TITANIC - Double Time
Řeknu to hned na rovinu. Titanic jsem vždycky bral spíše jako druhou českou hardrockovou, či heavymetalovou ligu, která přece jen byla krok za vůdčí pražskou enklávou Arakain-Vitacit-Kreyson i za ostravským Citronem. Tihle chlapi z Brna sice měli na přelomu osmdesátých a devadesátých let dvě velice ceněné desky „Metal Celebration“ a „Ábel“, ovšem nikdy nebyli tak rozpoznatelní, jako zmíněné veličiny. Jejich „Trojka“ už zapadla a „Rockové balady“ už byl poslední hřebíček do rakve. V podstatě se dá říci, že Titanic potkal stejný osud jako jejich vrstevníky a krajany Kern.
I obě kapely se daly v poslední době zase dohromady ve své takřka klasické sestavě a Titanic je první z nich, kdo přichází s comebackovou deskou. Ta nese název „Double Time“ a vychází po dlouhých osmnácti letech. V tomto se nabízí paralela s další tuzemskou legendou, Kreysonem, kterým také po osmnácti letech vyšlo reunionové album. I když v mnoha recenzích a internetových diskuzích většina zainteresovaných obě desky porovnává, my se tomu aspoň z části vyhneme.
Napřed pár faktografických věcí. Po dlouhé době se do řad Titanicu vrátil zpěvák Zdeněk Černý, který byl vždycky jakýmsi poznávacím znamením kapely a jeho hlas je mnohem charismatičtější, než projev basisty Milana Hanáka, který v době Černého absence převzal vokální party. Do řad kapely nedomyslitelně patří (a to od druhého alba „Ábel“) bulharský kytarista Georgi Enčev. Jen dlouholetého bubeníka Stanislava Frice (který ovšem v Titanicu působí nadále jako skladatel) nahradil světoběžník Martin Škaroupka (Cradle Of Filth). Čili sestava, která by mohla slíbit zážitek.
Jenže s comebackovými deskami bývá problém. Nejhorší jsou očekávání. Ona i sama kapela bývá ve složité situaci. Na koncertech často hraje jen svůj starý materiál, takže netuší, jak publikum bude na jejich novinku reagovat. Většina comebackových alb dopadne tak, že fanoušky rozdělí na dva tábory. Jeden čeká, že „jeho“ skupina bude znít jako před dvaceti lety a ten druhý, že bude znát posun v čase. Kapela se proto nemůže zavděčit každému a výsledek v drtivé většině zůstane za očekáváním.
Titanic na to šel trochu šalamounštěji. Už tím, že k natáčení pozval Škaroupku, čímž byl zaručen progresivnější, modernější přístup. Původní (no…) trojicí byl zase zaručen ten tradičnější výraz. Zvuk desky je samozřejmě pořádně zahuštěný, kytarové riffy působí až sabbathovsky těžce a Enčevovy sóla jsou pochopitelně bezchybné a inspirující. Potud by bylo všechno v pořádku. I úvodní „Hráč“, jejíž začátek evokuje vynikající „Face In The Mirror“ z desky „Games People Play“ od Pink Cream 69 má sílu, která ukazuje, že Titanic skutečně nabral sílu. I když refrén není tak hymnický, jak by se čekalo, skladba je to skutečně zdařilá. Bohužel tak dobrých jich na desce zas moc není. „Zrcadlo“, kterým prochází těžké wyldeovské riffy, je i přes výborný Černého projev, jen takovým plácnutím do vody, což ovšem není nic proti trojce „Chlapi sobě“, což je kandidát na jednu z nejblbějších tuzemských skladeb, kterou jsem za poslední dobu slyšel. I když Enčev se v sólech překonává, refrén, který bezostyšně vykrádá „Eagle Fly Free“ od Helloween, je tak tupý, že by se s ním snad styděla přijít i zábavová kapela té nejtěžší vidlo úrovně. Proboha!
„Otčenáš“ (dříve prezentovaná jako „Set Me Free“) naštěstí nastupuje trochu lepší cestu. Černý je zde i ve vysokých polohách jistý v kramflících a jeho dickinsonovský projev spojený s dramatičností původních Rainbow zaručuje slušný zážitek. Rozhodně jeden z vrcholů desky. K zahození není ani balada „Guy Babylon“, což je v podstatě klasická balada moravské provenience. Čili se dá říct, že pokud vás neurazila kdysi dávno „Figurina“ nebo „Stále tě chci“, nestane se tak ani v tomto případě, i když v této trojice je „Guy Babylon“ asi nejslabší. Paradoxně k dalším z vrcholů alba patří letitý hit „Vizáž“, který kdysi vyšel, ještě za „zlatých bolševických“ let, společně na singlu s plzeňským Sifonem.
Závěrečná trojice „Soudnej den“, „Být či nebýt“ a titulní „Double Time“ už jen vyždibuje zbytky, které by mohly zbýt po hostině. Ovšem na druhou stranu po jaké. Na vyskakování comebacková deska Titanicu až tak úplně není. S povděkem se dá kvitovat, že pánové v letech nepodlehli nostalgickým chmurám, jako se to „povedlo“ Citronu na jeho „Bigbítovém pánbů“, ale misky vah se začínají nebezpečně vyvažovat. Přece jen trochu převažuje ta, která by tíhla k nejvyššímu hodnocení, ale je to jen opravdu o malililinkatý kousek. Tento comeback má sice své opodstatnění, ale čerstvý vítr na pořádně zasmrádlou českou scénu rozhodně nepřinese.
