HELLOWEEN - Unarmed - Best Of 25th Anniversary

helloween10 Původně se to jevilo jako brilantní nápad. Uvolnit skladby ze sevření elektrického křiváku, obnažit je do lehkého, akusticko/symfonického negližé, které ještě více poodhalí základní melodické křivky, to přece byla nesmírně lákavá představa! Jasně, odvaha členům HELLOWEEN nikdy nechyběla, což dokázali zejména na albech „Chameleon“ a „The Dark Ride“, třebaže ani jedno z těchto alb nebylo (všeobecně) přijato s velkým nadšením. Tentokrát se ovšem nemělo jednat o řadové album, nýbrž o výroční, oslavující 25 let existence této německé legendy. Tedy ideální prostor pro podobné škádlení a hrátky s tím, že pokud to nevyjde, nic se neděje, další album bude přece zase metalové (dokonce se avizuje návrat až ke „Zdem Jericha“). Že to ovšem vezme takhle smutný konec a výsledná nahrávka bude nemastná, neslaná a ještě bez zápachu, to jsem nečekal ani v těch nejtemnějších "halloweenských" snech.

Ony melodické vnady se skutečně poodhalily, ale zároveň tím bolestivě dosvědčily, jak moc jim k té původní atraktivnosti chybí právě elektrická "podprda". Bez ní jsou povadlé a poněkud nepevné. Nejlépe tak dopadly baladické kusy, které metalovou mohutnost postrádaly už v originální verzi, takže se zase tak moc změnit nedaly (viz „Forever And One“ a „Tale That Wasn't Right“).

Přitom to na počátku desky nevypadá vůbec špatně a úvodní „Dr.Stein“ ve své estrádní svěžesti skoro vyplní původní natěšenost a očekávání (zejména pokud si její poslech doprovodíte „sexy-saxíkovým“ klipem). Následná „Future World“ pouze akusticky zkopíruje původní linii songu, přesto tomu stále nechybí určitá energie a švih. V „If I Could Fly“ se už ale naplno projeví absence rockové dominanty, bez které tento song zůstává jenom nevýraznou a plytkou náhražkou.

„Where The Rain Grows“ mohla naplnit moji prvotní představu o této desce, když je zde původní power speed metalová struktura k nepoznání přetavena do formy country balady, jenže... Je to zase takové nijaké, bez jakéhokoli oživení, prostě hluboká nuda. Platí to i pro další songy, které se sice snaží původní riffy nahradit novými motivy (např. dětský sbor v „I Want Out“, který alternuje notoricky známý kytarový trylek a také vypomůže s refrénem), přesto jejich konečná transformace působí nedostatečně a celkový dojem zůstává hodně rozpolcený, jakoby násilně zastavený v půli cesty, která původně vedla dobře mířeným směrem, nakonec ovšem zůstalo pouze u přání, které se z jakéhosi důvodu zkrátka nepovedlo naplnit.

Z moře nevýrazných songů tak jako maják vyčnívá opus, který je nesporným vrcholem této výroční desky, 17ti minutový epos „The Keeper's Trilogy“. Jak název napovídá, skladbu tvoří (chronologicky poskládaný) medley tří pilířů "kíperské" trilogie, kdy je ovšem metalová bombastičnost plně zastoupena sedmdesátičlenným Pražským symfonickým orchestrem. Zejména díky jeho dramatizaci a celkově inteligentnímu propojení jednotlivých opusů vzniknul klenot, který svým leskem ozařuje nevýrazné okolí desky a nakonec ji přece jenom dodává alespoň nějaký smysl.

Autoři HELLOWEEN moc dobře věděli, že tvoří kontroverzní dílo, které posluchačskou obec vyhrotí na dva názorově vymezené tábory. Všechno to je zase především o náladě a o tom, co kdo chce slyšet. Tuto recenzi psal člověk, který když si pustí některé album HELLOWEEN, očekává hlavně metal a když už něco jiného, tak určitě ne takhle nedotaženou akustickou kondenzaci. Patřím tedy k těm lidem, které tohle dílo nechává frigidně chladnými a dokonce i zmíněný vrchol "The Keeper's Trilogy" si budu pouštět jenom velmi zřídka. Do jaké skupiny ale patřite vy, zjistíte jen a pouze vlastním poslechem, ne aby vás napadlo řídit se pouze touto (nebo jakoukoli jinou) recenzí!

