DRAGONHEART - The Dragonheart`s Tale

Doba, kdy se power metalová obloha hemžila nekonečným hejnem draků, už sice pominula, ale brazilské trojici Dragonheart to zjevně nevadí. Bylo by na pováženou kdyby ano, vždyť před více než čtvrt stoletím přísahala na dračí srdce a tuto část dračího těla si vetkla do názvu, který sice už jen sporadicky (po poměrně standardní kadenci prvních tří desek vydala za posledních osmnáct let teprve druhé album) ale přece jen sem tam opráší. Nicméně nejen z draků je živ již prošedivělý příznivec power metalu, a tak to Dragonheart hrají na pro jistotu více stran..více

[03.10.2023]

PHIL CAMPBELL AND THE BASTARD SONS - Kings Of The Asylum

Phil Campbell měl štěstí, že se kdysi dávno stal nástupcem „Fast“ Eddieho Clarkea (fakticky však Briana Robertsona) a v řadách Motörhead vydržel přes třicet let, ovšem angažmá po boku Lemmyho Kilmistera se pro jeho další kariéru stalo i malým prokletím. Dnes je nositelem údělu Motörhead a skutečnosti, že jakékoliv experimenty se v jeho podání netolerují. Ať chce nebo ne, musí hrát motörheadovský kolovrátek na všech deskách, které po Lemmyho smrti vydal a ještě vydá. Může mít kapelu se svými syny, může ji pojmenovat The Bastard Sons,..více

[03.10.2023]

THE CLASH - Give`Em Enough Rope

„Moc si přeju hrát s Clash, pokud to půjde, chtěl bych dát jejich muzice ještě více energie,“ prohlásil v roce 1977 bubeník Topper Headon, když nastupoval do The Clash. Kapela na jeho konto prohlašovala, že jeho angažmá je velký krok kupředu, protože Headon byl lepší bubeník i všestrannější muzikant než Terry Chimes. „Bylo pro nás zásadní najít někoho, kdo uměl hrát, měl výdrž a nebál se do toho řezat,“ řekl frontman Joe Strummer a šťastná ruka při výběru bubeníka se projevila při nadcházejícím turné ..více

[02.10.2023]

SKULL & CROSSSBONES - Sungazer

Jürgen Wannenwetsch, v letech 1981 – 1983 a 2005 – 2019 baskytara u Stormwitch, se kterými vydal dvě alba. Marc Oppold, v letech 2002 – 2004 a 2016 – 2019 bicí u Stormwitch, se kterými vydal tři alba. Volker Schmietov, v letech 2013 – 2019 kytara u Stormwitch, se kterými vydal dvě alba, Tobi Kipp, v letech 2016 – 2019 kytara u Stormwitch, se kterými vydal jedno album. Byť album „Bound Of The Witch“, pod kterým je podepsána kompletní čtveřice muzikantů, ..více

[02.10.2023]

Petr PRIESSNITZ (SKYLLA CZ) - Možná kdybychom méně chlastali a více dělali muziku, asi bychom byli jinde

V době, kdy jsme se s Petrem Priessnitzem, zpěvákem a baskytaristou thrashové party Skylla CZ, začali řešit otázku možného rozhovoru, album „Svatý grál“, které Skylla CZ vydala na začátku roku, už sice sklidilo pár ohlasů, nicméně stále se nabízelo jako žhavé téma k debatě. Petr však nezahálí, a tak než na povídání došlo, stihl představit i sólové album „Anděl z kamene“ a aby toho nebylo málo, v mezidobí vydal i album s kapelou Bílý Tesák. Přijměte proto pozvání k povídání s kandidátem na rekordmana v počtu vydávání desek v letošním roce, ..více

[01.10.2023]

Paul RODGERS - Midnight Rose

Když Paul Rodgers vydá sólové album, je to vždycky událost. Ne proto, že by se jednalo o dílo, které rozmetá scénu a způsobí zemětřesení v hitparádách. Ne proto, že by Paul Rodgers byl na vrcholu uměleckých sil, neboť nejlepší roky si užil na konci šedesátých a v sedmdesátých letech. Ale proto, že alba vydává natolik sporadicky, že každá z desek kápne do noty starým fanouškům, kteří si pamatují, když Rodgers stál v čele kultovních Free po boku dávno zesnulého kytaristy Paula Kossoffa nebo když vystřelil ke hvězdám s prvními deskami Bad Company...více

[01.10.2023]

BLOODSHED WALHALLA - Glory to the Sacred Land

Letos je to už třináct let, co se samotář Drakhen pod hlavičkou Bloodshed Walhalla poprvé vyznal ze své lásky ke Quorthonovi, aby tento vztah o sedm let později podtrhl albem „Tribute To Bathory“. A i když se na své pouti po vikinských bitevních pláních začal od svého vzoru pomaličku vzdalovat, příznivci Bathory (a nejen oni) mají i na sedmém kousku diskografie Bloodshed Walhalla s názvem „Glory to the Sacred Land“ jistotu, že by jim pohanštinou vonící muzika měla příjemně zachutnat. ..více

[30.09.2023]

LANCER - Tempest

Švédská metalová mašina Lancer byla pořádně rozjetá do roku 2017. Poté přišly problémy se sestavou, těžká situace kolem covidu a rozchod s firmou Nuclear Blast. To ale zbývající trio v čele s kytaristou Fredrikem Kelemenem nemohlo rozhodit, pánové brzy najali nového zpěváka a bicmena, překonali pandemické trable, sepsali smlouvu s německým labelem Fireflash Records a odhodlaně se vydali na svoji čtvrtou heavy/powermetalovou zteč...více

[30.09.2023]

THIS WILL DESTROY YOU, THE OCEAN, EF - 25. září 2023, Praha, Rock Café

Léto už je pouhou vzpomínkou a podzim si říká o své právoplatné vládnutí nad přírodou, čímž začalo období klubových koncertů. Jeden se udál v pražském klubu Rock Café - své evropské turné zde začala trojice This Will Destroy You, The Ocean a Ef.

Večer otevřeli Ef ze Švédska. Kapela u nás není příliš známá, přesto se již na ni klub solidně zaplnil, ačkoliv úplně vyprodáno nebylo. Ef patří k labelu Pelagic Records, který založili The Ocean...více

[29.09.2023]