★ 5,5/10
Seznam skladeb:
1.Hráč
2. Zrcadlo
3. Chlapi sobě
4. Otčenáš
5. Guy Babylon
6. Vizáž
7. Soudnej den
8. Být či nebýt
9. Double Time
Sestava:
Zdeněk Černý – zpěv, kytara
Georgi Enčev - kytara
Milan Hanák - baskytara
Martin Škaroupka - bicí
Rok vydání: 2013
Čas: 47:45
Země: Česká republika
Žánr: heavy metal
Diskografie:
1989 - Metal Celebration
1990 - Ábel
1992 - 3
1995 - Rockové balady
2013 - Double Time
Foto: archiv kapely
Přečteno: 9344x
Komentáře
Škoda.Myslím si že je to o dost povedenější.Jestli tahle dostala pět a půl,tak Soumrak bych viděl tak za osm.Hodně v tom slyším nový Judasi :)
Asi nebude, deska vyšla už před půl rokem a teď už je na to dost pozdě. Každopádně můj názor je takový, že se jedná o nahrávku povedenější než byla Double Time. Modernější a skladatelsky více dotaženou.
Bude recenze i na Soumrak Titánů?
...se vloudi... :) ... samozrejme doska sa vola Soumrak titanu
...sme sa dockali TITANIC-u v Kosiciach...a kedy sa dockame recenzie na Souboj titanu???...inak chlapci z TITANIC-u dakujem za super zazitok boli ste skveli...snad dalsia prilezitost vas vidiet bude skor ako za 30 rokov... :))))))))...pre vsetkych co to zmeskali mame spomienky na youtub-e
https://www.youtube.com/watch?v=Nubsn5G2Dy4
Pan "recenzent" opět nezklamal. Pro mě jednoznačně nejlepší česká deska roku a skladby Zrcadlo a Guy Babylon největší pecky alba.
Novej Titanic bomba! Fakt chlapi, povedlo se vám to. Zakoupil jsem, zařadil do sbírky a pravidelně poslouchám, díky!
...interpretace i perfektní zvuk. Titanic hudebně strčí celou tuzemskou scénu do kapsy! (http://www.youtube.com/watch?v=7zIKqFv0njs).
Jo je to na Titanicband.cz
Mrkněte na klip Titanicu k desce na You Tube.
Zdeněk Černý: Psát recenzi nebo natočit desky... Obojí je prostě práce a každá je jiná, ovšem shodná je v tom, že jak muzikant, tak poté recenzent nese se svým výtvorem kůží na trh a musí počítat se zpětnou reakcí. V tom je ta práce nevděčná... Btw. Na společné zabékání se těším...
Nemám problém s žádným názorem a vím, že to máš určitě složitý napsat recenzi. Pochopil jsem z diskuse, že zpíváš tak si někdy jak říkáme my moraváci zabékáme. Zdravím všechny. Z.Černý
Btw. Zdeněk Černý: Já to nikdy nebral, že by deska Titanicu vznikla jako konkurence nějakým jiným kapelám. Je to Titanic a dost. že mi vždycky přišel o něco níž než Kreyson, Arakain nebo Citron, to je můlj názor. Pokud si posluchače najde, je to dobře, pokud ne, tak bohužel. Jak říká Dodo: Jsme tady všichni po krk ve sračkách, tak si nebudeme házet klacky pod nohy. Já doplním je to, že ve sračkách jsou všichni od popeláře po doktory. Ale prostě v recenzích se nějakýmu srovnávání neubráníš...
Tím zlehčováním myslíš, že si do něj rýpnu, ale myslíš, že zlehčuju ten žánr? :-D No...
Pepsi: Termín "někdy rýpnu" je docela dobrý eufemismus :-)
Hellhammer: To samozřejmě není dobře, ale co se dá dělat. Ono mezi lidmi schopnými psát o AOR bude asi docela málo byť okrajových posluchačů hardcore nebo blackmetalu.
Já si taky někdy s chutí rýpnu do powermetalu, který mi fakt nesedí, ale tohle ostré odsouzení je trochu přes čáru. Ale je to jeho názor a já oceňuju, že si za ním stojí. Jak napsal Nikki Sixx ve své nové knize Tohle bude bolet: Když někomu slíbím, že mu nakopu prdel, tak si může být jistý, že to skutečně udělám. Problém podle mě je v tom, že ve Sparku bodujou různí redaktoři desky, který nerozumí. To je jako kdyby po mě někdo chtěl, abych napsal recenzi na nějaký acid jazz house. Tohle mohlo fungovat v roce 1988 v Metal Hammeru, když nebyla scéna neobsahovala destitisíce kapel. Nedovedu si představit, že bych během měsíce poslechl a detailně zkoumal 50 novinek. To bych nedělal pak nic jiného a brzy by mi asi zavolali Chocholouška. A kdybych měl pak hodnotit třeba nové Darkthrone (z pozice totální odpírače takovéhle hudby), tak bych po pěti minutách poslechu vypálil taky 1,5 a dál bych se v tom nebabral, jestli dobré momenty vylezou po pátém nebo desátém poslechu. Btw. Víš proč je tady Spark největší rock/metalové periodikum?
