Přesně v ten památný den vznikla jedna z největších rockových legend všech dob, která bez nadsázky dobyla celý svět. Na začátku nebyli žádní geniální instrumentalisté, ani skladatelé neuvěřitelně složitých kompozic, stáli tam jen čtyři obyčejní kluci, kteří se nechtěli spokojit s šedí jejich každodenního amerického života a rozhodli se vytvořit něco velkolepého, ale v podstatě jednoduchého, něco co navždycky změní životy jich samých i životy tisíců lidí po celém světě.
Jeden z prvních magických okamžiků bylo setkání obou hlavních lodivodů budoucích KISS a sice na jedné straně baskytaristy, zpěváka, skladatele a milovníka komixů Eugena Kleina (narozen 25.8.1949 jako Chaim Witz, Haifa, Izrael později změnil jméno na Gene Simmons, v červnu 1958 emigroval do Ameriky ) a na druhé kytaristy, zpěváka a skladatele Stanleyho Eisena (narozen 20.1.1952 Manhattan, New York, později Paul Stanley), důležitou roli v jejich seznámení sehrál Steve Coronel, který Stanleyho Eisena doporučil do nově vznikající kapely, kterou společně s Eugenem zakládali. Po úspěšném přijetí Stanleyho ještě přibrali klávesistu Brooka Ostrandera a bubeníka Tonyho Zarellu a onou nově vznikající kapelou se stali v roce 1971 Wicked Lester. Společně zkoušeli v pronajatém půdním prostoru na rohu jedné z new-yorských ulic. Potýkali se z finančními potížemi (ty vyústili do takové míry, že museli na předměstí hrát šlágry od Beatles pro pár dolarů). Jejich neúspěchy ani ignorace veškerých nahrávacích firem je ovšem neodradili od tvoření vlastní muziky. Po nadlidském úsilí se jim nakonec podařilo podepsat smlouvu s Epic Records. Tam natočili jedinou desku Wicked Lester, která se ale na trh oficiálně nikdy nedostala. Směr, kterým byli nuceni své písně nahrávat, jim (především naší hlavní dvojici) začal krajně nevyhovovat a tak se rozhodli smlouvu s Epicem ukončit a krátce na to roku 1972 ukončit i činnost Wicked Lester.
Eugene i Stanley byli najednou opět volní a mohli začít formovat údernou rockovou bandu, o které vždy snili. Na inzerát se jim podařilo získat Brooklynského bubeníka s jazzovými kořeny George Petera Crisscoulu (narozen 20.12.1947 Brooklyn, New York). Ten měl už zkušenosti z několika kapel. Několik lekcí dostal i od slavného jazzového bubeníka Gena Krupy. Mezi základní kritéria přijetí byl také dobrý fyzický vzhled (už tehdy se začali projevovat sklony o nevšední vizuální podobu, první otázka, na kterou se ho Gene Simmons v telefonu zeptal, byla, jestli je tlustý). Po společné zkoušce bylo zřejmé, že tři čtvrtiny kapely už jsou jasné. Posledním chybějícím článkem byl sólový kytarista a tak se v časopise Village Voice objevuje inzerát „Hardrocková kapela se smlouvou na desku hledá kytaristu“. Přihlásí se spousta nadějných mladíků. Z celé té početné skupiny se rozhodli začít zkoušet s Bobem Kulickem (bratr Bruce Kulicka který později sehraje v historii KISS důležitou roli) ovšem jen do té doby než se ve dveřích objevil podivný chlápek jménem Paul Daniel Frehley (narozen 27.4.1952, Bronx, New York) na nohou měl boty každou jiné barvy, drze bez jakéhokoliv slova zapojil kytaru do zesilovače a začal sypat svoje syrové, dravé riffy, poznamenané pouličním životem ve svém rodném Bronxu. Vzájemná chemie mezi jednotlivými muzikanty byla dokonalá. Paul Frehley byl tou poslední chybějící částí potřebnou v mechanismu kapely. KISS byli na světě a hodlali svou přítomnost dát najevo zatraceně nahlas!
|