Petr Štěpnička
★ 5/10

www.helloween.org

YouTube vzorek

Seznam skladeb:
1. Dr. Stein
2. Future World
3. If I Could Fly
4. Where The Rain Grows
5. The Keeper's Trilogy
6. Eagle Fly Free
7. Perfect Gentleman
8. Forever And One
9. I Want Out
10. Fallen To Pieces
11. A Tale That Wasn't Right

Sestava:
Andi Deris - zpěv
Michael Weikath - kytara
Markus Grosskopf - baskytara
Sascha Gerstner - kytara
Dani Löble - bicí

Žánr: akustika/symfo/jazz/rock
Rok vydání: 2010
Čas: 59:15
Produkce: Charlie Bauerfeind
Label: SPV
Země: Německo

Diskografie:
1985 - Walls Of Jericho
1987 - Keeper Of The Seven Keys Part I.
1988 - Keeper Of The Seven Keys Part II.
1991 - Pink Bubbles Go Ape
1993 - Chameleon
1994 - Master Of The Rings
1996 - The Time Of The Oath
1998 - Better Than Raw
2000 - The Dark Ride
2003 - Rabbit Don't Come Easy
2005 - Keeper Of The Seven Keys: The Legacy
2007 - Gambling With The Devil

Související články:
HELLOWEEN - Walls Of Jericho
HELLOWEEN - Keeper Of The Seven Keys Part I.
HELLOWEEN - Keeper Of The Seven Keys Part II.
HELLOWEEN - Pink Bubbles Go Ape
HELLOWEEN - Chameleon
HELLOWEEN - Master Of The Rings
HELLOWEEN - The Time Of The Oath
HELLOWEEN - Better Than Raw
HELLOWEEN - The Dark Ride
HELLOWEEN - Rabbit Don't Come Easy
HELLOWEEN - Keeper Of The Seven Keys: The Legacy
HELLOWEEN - Gambling With The Devil

Všechny díly seriálu

Vydáno: 1. 4. 2010
Přečteno: 5406x

Komentáře

malinois, 19. 12. 2012, 12:04

Zdarec...po dvouch letech poslouchání tohoto alba opravdu jednoduché konstatování, po první skladbě přepnout na Keeper kterej je skutečně skvostnej a emotivní, následně to trochu přetrpět do konce, nebo prostě vypnout. Ono u Helloween je to dost těžké, člověk čeká na malej zázrak a tak nějak se nic nekoná. Srdečním záležitostem se lehce odpouští, akorát jestli už od toho 1988 není moc dlouhá doba.

Petr, 8. 4. 2010, 00:55

Jen maličkost. Hansen a zpěvák? Ale no pánové... Taková má hitparáda zpěváků: 1. D.C. Cooper 2. Allen 3. Kiske 4. Dickinson 5. Derris Schválně koukněte sem: http://www.arjenlucassen.com/aal/aa_artists.html#vocals koho si náš Arjen vybíral do svých projektů. Ale Hansen? ne, to opravdu ne...!!!!

Tassadar, 7. 4. 2010, 20:05

Miku, to video dokazuje jediné, totiž, že Andimu odchází hlas daleko rychleji, než ostatním zpěvákům.. : )) Rýp rýp. zpívá tam fakt dobře, o tom žádná, ale nelze srovnávat video z roku 92! s dneškem.. a když už, podívej se, co v té době svedl kiske.. a co kiske pořád dokáže dnes:) pak mrkni, co ještě před vydání LOF2 dokázal hansen.. to je 4-5 let zpátky.. a už v té době byl Andi v háji. Ačkoliv ho mám moc rád, buďme upřímní, už dlouhou dobu na to nemá. GNT: Neberu ti to, ale pro mě osobně je daleko důležitější, co zpěvák ukáže na koncertě.. ve studiu bych to zvládl i já:)

