Bylo, nebylo, ve Švédském království se jednoho (pravděpodobně) mrazivého dne zrodila nová kapela. Ta se transformovala z osazenstva glam´n´sleazového spolku TrashQueen, když se trojice tamních členů shodla, že jejich srdce ve skutečnosti bije pro AOR a melodický hard rock. Brzy nato vydali dvě EP, načež si jich všimla firma Frontiers Records a nabídla partě s názvem Cruzh smlouvu. Pohádkovou pointou tohoto příběhu je stejnojmenný debut, jenž byl vydán na sklonku loňského léta. A nutno říct, že se pánové dané výzvy chopili s rytířskou ctí a jejich deska dělá inkriminovaným žánrům jenom čest.
Jak známo, srdce se málokdy mýlí a ani pánům Dennisu Borgovi, Antonu Joenssonovi a Tony Anderssonovi nenapovídalo scestně. Jejich obliba stylu AOR, potažmo kapel jako Def Leppard, Winger či Danger Danger je opravdu zjevná, navíc jsou schopni své touhy podpořit adekvátní skladatelskou nápaditostí. Důkazem takového tvrzení je hned úvodní song „In n´Out Of Love“ (ano, také pro texty autoři nabírali inspiraci v nejtradičnějších vodách), kde jemné klávesové dotyky a mírumilovná rytmika rozprostře plátno pro malebné vokální kresby. Řemeslně i melodicky chytlavou hudební koláž navíc osvěží zajímavý a méně tradiční novotvar v podobě mezihry, která příjemným způsobem povýší výsledný dojem. Nejde přitom o ojedinělou záležitost, podobnou vychytávkou tvůrci okoření také několik následujících písní.
Ty jen výjimečně sklouznou více k průměru, většinou jsou náramně poslechové a občas dokonce skvělé a strhující. Do prvně jmenované kategorie řadím dvojici skladeb „First Cruzh“ a „Survive“, z druhé vypichuji kus „Aim For The Head“ s oslavně pozitivním chorusem a další neobvyklou mezihrou, tentokrát se smyčci a gradujícími dvojzpěvy, dále položku „Set Me Free“ se svižnou rytmikou a hymnickými klávesami, nebo akustickou a náležitě rozněžnělou baladu „Straight From The Heart“. Na samotný vrchol pasuji píseň „Hard To Get“, kterou zdobí hitový tah a refrén, jenž by se díky textu mohl pouštět na motivačních firemních kampaních. Velkým kladem debutové nahrávky Švédů je dobrý zvuk a hlavně zpěv Tonyho Anderssona, který se svými linkami vyloženě baví a mnohdy zní, jako by se při nahrávání opravdu smál. Cruzh patří mezi nadmíru povedený úlovek labelu Frontiers, v rámci žánru AOR a (velmi bohaté!) sezóny 2016 dokonce ten úplně největší.
|