Rockový trh v troskách… Proč je tak těžké vydat novou desku?

Letošní rok je okurková sezóna k pohledání. Nezačal sice špatně, když nová (a nutno říci, že výborná) alba vydaly těžké kalibry Bruce Dickinson a Judas Priest, ale poté následoval hluboký propad a paběrkování, které rockový fanoušek snad za celou dobu nepamatuje. Kdyby přes léto s novinkou nepřišli neúnavní tatíci Deep Purple, dalo by se říct, že éra legend je definitivně u konce. Místo nových desek se ostatní ohánějí hrstkou slibů, ale spíše i konstatováním, že to na album asi nevypadá. „Nápady létají kolem mě, ale zatím je nesbírám do určité formy,“ přiznal někdejší frontman Cinderelly Tom Keifer, který nikdy nepatřil k nejpracovitějším muzikantům. „Jestli bude nová deska? No… To je ve hvězdách, nemluvíme o tom,“ tvrdí John 5 jako nový kytarista Mötley Crüe. „Nová deska bude, jen nevíme kdy,“ přiznal Duff McKagan z Guns N`Roses a skutečnost, že se na jejich nové album čeká už šestnáct let, žádné záruky do budoucna nedává.

A takových kapel je více, některé mluví o tom, že novinku vydají nejdříve v roce 2027, jiné pro jistotu žádné termíny nedávají. Důvodů by se jistě našlo více. Od ztrátovosti takového podniku, přes skutečnost, že fanoušci na koncertech vyžadují zejména staré hity, až po zdlouhavý proces nahrávání, který je dalek tomu, že Black Sabbath svůj debut, který je dodnes neotřesitelnou klasikou, natočili za čtyřiadvacet hodin. Takový postoj muzikantů nasvědčuje spíše tomu, že soumrak scény je za rohem. Jen si představte, na čí desky se bude čekat za takových patnáct, dvacet let…

Jan Skala, 6. 9. 2024

STRATOVARIUS, SALAMANDRA, BURMA JONES, OZZY OSBOURNE REVIVAL, TIBET - Havlíčkův Brod, 2.6.2006

Druhý červnový den, ač počasí tomu moc neodpovídalo, nahrával tomu aby se všichni fandové finské speed/heavy metalové party STRATOVARIUS sjeli v Havlíčkové Brodě. Tato velmi známa parta zde totiž pořádala jediný letošní koncert v České Republice.
Asi bych ani neměl říkat, že šlo o koncert Stratovarius. Šlo spíše o minifestival na němž právě Stratovarius byli hlavní hvězdou.
Brány bývalého vojenského areálu Čechovka se otevřely už něco před 17.hodinou a umožnili tak první příchozím projít si v klidu několik stánků..více

[08.06.2006]

[Standa]

KOMUNÁLNÍ ODPAD - Cesty do nebe

Formace Komunální odpad, pocházející z Chlumce nad Cidlinou, se na naší scéně pohybuje již bezmála 14 let. Za tuto dobu se z této kapely stal, pro mnohé, doslova „kult“ a na domovské východočeské půdě není výjimkou, že se na koncertech „Komunálu“ pod pódiem mačká několik stovek věrných fanoušků, což by mohly závidět i stálice českého tvrdého rocku jako například Arakain. Komunální odpad je někdy přirovnáván k plzeňské metalové legendě Fata Morgana, ale nikoliv kvůli hudbě, která se myslím..více

[08.06.2006]

[Frantic]

BREAKDOWN - Písničky co tě zabijou...

Na obal své novinky si dali sympaticky vypadajícího a lehce narůžovělého hada. Logo mají tak normální, že už snad ani normálnější být nemůže. Na domovských stránkách www.breakdown.wz.cz je najdete vyobrazené, jako hrdiny nějakého veselého komiksu. Jejich basák řadí mezi své oblíbence „kapelu“ O-Zone a pokud ho nakrknete, tak na vás hodí takový škleb, že na to do smrti nezapomenete. Ač už hodně napověděl www odkaz prozradím vám, že řeč je o českotřebovské death metalové partičce Breakdown. Tihle mlaďáci valí svůj „detík“ setsakra dobře a berou ho jako perfektní..více

[07.06.2006]

[Hannnz]

LORDI - The Arockalypse

Mnoho lidí dnes říká, že v rockové hudbě už bylo řečeno téměř vše a nedá se tu již vymyslet nic nového. Nevím, co je na tom pravdy, ale každopádně se občas člověk při poslechu dnešních kapel neubrání pocitu, že něco podobného už slyšel. Ať už jde o kytarové riffy, nebo třeba o zpěvové linky. Někteří hudebníci se ke svým velkým vzorům hrdě hlásí, jiní se zuby nehty brání a hrdě prohlašují, že jejich hudba pochází jen od nich a nikoho nekopírují. Ale ruku na srdce-každý ve svých začátcích poslouchal své oblíbené ..více

[07.06.2006]

[Čárlie]

[5 komentářů ]

SPLITTER – En Sorglig Historia

Jistě znáte recenzentské kecy typu „tahle nahrávka vás převálcuje“. Ano, i já to občas použiji, ale po poslechu alba „En Sorglig Historia“ to vše beru zpět a tento termín použiji teprve nyní. SPLITTER vás totiž opravdu převálcují, rozsekají a ještě vám natrhnou řiť. Tak masakrózní nahrávku jsem už pěkně dlouho neslyšel. Neuvěřitelný grindový mazec, který opravdu nemá slitování.
SPLITTER jsou pro mě naprosto nové jméno. Ve švédské grindové scéně se nevyznám, ale myslím, že..více

[06.06.2006]

[Venca Votruba]

RIFF – Metaloterapie

Po dlouhé době mi na redakční stůl dorazila heavy metalová nahrávka. Jelikož není tajemstvím, že naše těžce kovová má do vývozního artiklu daleko, tak jsem byl zvědav, jakým přínosem je kapela RIFF. Bál jsem se bál, že mě nečeká nic jiného než prachobyčejná tancovačka. A mile jsem byl překvapen. Pětka z Benešova totiž celkem umí. Přes několik vad na kráse je „Metaloterapie“ slušná pařbička, ale pěkně od začátku... Začneme u záporů... Obal nahrávky není zrovna nic originálního. To ..více

[05.06.2006]

[Venca Votruba]

NUCLEAR BLAST - A Metal Tribute To Abba

„Ha! Konečně nějaký zajímavý tribut!“ Tahle věta byla zhruba to první, co ze mě vypadlo, když jsem spatřil CD s nápisem Nuclear Blast – A Metal Tribute To Abba. Po všech těch tributech, věnovaných Iron Maiden, Judas Priest, Accept a bůhví komu ještě, je tu něco, co vypadá daleko zajímavěji – tribut Abbě! Možná si teď řeknete: Abba – no to je snad prdel, ne? Co to má co dělat s metalem??? Ano – co to má co dělat s metalem – to je přesně to, co mě na téhle „fošně“ zaujalo. Jsem velkým fandou tohoto švédského kvarteta, takže jsem byl ..více

[04.06.2006]

[Hannnz]