GNT, 7. 4. 2010, 06:44

Jistěže byly časy, kdy Hansen mohl vyzpívat takřka cokoli a to i "čistým" hlasem. Nebýt dvou posledních alb Gamma Ray, byl bych o tom přesvědčen doteď. Co se rozsahu toho či onoho hrdla týče - když je to, co je potřeba, vyzpíváno na desce (a je mi jedno, co pro to udělala studiová tecnnika), jsem spokojen; na koncerty nechodím a tak mohu žít v krásné iluzi, že vše je na svém místě a v pořádku. Pro mě je nejdůležitější studiová nahrávka nových skladeb (tedy nové řadové album), když je na ní všechno jak má být, je mi jedno, že naživo se to zahrát nedá (že to daní hudebníci nedokáží zahrát).

Mike, 6. 4. 2010, 23:20

Abychom učinili přítrž debatě o Derisově rozsahu...:) http://www.youtube.com/watch?v=5CEAOnU4bm4&feature=related

Tassadar, 6. 4. 2010, 21:21

Venca: No, tím si právě nejsem jistý, hansen má rozsah, o kterém si andi může nechat zdát.. nehledě o neskutečně charismatické barvě hlasu! GNT: Výčet je to pěkný, tuplem ti doporučuji aspoň jednu ze skladeb vyzkoušet, unarmed je v podstatě fúze různých žánrů, určitě neurazí.)

GNT, 4. 4. 2010, 18:21

Tassadar: album Unarmed jsem si nekoupil jen z toho důvodu, že na něm nejsou nové skladby. Jak už jsem psal, kupuji jen řadovky (důvody už jsem vysvětloval). To, že jsem si to neposlechl na netu, je jen má pohodlnost a také jde o časový pres, neboť na net se dostanu jen v práci nebo u sousedky - když už něco poslouchám na netu, pak skladby z alb, která bych si chtěl koupit (nebo o jejich koupi uvažuji). Ano jsem v hudbě konzervativní (v jiných oblastech života to mám nastavené jinak), ale neposlouchám jen power speed heavy, mám rád Abbu, Mago de Oz, Puhdys, potažmo hodně rockových i nerockových věcí ze 70. let (Queen, Black Sabath, Deep Purple, Uriah Heep, Rainbow, Jethro Tull, Boston, Styx, Kansas, Journey, Heart, první desky Foreigner, atd. atd.), mohu i něco ze šansonu (např. G. Becauda), folku, jižanského rocku (Atlanta Rhytm Section, ploužáky od Lynyrd Skynyrd, ty jsou geniální, Outlaw ...), dále i takové jazzem nasáklé kapely jako Steely Dan, Doobie Brothers, je toho spousta, to, že mi teď přijde nejvíc zajímavý a pro mně vhodný powerspeed metal má nejvíce co dělat s mým špatným psychickým stavem, tahle hudba je pro mě kromě jiného dobrou terapií. Mám radost z každého nového speedového objevu (díky Paganovi za osvětu v tomhle směru). Jo a taky mám rád melodie z filmových westernů (kolikrát je hudba to nejlepší z filmu) a různých hrdinských eposů typu Statečné srdce, Poslední Mohykán (na nic jiného také do kin nechodím, takže jdu do kina tak jednou za dva roky).

Venca Votruba, 2. 4. 2010, 23:32

Tassadar: No vždyť o tom mluvím. Andi bude technicky lepší zpěvák, ale ne pro metal...

