THE CLASH - The Clash

Když si odmyslíme Sex Pistols, dojdeme k tomu, že britská punková vlna sedmdesátých let je nejvíce spojována s londýnskou kapelou The Clash, ačkoliv by bylo hodně zjednodušené dívat se na The Clash jako na čistě punkovou partu. V začátcích možná symbolizovali revoltu let 1976 a 1977, ovšem jelikož to byli opravdu dobří muzikanti (na rozdíl od Sex Pistols), toužili i po jiném uměleckém vyjádření. V seriálu vezmeme jejich historii popořadě, takže minimálně první díl se musí nutně odehrát v punkových reáliích, ..více

[25.09.2023]

EXORCIZPHOBIA - Spiritual Exodus

Tuhle trutnovskou partu jsem zaznamenal už někdy v roce 2006, kdy jsem navštívil koncert v jejím domovském městě. Tehdy měla Exorcizphobia svůj set postavený na coverech, nicméně i tak bylo zřejmé, že mladičký frontman Tomáš Skořepa vládne nemalým talentem. To se potvrdilo během následujících let, kdy se kapela zařadila mezi přední a mimořádně respektované spolky domácí thrashmetalové scény. Její alba patří mezi největší události té které sezóny, a nejinak tomu bude i v případě novinky "Spiritual Exodus"..více

[25.09.2023]

HURRICANE - Reconnected

Přestože se na Hurricane nahlíželo jako na klasické představitelé glam metalové vlny druhé poloviny osmdesátých let, na vrcholu (byť žánrovém) nikdy nestanuli. Byli na konci osmdesátých let populárnější než jejich starší mentoři Quiet Riot, ale nikdy nebyli tak silní, aby o pár let později dokázali vzdorovat grungeové revoluci. Ta zamávala s mnohem většími jmény, ať to byli Mötley Crüe, Skid Row či Poison, pro Hurricane byla téměř osudová. Přes noc se z kapely stala pro masy lidí naprosto nezajímavá záležitost, ..více

[24.09.2023]

Tony CAVAZO (HURRICANE) - Vždycky nám říkali mladší Quiet Riot

Kapela Hurricane z dávných osmdesátých let je zpět. Jen s polovinou klasické sestavy, ovšem s novým albem „Reconnected“, které důstojně navazuje na počiny „Over The Edge“ a „Slave To The Thrill“. Aktivity kapela rozjela už na konci minulé desetiletky, až rok 2023 je pravým comebackem. Možná i dlouhodobým, jak říká basista a zakládající člen Tony Cavazo. To je zatím ve hvězdách a kapela si užívá znovuobjevenou energii, kterou brzy převede na koncertní pódia. ..více

[24.09.2023]

MRAKOMOR - V dekádách dekadence

Mám rád black metal. Aj ten špinavý, aj one man projekty, i podomácky zmastené nahrávky, nevadia mi ani automatické bicie, ale..., ... ale Mrakomor mi nemá čo povedať. Zvukovo katastrofa. Intro a outro baladické ani z českej rozprávky, ostatné piesne postavené na bustrovanej gitare so zvukom ala rok 1972, no des. Pravdepodobne by som dostal odpoveď, že „to tak má byť a že som to nepochopil“. Mám v distre a v zbierke cez 1000 blackmetalových CD albumov,..více

[23.09.2023]

[Hirax]

[5 komentářů ]

[hodnocení: 3/10]

ORYAD - Sacred And Profane

Kombinace metalové hudby a operního zpěvu není nic nového, nicméně kapela Oryad z Colorada novým jménem je. Vznikla před pěti lety, a od té doby vydala několik singlů, v roce 2021 přidala EP „Hymns Of Exile And Decay“ a letos se dopracovala k vydání debutové desky s názvem „Sacred And Profane“, již zdobí velice pěkný obal, který přímo láká k poslechu. Album je vydáno vlastním nákladem a naleznete na něm deset skladeb. Oryad zpívají především o přírodě, mýtech, ale i lidských emocích...více

[23.09.2023]

SINHERESY - Event Horizon

Elyose, Edge Of Paradise, Reasons Behind, Sinheresy…, kapelám, které ujíždí na moderní vlně metalu, do níž se systematicky přisypávají kvanta elektroniky, adrenalinu, pulsujících tanečních rytmů, u níž vás často oslní záblesk diskokoule, a v jejichž čele stojí žena, je doba zjevně nakloněna, neb žánrových desek přibývá. Čím se odlišit v záplavě velmi podobně znějící muziky? Poslední jmenovaná parta vsadila na oranžovou barvu, do níž se ráda halí zpěvačka Cecilia Petrini, ale oranžádu najdete i na brýlích muzikantů,..více

[22.09.2023]

THE HIVES - The Death Of Randy Fitzsimmons

Kdo je to ten Randy Fitzsimmons, jehož existencí / neexistencí se švédští The Hives ohání od začátku své kariéry, tedy od devadesátých let? Dlouhá léta se jim věřilo, že Fitzsimmons je jejich manažerem a skladatelem veškerého repertoáru, než se jeden ze členů kapely podřekl, že je to pseudonym Nicholause Arsona. Ačkoliv to The Hives vehementně dementovali, je jasné, že žádný Randy Fitzsimmons neexistuje, nikdy neexistoval a že to byl jen pokus o vytvoření určitého mýtu. ..více

[22.09.2023]

Chris CAFFERY - Faces / God Damn War

Pokud by se chtěl kytarista Chris Caffery ucházet o práci v hudebním průmyslu prostřednictvím životopisu, rozesílaného v papírové podobě a chtěl by přitom uvést všechna působiště, ve kterých se byť jen na chvíli mihnul, padla by na to slušná porce papíru. Ještě zajímavější by mohla být škatulkářská hra na to, jaké metalové subžánry by se v tomto výčtu objevily. Je jisté, že v záhlaví životopisu by dominovali floridští Savatage, byť trvalé proniknutí k těmto bardům zabralo v životě Chrise Cafferyho několik dílčích pokusů. ..více

[21.09.2023]