SMOKING SNAKES - Danger Zone

„Naším cílem je začít psát novou kapitolu hudby, kterou milujeme. Nesnažíme se znovu vynalézt kolo, ale využíváme naše zkušenosti a vášeň pro žánr a jsme odhodláni ho udržet při životě.“ Švédové Smoking Snakes jemně naznačují, že u nich není třeba obávat se žádného pokroku, že staví na dávných hodnotách, pravidlech a postupech, jinak řečeno, že hrají v podstatě na jistotu. Zodpovědět zbývá jen dvě otázky – jaký je ten jejich oblíbený styl a zda pro fanouška, ..více

[08.03.2024]

MOTÖRHEAD - March Ör Die

Album „1916“ dostalo Motörhead do situace, kterou kapela neznala. Králové věčného outsiderství a svérázného přístupu jak k hudbě, tak k životu, se nestačili divit, když deska byla jmenována na žánrovou cenu Grammy, což se předtím zdálo být absolutně nepředstavitelné. Přestože kapele cenu vyfoukla Metallica s „černým“ albem, byla to věc, která pro Motörhead znamenala první skutečný dotyk světa celebrit. Lemmy si zahostoval na slavném albu „No More Tears“ od Ozzyho Osbournea, kam přispěl textem ke slavné baladě „Mama I`m Coming Home“..více

[07.03.2024]

[5 komentářů ]

CRADLE OF FILTH - Godspeed on the Devil´s Thunder

Osmá řadovka Cradle Of Filth byla popisována ještě před vydáním jako "nejbrutálnější a zároveň nejmelodičtější" album v historii. V éteru, který se tetelil nervózním očekáváním, se dokonce objevovaly zvěsti o "návratu k devadesátkovým albům". Mluvíme sice o zápisu "Godspeed on the Devil´s Thunder" z roku 2008, nutno však zmínit, že počínaje touto deskou se podobné hlášky vyrojí před zveřejněním každé studiové novinky. Vyčíst z toho lze jediné: odkaz první čtyř alb je věčný a pro Cradle of Filth ..více

[07.03.2024]

Bruce DICKINSON - The Mandrake Project

Snadno by se dalo říct, že Bruce Dickinson žil v posledních letech pouze z podstaty a přitom by to bylo vůči čipernému Britovi krajně nespravedlivé. Když ohlédneme od toho, že se musel poprat s rakovinou, z čehož vyšel jako vítěz, je pravdou, že poslední alba Iron Maiden jsou tvořena už spíše ze setrvačnosti a pod pevnou rukou kapelníka Stevea Harrise se zakazují jakékoliv nové postupy, takže se z kdysi energické a nápady sršící kapely stal líný moloch. Může udivovat svou velikostí, ale kdejaký mladý dravec mu je schopen zasadit silnou ránu...více

[06.03.2024]

[30 komentářů ]

KILLCODE - Life, death, rock´n roll

Klišovitý názov alba vám po vypočutí vôbec nebude vadiť. Album je plný klišé, ale nie je žiadny problém, aj klišé vie potešiť. V tomto prípade to platí dvojnásobne. Američania Killcode hrajú čistý a rýdzi hard rock. Ani len o kúsok doprava, alebo doľava. Charakteristické črty tohto žánru sú rozpoznateľné hneď na prvé počutie. Perfektné slohy a štadiónové refrény vypeckované na maximum, ktoré sa rýchlo dostanú pod kožu. Zmiešajte Def Leppard s Bon Jovi, pridajte ako dobrú koreninu kúsok rock`n rollu a vyjde vám kapela Killcode,..více

[06.03.2024]

[Ján Marton]

CITRON, METALINDA, LORETTA - 2. 3. 2024 - KD Šeříková, Plzeň

Pro pamětníky zlaté éry tuzemského heavy metalu a hard rocku se jedná o jednu z událostí letošního jara. Ostravská kapela Citron vyrazila na turné Síla návratů, které je symbolickým comebackem pro tři poslední žijící členy, kteří tvář kapely určovali v osmdesátých letech a natočili první skutečné heavymetalové tuzemské album "Radegast". Na jednom pódiu se sešli zpěvák Ladislav Křížek, kytarista Jaroslav Bartoň a basista Václav Vlasák. Tato sestava, doplněná o členy současného Citronu a hostující zpěvačku Tanju,..více

[05.03.2024]

[14 komentářů ]

SHAARK - Hybrid War

Česká republika sice nemá moře, neznamená to ale, že ve zdejším okolí nekrouží žádní žraloci. Jeden takový se zrodil před třiadvaceti lety v nádherném městě Bzenec (případně kdesi poblíž), a od té doby čeří tuzemské thrashmetalové proudy, i když je pravda, že si mezi jednotlivými útoky dává celkem dlouhé pauzy. Nejnovější atak nese titul "Hybrid War" a moravská smečka jej mezi hladové fans vhodila 16. února...více

[05.03.2024]

SUICIDE BOMBERS - All For The Candy

Ať už šlo o výraznou image, lascivní chování, či texty, v glam metalu, potažmo sleaze rocku, zpravidla měly navrch kapely, které k dobré muzice dokázaly v rámci lehce šokové terapie přidat i nějaké body navíc. Do této definice spolehlivě zapadá norská čtveřice Suicide Bombers. Název kapely si spolehlivě o pozornost řekne, historka o čtyřech intergalaktických superhvězdách, jež byly z budoucnosti vyslány zpět v čase, aby znovu nakoply k životu krvácející rock´n ´rollovou mrtvolu, má také svoje kouzlo, i názvy desek koketují s určitou rebelií..více

[04.03.2024]

PINK FLOYD - Animals

V době mezi deskami „Wish You Were Here“ a „Animals“ se u Pink Floyd začal lámat chleba. Ačkoliv si to členové kapely neuvědomovali, zahleděni do vlastního úspěchu, byl to začátek konce. Jestliže v období do „Obscured By Clouds“ táhla kapela za jeden provaz a snažila se docílit největšího úspěchu s experimentátorskými choutkami, zabalenými do psychedelicko-progresivního obalu, v časech „The Dark Side Of The Moon“ a „Wish You Were Here“ zažila kolosální úspěch, takže neměla moc času přemýšlet nad budoucností a žila přítomností...více

[04.03.2024]