Tassadar, 2. 4. 2010, 22:39

A omlouvám se za chyby, jsem líný to po sobě číst v tomhle minirámečku^^

Tassadar, 2. 4. 2010, 22:38

Hmm, rozvinutá diskuse, musím taky něčím přispět:) GNT: To označení "speeduchtivý zoufalci" si neber osobně, jak jsem psal, hodnocení jsem jednoduše zkopíroval z metalopole, kde ty se /nejspíš?/ ani nevyskytuješ. A propó /tohle taky neber jako útok na svou osobu/, snažím se vždycky brojit proti konzervatismu, který ty zde prezentuješ v míře větší než nezdravé -> dokážu pochopit nestahování desek /ačkoliv já sám bych to v životě neudělal, kdybych si měl ta kvanta hudby co mám v počítači koupit, spotřeboval bych na to několik desítek, ne-li stovek tisíc/, dokáži pochopit nechození na koncerty /dobře, teď kecám, tohle vážně nechápu:) /, dokáži pochopit názor "jenom rychlé a uječené je dobré" /sám jsem ho ještě nedávno měl! Ale hudby je tolik.. a ryzí speed se prostě časem oposlouchá.) /, ale co opravdu nechápu, je odmítání desky, kterou jsi v životě neslyšel /jednoduše z principu, nic proti tobě/. Rozumím, nechceš jít proti svému přesvědčení, ale kupovat si něco, z čeho budeš nejspíše zklamán taky nechceš, tak proč si jednoduše nezajdeš na youtube a neposlechneš aspoň 1 song? Třeba Dr. Stein je fakt sranda, mohu doporučit, Derisovi to tam sluší.) Dále, Deris x Hansen -> teda, říct, že Andi je lepší než Kai, to je trochu silné kafe: )) předem zdůrazňuji, že andiho mám radši, miluji jeho teplý hlásek /bez ironie/, ale zároveň bych se podepsal pod názor, že Kai se hodí na tenhle typ hudby /speed, power, heavy, říkejte si tomu, jak chcete, já škatulky nemusím/, kdežto deris je spíš popař, to jde vidět právě na unarmed. Hansen zkrátka umí tvrdě zaječet bez toho, že byste se začali válet smíchy, což hrdlo dýní nesvede /některé pasáže kill it mě skutečně zabíjejí, přesto mám ten song rád, vždycky se skvěle pobavím.) /. Hlavní problém dle mě ale tkví v tom, že na koncertech se setlist hells skládá ze 3/5 z alb keeper 1+2 a deris, namísto toho, aby staré skladby pojal trochu jinak /já nevím, může si to hodit třeba o oktávu níže nebo nechat refrény zpívat diváky/, tak se zuřivě snaží strefovat se do huby kiskemu -> pak se není čemu divit, že fanoušci a recenzenti jej vnímají jako toho, kdo nevypiští Future world, toho, kdo posral Eagle fly free, toho, kdo neuzpívá titulního keepera, popř. jako toho, kdo zabíjí I want out /opravdu, hlavně poslední skladba zní v andiho podání děsivě/. Nechápu, proč hells radši nenahodí novější skladby z derisovy éry, se kterými andi až takový problém nemá /ještě aby měl, když jsou mu šity na míru/. Kai dle mě uzpívá víc, než deris, a kdyby se věnoval jen mikrofonu, klidně z něj mohla být zpěvácká špička.) Je sice nadprůměrný, ale na vrchol nikdy nedosáhl a to se mu teď, s jeho stárnoucími hlasivkami, už asi nikdy nepodaří, bohužel. Metal = hansen, pop = andi.)

lugaid.vandroiy, 2. 4. 2010, 13:54

K tvé recenzi na toto album bych napsal asi tolik, že kolik nesmyslných blábolů a lingvistických blbin sem už dlouho nečetl. Tvá slovní spojení jako: …elektrický křivák, akusticko/symfonické negližé, elektrická podrda…O tom se bude jednou učit.
V tvém případě je zřejmé už z prvního odstavce, že album se ti nelíbí a v takovém duchu je pak zbytek tvého psaní.
Kapela slovy Andi Derise chtěla vydat ne řadové album, ale výběrové album postavené naruby, kdy celé by to mělo být hlavně o jazzu a bluesu. A to se jim myslím povedlo. Takže tvé „akustick/symfonické negližé“ je trochu mimo mísu.
Na tvoji obranu mohu napsat, že psát recenci alba jako je toto, je kumšt a chce to i dostatečnou dávku drzosti. Drzost si měl, zbytek se nějak nedostavil.
Hodnotit jednotlivé skladby nemá cenu, je to jako hodnotit album jako celek. Takže s tvým vyčnívajícím opusem jako vrcholem desky též nesouhlasím.
Právě pro tu jedinečnost a zvláštnost bych albu dal nějakých 9 z 10 a jiného recenzenta. S jakým že to vlastně symfonickým orchestrem?

