Kdo by neznal Malého prince? Pohádka s filozofickým přesahem od francouzského spisovatele a pilota Antoine de Saint-Exupéryho patří k těm nejpozoruhodnějším a nejkrásnějším příběhům nejen pro děti. Tuto látku si ke zpracování vybrala Rockopera Praha s tím, že chce představení koncipovat tak, aby bylo opravdu pro děti a přitom jim přiblížila nejen původní příběh, ale i rockovou hudbu. Malý princ vznikl i jako unplugged verze, avšak 10. prosince to byla rocková opera se vším všudy.
Bylo zajímavé vidět v obecenstvu tolik dětí a velká část lidí díky Malému princovi dorazila do Rockopery vůbec poprvé. Nutno říci, že hlavní skladatel Milan Steigerwald děti vůbec nešetřil a ihned po zahájení představení se začalo pořádným nářezem, který spíš než rockový byl vyloženě metalový. Pódium patřilo letci Kamilu Střihavkovi (odzpíval však i roli hada a krále) a krom zpěvu se v opeře poměrně dost ukázal i jako herec. Zajímavé bylo rozdělení rolí. Kamil Střihavka si svou roli odehrál i odzpíval, ale většina rolí měla svou vizuální a pěveckou podobu. Například Malého prince ztvárnila režisérka a choreografka celé opery Irina Andreeva, ale o zpěv se postarala mladičká Marie Steigerwaldová.
Hudebně je Malý princ velmi příbuzný ostatním rockoperám. Většina písní má svižné tempo a kytary jsou pořádně ostré. Nechybí prvky groove metalu či trocha coreu. Rozdílem je potom větší hravost jednotlivých skladeb a nechybí ani motivy, jaké byste čekali u hudby určené dětem. Texty jsou vkusné a často se drží Saint-Exupéryho předlohy. Jako vždy nechybí bohatá taneční choreografie či artistické výkony v podání Salvi Salvatoreho. Novinkou potom byla účast dětského hereckého souboru „Krásný sarafán“ a tanečníků či malířů „Rataj Art a Colores Heroes“. A právě ti se postarali o zajímavou tečku za představením, když během poslední skladby dokázal jeden z nich na plátno parádně namalovat portrét Kamila Střihavky. A to prosím pokojovou barvou a detailně.
Jako vždy byla v Rockopeře příjemná atmosféra, kterou utužoval svými vtípky skladatel a klávesák Milan Steigerwald. Přiznám se, že nedokážu posoudit, do jaké míry představení zapůsobilo na děti, kterým především byla opera určená, nicméně viděl jsem spoustu usměvavých tváří a hlasitý potlesk. Malý princ se drží standardů Rockopery Praha, avšak je hravější, rozmanitější a ve výsledku zatraceně zábavný. Musím pochválit všechny účinkující za skvělé výkony a tvůrce za to, že adaptaci zvládli velmi dobře a zachovali ducha Malého prince.
|