vstupovali The Clash silnější než kdy předtím. Z punkových outsiderů, na které se během anarchie ve Spojeném království nahlíželo spíš jako na partu praštěných levičáckých intelektuálů než na punkové ultras, se stali mezinárodní hvězdu, jejiž album „London Calling“ kromě domovské Velké británie triumfovalo také ve Spojených státech, které začínaly The Clash pomalu objevovat. Na tamní mládež působily levicově zaměřené (tvrdilo se, že až komunistické) texty jako magnet, ..více

[16.10.2023]

Thrashmetalové novinky roku 2023 - část X. - kapely BLACK PESTILENCE, GRINDPAD a TYRANEX

Někdy je dobré do zpravidla vážných věcí vnést kapku nadhledu. Můžeme tím docílit nového, většinou kvalitnějšího rozměru. Já osobně na tento moudrý princip pohříchu zapomínám, naštěstí existují osvícenější lidé, pro které je něco takového samozřejmostí. Patří mezi ně i kanadský hudebník Valax, jenž se svojí smečkou Black Pestilence už nějaký ten pátek drhne satanistický blackened thrash. Něco takového může ve smrtelně vážném podání zaujmout leda metalisty v pubertálně reakčním věku. ..více

[16.10.2023]