Mike, 2. 4. 2010, 12:46

Tak nový Walls Of Jericho nevznikne určitě, kapela je přeci jen o 25 let dál, ale pokud bylo hlásáno určitý přitvrzení i oproti Gambling, který bylo už samo o sobě hodně tvrdý album, tak to jedině uvítám. Pokud totiž Derisovi, alespon podle mě, něco jde, tak jsou to agresivní tvrdý zpěvy:) Jinak, já mám Unarmed moc rád, líbí se mi aranže. Nemusím teda všechno, třeba teplou Perfect Gentleman, ale např Eagle Fly Free je nádherná. O Keepers Trilogy ani nemluvě...

Venca Votruba, 2. 4. 2010, 12:00

Ale jak už jsem psal několikrát, myslím si, že podstatná chyba je ve vokálních aranžích, které prostě Derisovi nejdou. Refrén, který by mohl být naprosto bombastický, dokáže zničit nevhodně zvoleným typem zpěvu. To je však problém producenta. Proto nevěřím, že může vzniknout další Walls, kde byl Helloween úplně o jiných aranžích..

Venca Votruba, 2. 4. 2010, 11:58

Rozdíl mezi Hansenem a Derisem je ten, že Hansen má hlas jenom pro tento styl hudby. Deris má na víc, bohužel ne zrovna na tento styl hudby :-) Zakletý kruh...

Venca Votruba, 2. 4. 2010, 11:57

Tak Deris je lepší zpěvák než Hansen. O tom nepochybuji. Jen má pro mě nepříjemnou barvu hlasu (do tohoto stylu). A pokud chtějí natočit nové Walls Of Jericho, čemuž tedy absolutně nevěřím (nevěřím, že natočí tak agresivní, rychlé a zároveň progresivní dílo), potřebují jiný typ hlasu. Takovou muziku prostě Deris neuzpívá...

GNT, 2. 4. 2010, 11:39

VV (to nejsou věci veřejné, aneb ODS č. III., nýbrž V. Votruba): já si Derise neumím představit všude možně, ale je možné, že dnes by Hansena přezpíval - je to bohužel smutný fakt, že Kaiovi hlas "odchází", poslechněte si třeba Powerplant a poslední album, ten rozdíl tam je. Neznám přesně Derisův rozsah, ale určité penzum výšek "vytáhne", alespoň na deskách, což mi úplně stačí. Osobně preferuji hlasy velmi vysoké, se sklonem k hysterii (např. zpěvák Heavenly, lehce i Kakko, hlavně na starších albech S. A.), líbí se mi třeba O. Halén z Insanie Stockholm nebo O. Hayer, ale to už je na jinou debatu.

GNT, 2. 4. 2010, 11:31

mot: já si to zklamání ušetřil, přísahám, že dodnes jsem z tohoto alba nealba neslyšel ani notu a je mi skvěle. Ovšem kdyby byl každý jako já, tak by si Helloween Unarmed mohl strčit kamsi do nevábných končin lidského těla. Opakuji - nechápu podobné počiny, přijde mi to jen jako snaha prodat už jednou prodané (což je jen povrchní pohled, kapela jistě s touto nahrávkou musela mít nějaké náklady na hudební hosty, aranže atp. - jak říkám, lépe to vrazit do nových písní).

mot, 2. 4. 2010, 11:18

Obrovské zklamání, naprostý propadák a hrůza. Tentokrát jsem si vystačil stručně.