Jedna poznámka .Marek napsal,cituji"Death metal mi v 95% přijde jako chroptění do odpadní roury,doprovázené mlácením tyče do kovu"..Opravdu tohle svědčí o jeho kvalitách,soudnosti a pochopení pro jiné žánry..Je to asi jako kdybych napsal:"power metal je kytarová onanie,doprovázená ječením zpěváka bez koulí"..Obojí jsou kraviny a tendeční nepravdivé věci,ovšem Marek tu svoji pravdu prezentuje do největšího rock/metal peridoika...To prostě není profesionální redaktor.Člověk,který píše o muzice a nedokáže zkousnout žánr, který tvoří nezanedbatlenou část té muziky toho zaměření,ve kterém píše,tak nemá v takovém periodiku co dělat!!..
Pokud se tedy budeme bavit o Sparku, tak můj názor je ten, že do něj píší kvalitní redaktoři včetně zde pranýřovaných Marka, Vrbkové a Cykla. Jestli Marek zvládl kauzu Lamb Of God dobře po právnické stránce, to posoudit nedokážu, ale stylovým zamřením je mi nejbližší, stejně jako byl svého času Nikolas Krofta. Co se týče bodování, tak nad některými známkami se tam člověk skutečně podiví, ať už je to dvojka, max. 2,5 jakémukoliv hairmetalu (pokud to nejsou Kiss, že jo...) od Cykla, Třískaly nebo Zelenky, ale tak třeba velice nízké hodnocení Rotting Christ od Marka. Ovšem myslím si, že všichni jsou natolik zkušení redaktoři a jejich názory jsou natolik známé, že je třeba to brát s nadhledem. Ono říkat, že hair metal na jedné straně nebo black či death na straně druhé jsou paušálně špatné styly, je v dnešní době jen anachronismus a tmářství! V každém stylu se rodí dobrá i špatná alba. Pokud by moji milovaní Mötley Crüe natočili sračku (což se doufám nestane), tak jim dám nízkou známku. Pokud by třeba Freedom Call nebo Gorgoroth přišli se skutečnou bombou, tak jim klidně plný počet bodů dám. Stejně tak se vedle sebe nestydím v hodnocení nejlepších alb loňského roku postavit vedle sebe Reckless Love a Satyricon.
no clovek tu par dni nie je...a uz sa tahaju noziky... :o) ...pridam aj ja este jeden nazor, pre hlavne internetových dopisovatelov...tato hudba je hlavne o zivych koncertoch...to CD ma ludi presvedcit aby zdvihli svoje zadky a prisli na koncert...po vypocuti nového TITANICU budem cakat kedy chlapci dojdu nielkam "pobliz" a pojdem si zaskakat o5 po 26 rokoch na ich koncert a budem chciet pocut nove pecky nazivo, aj Chlapi sobe...v pripade Kreyson uz porozmyslam, ale nakolko mam Laca rad, pojdem podporit aj jeho, hoci nove CD ma nejako neoslovilo...a o tom to je, bez ziveho hrania a publika tato hudba zanikne... a k tym recenziam, moj nazor, chlapci nevzdavajte to...jeden hlupak nas nemoze odradit...a rezenzia je predsa len osobny nazor recenzenta a diskusia pod nou je priestor pre ostatných aby sa vyjadrili
Vida, co všechno se v diskusi o Titanicu probere. Já jsem za Marka ve Sparku rád, a jestli si dobře všímám, tak píše skoro výhradně o těch svých oblíbených žánrech. A je dobře, že je to ve Sparku a ne v jiném periodiku, protože Rock&Pop bych si kvůli těm pár jeho recenzím nekupoval. Souhlasím s ToPim, v tabulce je převaha opačně orientovaných redaktorů a nikdo jim nenadává. A představ si, kdyby bodovací tabulka byla v tomto powermetalově zaměřeném Metalforeveru, jak by se vyjímalo Pepsiho hodnocení (jehož články ale čtu rád). Jsem rád za všechny lidi píšící o dobré hudbě, i když s nimi třeba nesouhlasím.
Ale Vrbková právě hodnotí dost svojsky a nečekaně,kolikrát setře nějaký black/death metal(naposled Hypocrisy a Watain oba 3 body),a umí i ocenit dobrou melodiku..Tu bych nechal bejt,ta píše hodně podle toho jak to slyší,připomíná mi skvělého Martina Čermáka,který je ve Sparku už jen občas,a ne podle toho co žádá promo a reklama,což také mnoho redaktorů dělá(Havlena,Balčirák,Kozák..)..
Jinak CYKLO je protipól Marka,zase hodně tendenčně nadržuje tvrdým žánrům ,ale řekl bych,že je alespoň,narozdíl od Marka pochopil všechny žánry..
Jinak ano,Marek je ten "právník",který ještě,krom toho zmíněného, tak hezky splácal článek o vině a nevině R.Blytheovi z Lamb of God,toho času za katrem..Takovou snůšku blábolů a právnických nesmyslů(mám právnickou školu bakaláře,takže mám trochu pojem..),by nepředvedl snad ani prvák na PF..
Nevím,proč takový člověk nedělá to co ho baví (rock,pop,AOR,melody) a píše do rock/metlového periodika..Vždyť ta jeho tabulka,to je samá kritika a špatné desky,vždy´t ho to ani nemůže bavit,být takhle imo žánr a přesto ho hodnotit..Balčirák by si měl udělat ve Sparku pořádek,dobří redaktoři(Čermák,Blackmoon,Jeřábková atd..) jsou v háji a z těch ,co tam hodnotí dnes je to bída..Marek je toho korunou.
Jinak Topi,je mi jedno zda se můj příspěvek podobá nějakému Ivanovi :)..Prostě mám takový ostřejší názor na Marka,podle mě nemá co dělat v rock/metalovém periodiku..Jenom pomáhá Sparku na stále klesající kvalitě..
