Žhavější a větší než samo peklo!
Díky tlaku ze strany vydavatelských firem se KISS uprostřed vyčerpávajícího turné vydávají do Los Angeles, kde ve studiu Village Recorders nahrávají své druhé album. Většina písní vznikala právě na cestách během turné, pro celou kapelu bylo natáčení druhé desky mnohem obtížnější, protože neměli nový materiál dobře nazkoušený.
I přes všechna úskalí se z "Hotter Than Hell" stala dobrá deska s několika výbornými skladbami, jenž posunuli KISS zase o kus dál. "Got To Choose" působí dodnes v živém podání skvěle a už tehdy byla mezi fanoušky velmi oblíbená. Já osobně mám velmi rád skladbu "Goin´ Blind", je to krásná balada s návykovou basovou linkou a procítěně podaným vokálem z hrdla Gena Simmonse.
Vypalovačky "Hotter Than Hell", "Let Me Go, Rock´n´Roll", "Parasite" a "Watchin´ You" se zařadily do zlatého fondu kapely a stabilně obšťastňovaly vojáky Kissarmy po celém světě. V tomto roce byla totiž založena masová instituce Kissarmy, srocující fanoušky ze všech koutů země v jeden obrovský fandící kolos.
O první vážnější konflikt se postaral Peter Criss, který nahrál doprostřed písně "Strange Ways" obsáhlé, asi osmiminutové sólo na bicí nástroje, což skladbu jaksi „zabilo“. Vyhrožoval, že jestli tam sólo nezůstane, tak odejde z kapely, tento argument o odchodu použil během své kariéry ještě několikrát. Dopadlo to nakonec tak, že Peter zůstal, sólo nikoliv.
Zmínit se musím ještě o "Comin´ Home", ta se velké přízně nikdy nedočkala, avšak do doby, kdy ji Kiss zvolili jako úvodní skladbu vynikajícího akustického koncertu Mtv Unplugged, kde zněla naprosto výtečně a obecenstvo to svým aplausem dalo patřičně najevo.
Proslýchá se také, že při focení na obal alba se do ateliéru dostavili Kiss, vyjma Gena Simmonse, značně společensky unaveni. V té nespoutané rebelské době to snad nikomu divné ani nepřipadalo.
Spoustu lidí zmátly japonské symboly a nápisy na obalu, vzbuzovaly totiž dojem, že se Kiss proslavili už i na onom kontinentu. Byl to ovšem jen skvělý marketingový tah na Ameriku (nic bych za to nedal, že v tom sehrály úlohu obchodní geny mistra Simmonse), protože na japonský trh se deska dostala až s dvouletým zpožděním.
"Hotter Than Hell" vytyčilo další významnou etapu v historii Kiss, i když si myslím, že svého debutového předchůdce nejspíš nepřekonalo. Ve studiovém zvuku Kiss trochu tápali, ale o to přesvědčivější byl jejich výkon při živých koncertech .
Jako kapela začali získávat konkrétnější směr, nezaměnitelný s žádnou jinou rockovou kapelou té doby. Jejich originalita je tlačila vpřed.
|