Venca Votruba, 2. 4. 2010, 10:56

Já chápu, že se snaží, ale neumím si ho představit třeba v Ride To Sky :-)

GNT, 2. 4. 2010, 10:21

V. Votruba: klidně nemlč a napiš to naplno, vždyť víme, že Deris je Tvůj zpěvák No. 1. Já se s Derisem smířil, jsou horší vokály v powerspeedu, Andy se na posledních albech snaží, a pak, ač je to k nevíře, existují lidé, jimž při poslechu mužského zpěvu (pro ně je to ječení) ve vyšších polohách naskakuje kopřivka, případně dostanou průjem, zvrací atp.

Venca Votruba, 2. 4. 2010, 08:46

No jo, jenomže jestli se Deris pustí na novém Walls Of Jericho do svých lahodných refrénů, tak nevím, nevím :-)))) Už mlčím, už mlčím :-))

GNT, 2. 4. 2010, 07:29

Anonim a jiní zklamaní: to máte z toho, že se takovými projekty jako posluchači vůbec zabýváte. Pro mě je to bezcenné, chci nové skladby v klasickém kabátě kapely, nic jiného mě z časových a finančních důvodů nezajímá. Ale opakuji, má-li někdo z tohoto počinu radost a dobrý pocit, potom mu ho přeji, pro něho to Helloweeni natočili. A jestli si chtěli udělat radost, "zařádit" si, pak jim to přejme. Můj názor je, že by se nemělo vracet ke starým věcem a předělávat je a lámat všelijak přes koleno - jak mám rád historii, tak v hudbě hledím spíše vpřed (neznamená to ovšem, že bych tu vyzýval k nějaké progresi - podporuji mírný pokrok v rámci zákona, přesněji řečeno zavedého stylu. S napětím očekávám nové album ve stylu Walls of Jericho (tak bylo avizováno), teprve tady o něco půjde. Skupina má dobře našlápnuto, tak si to doufám nepokazí.

Anonim, 1. 4. 2010, 22:36

Když jsem se dozvěděl, že Helloween chtějí vydat své největší hity v akustické podobě s orchestrem, skákal jsem radostí. Ovšem když ta deska vyšla, bylo to pro mě brutální zklamání. Čekal jsem velkolepé dílo a ona je to jen hodně nepovedená fraška. Jinými slovy Unarmed je sračka na entou. Nikdy jsem nevěřil, že se dožiju toho, že má oblíbená kapela takhle zkurví svoje největší hity. Nejhorší je, že mi tahle deska nepříde ani trochu vtipná jako spíš mega trapná. Největší hnus je jednoznačně ta přihřátá verze Eagle Fly Free, to když jsem slyšel poprvý, chtělo se mi zvracet.

blackwhit, 1. 4. 2010, 22:01

souhlas s Tassadarem, vcelku vzato se mi album líbí a sem rád, že ho mám ve sbírce... Je to prostě jinej pohled na dýně...od dýní...

Pagan, 1. 4. 2010, 10:37

Recenze Metal Jukebox v plánu zatím není.

Venca Votruba, 1. 4. 2010, 08:47

Nahrávku jsem neslyšel, ale Dr. Stein je sranda (podle klipu). Těžko ale říct, jestli bych si doma pustil celou desku...

GNT, 1. 4. 2010, 08:11

A co Metal Jukebox? Nebude recenzička? Když už se recenzovalo Unarmed (věc mimo řadová alba), je tu jistá logika, aby byly kritika i MJ.