Pepsi Stone tady píše dobré recenze,Marek tendeční bláboly člověka v 75% nezasaženého daným žánrem..Tomu říkáš dobrý recenzent?
K tomu Sparku: Asi tam mají Marka k tomu, aby vyvažoval Vrbkovou. Ta zase dává naopak všemu melodickému metalu maximálně 2,5. To mi přijde taky těžce neprofesionální. Její bodování se v tabulce taky výrazně odlišuje od ostatních. Jinak pan Marek je údajně právník a do dějin Sparku se nesmazatelně zapsal svým "odborným" článkem o autorských právech, kde pomotal všechno, co se dalo.
To lukáš: Souhlasím, pro radost z hraní se rozhodně hraje u táboráku a konkurence je dnes daleko těžší a tvrdší, wo tem žádná... Ta radost z hraní byla myšlena ale trochu jinak: Kluci se sešli po X letech a měl jsem tu čest slyšet, jak album postupně vznikalo - různé ukázky, pracovní verse, finální verse... a ta radost z hraní (nahrávání), nadhled, pohodička a chuť hrát - byla *urevsky cítit a je obrovská ! Asi tak... To, jestli album uspěje v dnešní tvrdé konkurenci, ukáže až čas. Za sebe (nejen) můžu říct, že rozhodně ano.
to Hellhammer: Jinak, trochu si mně předchozím příspěvkem připomněl Ivana :-) :-) :-)
Marek má smůlu, že je v tom sám. Ono stačí přeskočit na předchozí stranu a sledovat hodnocení redaktorů Zelenky, Cykla a Vrbkové. Ale že bych říkal, že zabírají v časopisu místo? V posledním čísle jsem četl i nějakou zmínku, kde si dělali srandu, že stačí, aby Cyklo jednou chyběl, a TOP 5 vypadá úplně jinak. Já bych zase uvítal více článků od Marka a o kapelách, na které se zaměřuje. Jinak, vzhledem k tomu, jaký typ kapel pravidelně v TOP 5 je, bych neřekl, že má to široké spektrum hodnocení Tomáše Marka nějaký rozpoznatelný vliv.
Jen poznámka:Tomáš Marek ze Sparku za ty léta není schopen pochopit akceptovat a přijmout podstatu tvrdšího metalu a vše tvrdé je pro něj odpad za 1,5-3 hvězdičky ze šesti,bez vyjímek!!..Nikdy více..Naopak melodickému metalu,rocku,AOR dává téměř vždy minimálně 4...Marek nedokázal ve svém věku doteď pochopit podstatu death/blacku metalu,z jeho článků je to naprosto jasné, a to píše do největšího periodika u nás...Pepsiho bych neurážel srovnáním s Markem,Marek je pseudoitelektuální škrábal co zabírá ve Sparku akorát místo..A když mu slušně,s úctou a inteligentně napíšete mail,jestli by mi nějak vysvětlit 1,5/6 pro Rotting Christ(kteří dostali od všech ostatních redaktorů minimálně 4,tudiž tendečnost je nasnadě),opravdu mě to zajímalo,tak odpoví,:že si za tím stojí a,že to nebude se mnou po mailu řešit,že si mám přečíst recenzi od zaměřených redaktorů..To že nepochopením žánru kurví průměr v tabulce ,která vyhlašuje desku měsíce,ho asi nezajímá...Takže pozor Pepsi je pan recenzet,Marek je škarabal!!
Pokud se tu objevil názor, že by Pepsi neměl psát recenze, tak bych jej s dovolením vyvážil. Já Pepsiho články považuji za velký přínos, a to zejména proto, že se většinou věnuje žánrům, které jsou v jiných médiích opomíjeny (napadá mě paralela s Tomášem Markem ze Sparku, který to mimochodem taky od některých "chytrých" čtenářů schytává). Jsem rád, že v hairmetalových a melodicrockových recenzích citlivě věnuje širší prostor historii kapel a dokáže tak čtenáře vtáhnout do děje, protože se o těchto kapelách často nepíše a jsou trochu pozapomenuty. Pokud by Pepsi dal na Tvé cenné rady a přestal psát, připravil by nejednoho čtenáře o cenný zdroj informací. A to píšu jako někdo, kdo s ním má velmi zřídka na nějakou nahrávku či kapelu stejný či podobný názor.
Dobrý Ivánku, už asi potřetí opakuješ to samý, asi si se zasekl. Průměrně inteligentním lidem, když si to jednou přečtou a rozumí textu to stačí. Tak buď se odmlč a čekej až tě zase něco smysluplnýho napadne, nebo zkus něco jinýho ;-) Sava je tvůj strejda? Sem netušil :-D
to se ale strejdo pleteš, tvoje citace: "Pepsi si může psát recenze na "svůj" redakční web, stejně jako já můžu psát pod svým nickname poznámky do diskuse"
No a já jenom píšu svůj názor; Pepsi Stone neumí psát a neměl by psát recenze na žádné huďební alba. To je vše - nevím komu tímto nadávám a nebo jsem vůči komu vulgární. To co píše Pepsi Stone je ve velké většině odpad a nemá s recenzemi nic společného. Teď se vůbec nebavím o Titanicu. Pouze postřeh a názor.
to Bubák: víš jak by to dopadlo? za chvíli bysme vedli debatu o tom, proč jsem to smazal a já bych furt mazal a mazal..., necháme to tak jak to je, já předpokládám (a doufám), že tahle debata skončila...
