UNTO OTHERS - Never, Neverland
Skvělý album, spadající do letošního top 3, spolu...

Jiří URBAN (ARAKAIN) - Příklon k hard rocku byl naše zklidnění a konec spěchání
Jo jo, to vím. To všude vytruboval Dan Krob,...

SLADE - Whatever Happened To Slade
Desku mám rád.Nejsou tam asi hity na první dobrou...

Jiří URBAN (ARAKAIN) - Příklon k hard rocku byl naše zklidnění a konec spěchání
Hellhammer díky za objasnění. Tahle informace mě...

Jiří URBAN (ARAKAIN) - Příklon k hard rocku byl naše zklidnění a konec spěchání
Brichta měl původně otextovat píseň Vzdálená od...

RISK - The Reborn
Pre mňa je zase uťahané nič doska nasledujúca,...

RISK - The Reborn
Já bohužel nemohu s recenzí souhlasit,pro mně je...

RISK - The Reborn
U nás šířil osvětu místní majitel CD půjčovny....

Jack RUSSELL - Shelter Me
Tyhle reedice vůbec nekupuj, to nemá...

Jack RUSSELL - Shelter Me
Koukám, že dnes je na netu za 15 euro, což není...












Fobia Zine

Metalopolis

metalový magazín ABYSS

Volumemax




PAIN OF SALVATION - In the Passing Light of Day

Zbystřit by měli ti, kteří se nespokojí s jasně čitelnými vzorci a odkrytými kartami hned od začátku a ocení velké množství různých nálad, které jdou ruku v ruce s neustálým přitvrzováním a zklidňováním, vybízejících k neodolatelné touze objevovat. Vzhledem k tomu, že ústřední postavu švédských Pain of Salvation, multiinstrumentalistu Daniela Gildenlöwa, postihly vážné zdravotní komplikace, někteří už ani nedoufali, že by se jubilejní desáté album těchto progresivistů mohlo stát skutečností. Avšak i přes toto úskalí je kvalita nově produkované hudby zatraceně vysoká a příznivci tvrdšího zvuku by mohli být spokojenější než s předchozími, v některých případech těžko pochopitelnými, počiny. Texty na novince „In the Passing Light of Day“ se točí kolem strachu ze smrti, ale i naděje v lepší zítřky, což je následkem Danielova půlročního pobytu v nemocnici a boje o přežití.

V úvodu desetiminutového otvíráku „On a Tuesday“ chytnou šepoty za ucho tak pevně, že je téměř nemožné se z těchto spárů vymanit. Tvrdší pasáže jsou velmi jemnými zpěvy jako pavučinou protkané a doprovázené něžným instrumentálním podkladem, přecházejícím do naléhavějšího závěru, v jehož náladě pokračuje „Tongue of God". Geniální úvodní vyhrávka a hodnotná hlasová výpomoc kytaristy Ragnara Zolberga neslibují v chytlavé „Meaningless“ nic jiného, než pokračování v progresivní krasojízdě. Na osvědčené kombinaci procítěného zpěvu s klavírním doprovodem, ke které se postupně přidají i další nástroje, aby se zase utišily a nechaly prostor minimalistickému projevu, je postavená následující „Silent Gold“. Gradací a explozí proměnlivých nálad je opředená i „Full Throttie Tribe“ ústící do velmi ponurého závěru, v čemž pokračuje i poněkud agresivnější a těžkopádnější skladba „Reasons“.

Zajímavé je, že celá nahrávka obsahuje jediné, za to však vydatné kytarové sólo, a sice ve skladbě „Angels of Broken Things“. Pokud je třeba přesvědčit se o Danielově hlasovém rozsahu, nechť je důkazem „The Taming of a Beast“, ve které vedle jemných výše položených zpěvů s lehkosti zabrousí i do podstatně hlubších poloh. Zamlouvají se vám šepoty? Nemějte strach, že jste je v úvodu slyšeli naposledy, neboť v předposlední „If This is the End“ ušní bubínky polechtají znovu. Celou desku korunuje finální, přes čtvrt hodiny dlouhý ploužák „The Passing Light of Day“, ve kterém se vedle nasládlého feelingu a velmi působivého kytarového doprovodu dočkáme i povinného vygradování. Potom už jen přemýšlíte, kolikrát je ještě potřeba si nahrávku poslechnout, než objevíte alespoň větší část z toho, co v sobě ukrývá.

Takové množství nejrůznějších emocí, které albem „In the Passing Light of Day“ prochází, se nevstřebává vůbec snadno. Vždyť jen ten duši chlácholící a zároveň trhající Danielův zpěv je kapitolou sama pro sebe. S novinkou těchto Švédů strávíte spoustu času, než projdete všemi uličkami, prozkoumáte všechna zákoutí a hlavně než se těmi uličkami dokážete vrátit nazpět. Nicméně vzhledem k délce alba je tak trochu předvídatelné, že pro neklidné a méně trpělivé posluchače se tu a tam objeví nějaká ta vata.

Ač nejsem zarytým zastáncem žánru, považuji jubilejní desku party kolem Daniela Gildenlöwa za jedno z nejpropracovanějších, nejzajímavějších a v neposlední řadě nejprocítěnějších alb poslední doby a žádný zapálený nadšenec do objevování v hudebních sférách by jej neměl přejít bez povšimnutí. Možná vyumělkovaný obal alba, který by se spíše než pro hudbu vysoké kvality hodil pro reklamu na fitness nebo zdravou výživu, může působit lehce odrazujícím dojmem, ale nechat se odlákat by byla velká škoda, protože Švédové z Eskilstuny do takto pojatého přebalu ukryli disk servírující jednu progresivní lahůdku za druhou, které vyžadují určitou dávku porozumění.

Peťulín             


www.painofsalvation.com

YouTube ukázka – Meaningless

Seznam skladeb:
1. On a Tuesday
2. Tongue of God
3. Meaningless
4. Silent Gold
5. Full Throttle Tribe
6. Reasons
7. Angels of Broken Things
8. The Taming of a Beast
9. If This Is the End
10. The Passing Light of Day

Sestava:
Daniel Gildenlöw – zpěv, kytara
Ragnar Zolberg – zpěv, kytara
Gustaf Hielm – baskytara, zpěv
Daniel Karlsson – klávesy
Léo Margarit – bicí

Rok vydání: 2017
Čas: 1:11:46
Label: InsideOut Music
Země: Švédsko
Žánr: progressive metal

Diskografie:
1997 – Entropia
1998 – One Hour by the Concrete Lake
2000 – The Perfect Element I
2002 – Remedy Lane
2004 – BE
2007 – Scarsick
2010 – Road Salt One
2011 – Road Salt Two
2014 – Falling Home
2017 – In the Passing Light of Day

Foto: archiv kapely


Vydáno: 28.04.2017
Přečteno: 3440x




K článku zatím nebyly přidány žádné komentáře.


 
Metalforever.info © 2006 - 2024     RSS - články

stránka byla načtena za 0.08987 sekund.