GNT, 1. 4. 2010, 08:07

Patřím do třetí skupiny posluchačů této desky (možná, že ji tvořím jen já sám): z alba jsem neslyšel ani skladbu, podobné hrátky mě nechávají zcela chladným. Ze zásady, protože kupuji originály, se zajímám jen o "řadovky", koncerty, výběry, předělávky, akustiky atp. neberu, nekupuji, jde to mimo mě. Pokud má kapela z podobného počinu dobrý pocit, nebral bych jí ho. Ovšem k 25. výročí bych daleko raději uvítal nějaké nové bombastické powerspeedové album, nejlépe dvojalbum (každé nejméně s hodinovou stopáží), s atraktivními hosty, nadupaným bookletem, plakátem a třetím diskem s bonusovým materiálem (žádné skladby, nýbrž dokument o historii skupiny, všechna dosavadní videa, rozhovory atp.). Vzkaz Tassadarovi: doufám, že na podzim vyjde Hells nové album, které bude parádním nakopnutím všech nespeeduchtivých zoufalců! Ale nic ve zlém - komu se Unarmed líbí, pro toho tu takové dílko je. Pro mě je to ovšem zbytečnost, bez níž se v pohodě obejdu. Co mě opravdu štve, to jsou bonusové skladby, např. noví Rhapsody of Fire stojí s bonusy (z toho jedna instrumentálka) snad o stovku více, než verze bez bonusů. Proto mě napadlo jiné oslavení výročí - co takhle posbírat všechny bonusové skladby (jen skladby, které nejsou v žádné verzi na normálních stopážích alb, tedy žádné akustiky či přemíchávky) a vydat je na jednom, dvou albech?

Tassadar, 1. 4. 2010, 00:09

Svůj názor jsem psal již na metalopoli, takže ji, s dovolením, pouze zkopíruji:
Ač ukázky zněly opravdu děsivě, album jako takové nedopadlo vůbec špatně! Kopanec do prdele celé redakci metalopole za kecy o tom, že hells se myslí až moc vážně /jako by to nahráli přímo vám na zlost, he..?/ :) Úvodní Dr. Stein, ač možná nejkontroverznější, se nakonec ukazuje jako jedna z nejlepších věcí alba, ty saxofonové vyhrávky jsou jednoduše geniální, navíc ten klip..! Country verze Future worldu vše jen podtrhává, už v téhle chvíli je jasné, že hells se nezbláznili, nýbrž, že chtějí ukázat po vzoru Káji Gotta 10x zdvižený prostředníček všem chytrákům, kteří jim nadávají do "sterilní speedové nudné vykrádačské neinvenční..... /doplňte dle libosti/ kapely". Bohužel, následující If I could fly patří mezi ty méně povedené kousky -> doporučuji rychle přeletět a rovnou se vrhnout přes povedenou baladickou předělávku Where the rain grows na nejmegalomanštější zářez alba -> 17ti minutový medley Keeper's triology, nahraný /mám pocit že s pražským?!/ symfonickým orchestrem. Pastva pro uši, i když působí trošku nastrčeně, jako by na album ani nepatřila. Ovšem není všem překvapením konec, protože Eagle fly free mě doslova srazila do kolen. Konečně /teď mě skalní zabijou/ se ta skladba dá poslouchat! Bohužel, teď nastává nejslabší moment alba, totiž trojblok písní Perfect gentleman /kterou jsem nikdy moc nemusel, teď ale zní až moc.. teple/, Forever & One /tu mám v původní verzi moc rád, ale tohle jí dvakrát nesekne/ a opravdu, ale opravdu tvrdě pedofilní záležitosti I want out, při které mi vyskočila na mysl Innocent world od FC, ale tady ty dětičky zní vskutku děsivě /při poslechu mi na mysli tanou představy vysmátého nahého Andiho, obklopeného hloučkem chlapců a dívek ve věku od 4 do 7mi let, hlavně z úvodního Lalalalala jde strach/. Klid kluci, na tohle jste už opravdu trochu staří. Naštěstí je na konci zařazena Fallen to Pieces, za kterou původní verze velice silně pokulhává. Tale that wasn't right vnímám neutrálně.

Abych to shrnul, jde o srandu. Kapela se chtěla bavit a předvést fanouškům taky něco jiného než metal a nic než metal. Věřím, že skalní budou nadávat /a to se mezi ně taky považuji!/, věřím, že metalopolská redakce přehodí výhybku a namísto řečí o tom, jak si ze sebe dýně neumí udělat srandu, začnou mlít o senilitě a hudbě do Tesca. Zkrátka Unarmed je všechno, jen ne sázka na jistotu a nebýt několika slabších míst, vůbec bych se nebál jít s hodnocením ještě výš. Parádní nakopnutí všech speeduchtivých zoufalců!

[ zpět nahoru ↑ ]