Hele Vy blbouni, nechcete si výměny svých názorů psát na email? Myslíte si, že ty Vaše kecy a urážky druhých ostatní lidi zajímají? Trošku se ta diskuze od téma nová deska Titanic zvrhla, nemyslíte? Myslím Savo, že bys měl všecky příspěvky, co se bezprostředně netýkají novinky Titanicu zkrátka smazat.
Pepsi si může psát recenze na "svůj" redakční web, stejně jako já můžu psát pod svým nickname poznámky do diskuse. Takto jsou nastaveny podmínky vydavatele. Přitom ani jeden z nás tu nikomu nenadáváme, stejně jako to nedělá většina diskutujících na tomto webu. Nevím, proč zrovna vy si myslíte, že se můžete pod vlastním jménem chovat jako hulvát a bez argumentů kohokoliv urážet. Přeji pokoj Vaší duši.
rozumný krok
No tahle debata nemá smysl a končím s ní.
Tak ještě jednou junáci: mě se nelíbí většina recenzí pana Pepsi Stone. To je celý. PS: Pepsíku, po tom kde já hraju je ti stejný hovno jako mě po tom, v kterým internet café zrovna píšeš odpověď a nebo u které Josefíny si zrovna necháváš vyleštit klobás. Jinak řečeno = je to úplně jedno. Můj názor na to, že neumíš psát, to nic nemění.
Cituji: na to muziku dělám hodně dlouho, abych ještě mohl napsat na internet pod článek nějakýho jelimánka jako jsi ty, že se mi tvoje recenze prostě nelíbí. Konec citátu. Tak by mě zajímalo pod jakým názvem tu muziku děláš. Otázka naprosto jasná... Jinak moje občanský jméno je tady v sekci info. Takže nic anonymního. Nazdar!
zvykat si? ale na to jsme si, hochu, už dávno zvykli. Škoda jen - že tak jak jsem v takovýhle debatách taky zvyklý - jsem se konkrétní odpovědi - teda kromě toho, že na to máš právo - zase nedočkal... :-). Měj se fajn, víc nemám co k tomu dodat...
Savapíp: jo a nezapomeň pak dodat alespoň čtyři smajlíky, jako že jsi nad věcí. :) pane redaktor.
Debata je vcelku jasná: Mě se nelíbí články autora pod pseudonymem Pepsi Stone. A je jedno, jestli je to Titanic a nebo Aurora. Takže jsme u toho stejnýho problému Máňo. Musím být muzikant na to, abych poznal, že se mi ta muzika nelíbí? Hm? Vyjadřuji svůj názor stejně (ale ne tak anonymně, jako zde pan autor Pepsi Stone, který se bojí uvést své pravé jméno a spousta dalších, jelikož já jsem uvedl svůj email a ano, samozřejmě, že email Pepsi Stone(a) se dá dohledat v kontaktech). Mám stejné právo si myslet o Pepsíkovi, že je jeliman, stejně jako on si myslí cokoliv o komkoliv v jeho recenzích a nebo o hudbě těchto lidí. Zvykněte si na to. Čau.
Jen tak pro pořádek, zkus mi napsat, s jakouže kapelou to léta hraješ, abych si udělal obrázek, protože tvoje jméno mi nic neříká...
To Ivan: Aha, takže musím léta dělat muziku, abych věděl, že se mi poslední Titanic nelíbí? Ty máš názor a můžeš psát, Pepsi má názor a psát nemůže? Lidi jako Pepsi by neměli psát recenze (když si to tam – kde vlastně? - myslíte…) ? V tom případě lidi jako kdo by měli dle Tebe psát recenze? Z jakýho důvodu je u Tebe Kolík blb a Pepsi jeliman? Kolik recenzí jsi na tomhle serveru přečetl, že většina z nich je přímo ostudná? To, že se Ti Pepsiho články (či kohokoliv jiného) nelíbí, to je ok, to Ti nikdo nebere, stejně tak Ti nikdo nebere právo se k tomu vyjádřit, ale tak buď konkrétní, zatím kromě toho, že Pepsi neumí zpívat jsem si nevšiml žádnýho argumentu…, takhle je to jen výkřik do tmy a debata o ničem… :-)
Aha, takže musím být kuchař na to, abych poznal jestli je to jídlo dobrý? Chlapče, na to muziku dělám hodně dlouho, abych ještě mohl napsat na internet pod článek nějakýho jelimánka jako jsi ty, že se mi tvoje recenze prostě nelíbí. Smiř se s tím Pepsi Stone. Mě se tvoje recenze, tak jak je píšeš, prostě nelíbí, stejně jako Tvůj zpěv, kterej jsem si na internetu taky našel. Prostě si myslím a mám ten názor, že člověk jako Ty by neměl recenze vůbec psát. To je celý. (a nemá s tím vůbec co dělat fakt, že zpívat neumíš, aby jsi zase nevytahoval nějakej pseudo-argument)
Já tady nebudu svoje recenze obhajovat, to nemám za potřebí, ale rád bych se seznámil (jen tak pro zajímavost)s nějakou tvou prací...
Kolíku, já zase neberu jako žádné měřítko Tvúj názor jako anonymního blba, co píše na diskuze a neumí se ani podepsat. A je jedno jestli se mi to líbí a nebo nelíbí. Stejně tak si tady myslíme, že lidi jako Pepsi Stone by neměli psát recenze. Na cokoliv. Úroveň většiny recenzí je velmi nízká, ba přímo ostudná. Holt dnes píše na internet kde kdo.
