„…Dávným časem osamění a mořem věčnosti putují duše mrtvých, aby nedošly zatracení přicházejí zpět na zemi. V určitých podobenstvích pod zákonem osudu rodí se zpět, aby na sebe vzaly podobu jiných. Toto místo nechť nazýváno jest Törritorium…“
Dravá smečka Törr, která už téměř 20 let sedí na českém blackmetalovém trůnu, nám novinkou s názvem „Törritorium“ dává jasně najevo, že se tohoto postavení jen tak nevzdá a o své „teritorium“ bude ještě urputně bojovat. Album, po třech letech, navazuje na předchozí počin „Made in Hell“, který měl obrovský úspěch u kritiky i u fanoušků. „Törritorium“ pokračuje v podobných kolejích, takže se nám do rukou dostává další deska, jenž byla stvořena ve výhni pekelných ohňů a je doslova našlápnutá energií „znovuzrozeného“ Törru.
Po klidném hororovém intru „Törritorium“ se rozjede to pravé pekelné běsnění s názvem „Čert mě vem“, na kterém je znát síla sestavy Henych-Hereš-Sladký. Další skladby „Revoluce zla“ a „Generace mrtvol“ pokračují v ďábelském tempu jak jsme u Törru zvyklí. Následuje klidnější „Ten Den“, kde kapela ubrala na tempu, ale ne na údernosti. Další pecka „Vnitřní hlas“, odzpívaná démonem Otou Herešem, na okamžik vrací desku do pekelných otáček, aby následující „Rezervace“ vše dokonale zklidnila a „Přes propast času“ už vás dokonale ukolébá. To ale nevydrží dlouho, protože „Zatracenej“ vás opět vytrhne ze snu. Poté už kapela nepoleví až do konce. Hlavně skladba „Gotika“ je dokonalý „nářez“. Poslední věc „Mallevs Maleficarvm“ je předělávka největšího hitu Törru, legendárního „Kladiva na čarodějnice“.
Parta okolo Vlasty Henycha o sobě dala opět vědět ve velkém stylu. Album „Törritorium“ je téměř 50 minut svižného pekelného metalu, který je navíc geniálně zahrán a patří jednoznačně k nejlepším počinům blackmetalové mašiny Törr, přesto si myslím, že slávu svého předchůdce „Made in Hell“ nepřekoná. Ale to ukáže až čas. |