To Zdeněk černý :
Na stránkách je od Pepsi stoneho, i jeho best of roku 2013 a v diskuzi najdeš i moje nej z roku 2013 a Double time jsem dal jako objev roku 2013. Vím, že jste na tom s klukama z Titanicu dlouho dělali , tak se prosím za tu " .račku " nezlob. Text Simulanta je právě hodně nad věcí - vtipnej , je o pivu aniž by v textu byly napsané věci, co se říkaj u píva, má příběh. Za Simulanta by se nestyděl , ani v dobách nej slávy Kabát. V chlapi sobě žádnej příběh není, text je o tom že když se chlapi sejdou , daj si párek ... Zkus si Simulanta vícekrát přečíst . Vím, že s Titanicem ho hrajete " do zblbnutí ", ale je to prostě hit, jednoduchá píseň, výbornej text nad věcí , člověk se u něho zasměje , ale zároveň ocení , že není ze 4. cenové skupiny. Pokud by nějaká značka kvalitního českého piva chtěla reklamu, tak Simunalnt by to reklamy na pivo seděl , jako zadek na hrnec .
Neřekl jsem , že by mi vadily Vizáž, či Zrcadlo. Jen mě text Chlapi sobě prostě neoslovil a vzpomněl jsem si na Brutus, hudebně je píseň kvalitní, ale jako hudebník musím souhlasit , že refrén není stejný , ale z 80 % podobný Eagle fly free. Chápu, že jako kapelník Titanicu si Zdeňku , asi na mě asi právem naštvanej. Na druhou stranu Kreysonu mnoho lidí Návrat krále vyčetl úplně celej a "Vám " - Jen Chlapi sobě.
...Masterplan neberu, protože to není žádné měřítko. Kdo má uši, tak rozezná českou agroprodukci na míle daleko. Místo té hrůzy mohl být na albu klidně Simulant v pořádné studiové verzi, když už napsání nové pořádné písně bylo tak těžké. Na Metal Celebration jde totiž o celkem nepovedený mix napodobující Helloween - Heavy Metal is the Law. Ale jinak nic ve zlém. Příště to snad bude ještě lepší! :-)
Luku Vizáš i Zrcadlo si zasloužily dát na desku/ už kvůli českýmu textu u Zrcadla/
Kdysi jsme zvažovali Simulanta text je taky lidovej. Dnes to hrají kapely na zábavách. Uvidíme co Chlapi sobě. Martin ji pouštěl klukům z Masterplanu a písnička se moc líbila jako i celá deska.Těch skladeb tam ale asi mohlo být víc. Zdeněk Č.
debata je opravdu vtipná ...Ano, Chlapi sobě je opravdu nebetyčný sračka. Pardon Titanici, ale i text který má být "nad věcí", tak se dá udělat kvalitně. Double time aspoň z mého pohledu chybí to čeho má dostatek deska Abel !! Fantasticky pojatá hudba, krásné melodie, Georgi na této desce předvádí , že byl opravdu fantastickým kytaristou i skladatelem. Dnes Titanic mnoho lidí vnímá , že legenda znovu ožila -díky příchodu Zdeňka černého... Já Titanicu i nadále budu přát štěstí, ale neuznávám když si člověk ani nemůže udělat svuj názor , aby ho "fanatičtí fanoušci " neukamenovali !! N ajednu stranu dám Double time deskou měsíce, na druhou stranu je podle prostě důležité i " poradit " Titanicu, čeho se popřípadě na dalším albu vyvarovat a že skutečně je 7 nových věcí málo !! Třebaže Titanici už i na svých stránkách mnohokrát uvedli, že lepší je 7 kvalitních písních , neˇž 10 blbejch ....
To Dejv :
Pro radost hraní můžeš hrát u táboráku, ale dnes je konkurence o dost těžší než dříve, když byl Titanic na vrcholu !!! To je prostě fakt !!
Nerozvážné hříchy mládí :-D
Cože??? Největší odpůrce power metalu na světě kdysi miloval Helloween? To není možný. -:)
Takže z toho máme agrodebatu, a to ještě ve svahilštině. Zkusím to tedy shrnout česky. Nové album Titanicu je lepší, než se dalo čekat. Oproti posledním počinům žánrově spřátelených kapel tuzemské provenience je nadprůměrné. Recenzent ho tedy poněkud podhodnotil. Za mě 7 bodů. Dal bych i více, ale s..čka nazvaná Chlapi sobě mi v tom brání. Pokud se Titanic nechce zařadit do alke-škworo-kreysonovské agroprodukce, pak se jistě poučí a příště nás takových songů ušetří. Double Time tak beru jako nadějný příslib do budoucna.
Tý voe, a teď česky prosím :-DDDD
ze pepsi a jeho kumpani jsou klasicky koreni burany bez koc, co doma hrnou dlachnu. jinac by nikdy nemohli hrnout alkeholi a motley crui. chlapi sobe sami nalhavajou ze najtwis hrno prvni ligu s la gunz ale sami vi hovno co je muzika! la gunz uz davno nehrno prni lajnu a ani arakainovci uz neso tam kde byli protoze brichta je ted solo. hosi serte na recense a hrnte hercnu. kazde pasek si tam pak najde to svoje takze recense nesjso potreba. vic honte koc na koncikach a hrnte ego, to mate furt malo. cusik
duri7: Nevím, jak u ostatních, ale na mě festivalová vystoupení Alkeholu a podobných spolků působí spíše depresivně a vždy prchám co nejdál. Smutné, čemu se u nás masově tleská. A pokud jde o Titanic, jsem deskou hodně příjemně překvapený, ostatní texty drží standard kultovních nahrávek a hudba, ač je trochu unavenější, není jenom oprašování a naopak je i v současnosti více než životaschopná.
to duri7: zjevně to máme každá nastavený úplně jinak - nevím, jak to má Pepsi, za sebe Ti můžu říct, že určitě skákat nezačnu :-), když jsem se naposledy srazil s alkeholem, tak jsem jejich set zčásti protrpěl a zčásti radši zabalil, pro mě to byla neskutečná nuda a Chlapi sobě je přesně ta samá kategorie. Holt každej chceme od muziky něco jinýho, to je asi normální :-)
Pepsi...verim ze ked budes na koncerte TITANICU a spustia Chlapi sobe...a ty budes mat pod capicou 4-5 piv...budes prvy, ktory zacne skakat a ziapat refren odusu...este raz vravim rockove/metalove publikum sa chce bavit a nie filozofovat...melodia by mala byt chytlava a rozpunpovat publikum a text jasny, zrozumitelny a uderny...v dnesnej dobe su podla môjho nazoru kapely rady ak im na albume vytrca jedna dve skladby s ambíciami zaujat (plati vseobecne v heavy metale)...je uz asi ilúziou snivat o nadupanych albumoch typu Andel na uteku, ktory "tahnul" od zaciatku do konca...je to fakt par peciek a ostatok vypchavky...horsie ak sa to preklopi na 2-3 vypchavky a ostatok odpad
to duri7: Máte perfektní názory, posledním komentem jste to vystihnul naprosto přesně. Speedovka jak "sviňa"... úlet... pohodička... nadhled... O tom tenhle vál skutečně je ! Také si to myslím, že zrovna tahle skladba ( za sebe bych přidal ještě i Babylon ) mají obrovský potenciál stát se dalšími hitovkami. Co se týká textů, tak někomu se samozřejmě líbit nemusí - to je také v pořádku. Přesto si dovolím říci svůj skromný názor - hnidopichové mě nejspíše rovnou ukamenují :-) ... Ale Standovy texty jsou naopak nadčasové a lepšího textaře momentálně v CZ / SK metalu není.
desku poněkolikáté doposlouchal a hodnocení recenze rozhodně nesdílím. Na debutní Metal Celebration potažmo Abela to sice nedosahuje, ale pořád je to dobrá fošna. A srovnávat tohle s komerční mrdkou Ládíkem damiens Křížečkem je mimo mísu... 7,5/10
PREČO? Protože originál od Helloween jsem před 20 lety miloval, dneska si ho poslechnu tak za 5 let zase z nostalgie, ale tohle skutečně nE!E
Já myslím, že problém týhle skladby je jinde. Sice text není nic extra, ale zase nějakej magaprůser to taky není. Problém je v refrénu, protože je to úplně jasná citace konkrétní skladby od Hells. Takže kdo ji nezná, tomu musí zákonitě připadat parádní. A kdo ji zná tak jen nevěřícně kroutí hlavou, proč to má Titanic zapotřebí. Jinak zbytek desky je parádní, celkově se celkem povedla. Jediný zlamání je, že novejch skladeb je žalostně málo. Neříkám, že je špatně dát znovu Vizáž, Set mne Free s českým textem... ale jako bonus. Po tak dlouhý době tam měly být ještě alespoň dvě tři další úplně nový skladby. Ale tak třeba příště. :-)
to duri7: k tvojí závěrečné otázce - protože kravina v angličtině netluče domorodce přes uši tak, jako když to je v rodném jazyce. :-)
cital som na viacerých forach negativne reakcie na tuto skladbu a vôbec nechapem PRECO???...resp kritici asi vôbec nepochopili WOCOGO...podla môjho nazoru je to speedovka ako ma byt s "hospodskym" textom, jednoznacne napisana s nadhladom a textom ala Alkehol, a s potenciálom sa zaradit po bok takej hymne akou je skladba VLAJKY od Hattricku...lutujem tych "hnidopichov" , ktori sa neustale snazia nachadzat nejake tazke posolstva v tejto hudbe (na to je urcite lepsi Navrat kralika :o) ), uz to bolo milion krat omielane a analyzovane, ze cestina/slovencina nie je upne idealny jazyk na hudobne texty, a uplne inak to vyznie v nasich jazykoch nez v anglictine...ale asi sa tomu nevyhneme aby kazda nova doska ci uz Arakain, Kreyson, Titanic atd. nebola hodena na pranier z hladiska textov...preco som nikdy nepocul ponosy na texty zahranicnych kapiel??? hm
Jak se říká 100 lidí, 100 názorů. To je naprosto zcela v pořádku. Pokud se bavíme např. o Chlapi sobě - tak tohle je ( dle mě ) geniální vál, který má ukázat právě onen nadhled... Prostě perfektní "úlet" - nebrat vše zase tak vážně... Zkrátka kluci se po letech sešli, jednoznačně všem dokázali, že i po těch letech jsou schopní natočit novou placku (ať už se líbí nebo nelíbí) a že mají opět chuť hrát. A o tom ta nová fošna právě je... Titanic je zpět a se vší parádou !
...aby to nevyznělo blbě - slovo "převzatý" jsem zapomněl dát do uvozovek. :-) viz níže.
...stará Vizáž ani převzatý Hráč. Ovšem dílko Chlapi sobě, to je skutečně něco příšerného. Naštěstí je tento kousek na albu ojedinělý, na rozdíl od posledního Kreysonu, který je trapný od začátku do konce. Takže doufám, že se Titanic poučí a další album už bude na 10/10! :-)
Položme si otázku - Jak má vlastně znít Titanic dnes ? Odpověď není jednoduchá. Protože každý měsíc , se vyrojí stovky nových kapel a skutečně na trhu dnes zaujmout je převelice těžké. Double time jsem dal na irockshock jako desku měsíce. Je ale pravda , když mě Double time poštou přišel a dal jsem si ho přes bedny - dost jsem byl překvapenej.. Titanic se hodně zmodernizoval a trochu dost mi na Double time chybí rukopis hlavně Abela - myslím melodie. Moc je prostě deska založená na riffech a jedna jen rychlá piseň . I přesto se mi album líbí. Dnešní Titanic díky Marthusovi muže oslovit hodně lidí . Trochu huř dopadly texty. Hlavně CHlapi sobě . Uff, uff . Za mně album 6,5 z 10 možných. P.S. pul bodu jsem ubral hlavně proto, že na albu je jen 7 nových písní.
dikes za reakciu, skor som to myslel tak, ze si musíme uvedomit, ze Heavy Metal v akejkolvek forme sa stal undergroundom, ak nepocitam velke festivaly (Wacken, Vizovice...) 0-va propagacia, vsetko stoji a pada na par nadsencoch...a tiez kvalita je dost sporna, zavedene kapely varia uz len z toho co niekedy vyprodukovali (cest vynimkam, napr. novy Stratovarius) a fans sa s tym tazko stotoznuju ( Running Wild, Rhapsody, Hammerfall, U.D.O., Manowar ...atd )...nove kapely...a je ich celkom dost, musia zapasit s tym co spomíname...mezaujem medii a nedostatok prostriedkov...tym padom aj cesa k posluchacovi je trnista...takze, ked si "true metal fan" nesoatava ti nic ine ako YouTube a Google aby si sa dostal k svojej hudbe...v CR je to o trosku lepsie co sledujem u nas skor ilegalita...PanBu zaplat za klub Collosseum co je tu, ktory robi aj tuto hudbu...az sa im divim...naposledy MASTERLAN cca 100 ludi...THEOCRACY + 4 dalsie kapely v ramci festu...200 ludi...poviem ti stary moj, ze to uz chce riadnych nadsencov...ale propagacia 0...par plagatov po meste...a ak si to nestrazis ani nevies o co prides...teraz sa tesime na Primal Fear, Gamma Ray, Rhapsody... :) ...Heavy Metal Rulez...
Je sice pravda, že řevnivost mezi Práglem -> Brnem -> Ostravou byla, je a vždy bude - a i když na to pan redaktor již první větou upozornil - tak začít recenzi shozením kapely do "jakési ligy" mě přijde - když ne trapné, tak přinejmenším naprosto zcestné... Také mě to hlava moc nebere, jako Zdeňkovi. Chtělo by to trochu více toho nadhledu a být tak trochu "nad věcí", velevážený pane redaktore - neb v tomto tónu byla deska Titanicu natočena - a ze své pozice nezávislého posluchače, který slyšel vznik novinky Titanicu prakticky od jejího počátku, si mohu dovolit tohle tvrzení říci. Pro radost z hraní, a rozhodně ne za účelem porovnávání, kdo z oněch zmíněných nich natočí "lepší CD" - nebo jestli si z takového nebo makového důvodu pozvu na natáčení tamtoho nebo onoho muzikanta... Podobně jsou na tom zcela jistě i ostatní zmíněné kapely... Recenze a názory na jednotlivé skladby jsou v pořádku, někomu se líbí tahle věc, jinému se zrovna tahle věc líbit nemusí. Ale to NEUSTÁLÉ srovnávání a porovnávání - kdo je (byl) lepší - je opravdu již těžká úchylárna...
to duri7: člověče, zrovna na Slovensku se v závěru loňského roku skvěle urodilo, stoprocentní souhlas s tím Tvým "vsetky kapely co to este nevzdali a nahravaju a koncertuju "klobouk" dole.", ale rozhodně nesouhlas s " PanBu zaplat aspon za to...", pořád se u nás (a tím myslím i Slovensko) se točej dobrý desky ;-)
Zdenek ma svojim spôsobom pravdu, v dnesnej dobe, ked v Cesku sa nahraju rocne 3 rock/metal CD a na Slovensku 0 sa tu budeme zbytocne hadat, ktora nahravka je lepsia/horsia ( tie pocty berte ako nadsadzku :) )...skratka PanBu zaplat aspon za to...vsetky kapely co to este nevzdali a nahravaju a koncertuju "klobouk" dole...Zdenku, Titanic je moja srdcovka a snad dobehnete aj do Kosic... :))))))))...odporucam klub Collosseum... www.collosseum.sk ...dame pivo+poldeci po koncerte... :)
Kdyz se chlapi sejdou, tak bourky hned prejdou...
Porovnávat se bude vždycky. Buďte rád, že se vaše deska líbí víc, než poslední počiny "etablovanějších" kapel typu Citron, nebo nedejbože děsivého Kreysonu. Takže: jen tak dále! :-)
Deska nevznikla nijak moc plánovaně a určitě ne, jako nějaká konkurence k ostatním deskám kapel. Porovnávání, která je lepší nebo horší moc nechápu. Z.Černý
Mně se Michalík naživo docela líbí. Narozdíl od Standy Hranického. Na desce (Vypusťte psy, i když je skvělá) to bylo slabší, ale to jak Citron teď nakopl, je dost dobrý.
Mě album oslovilo. Je to poctivý metálek, který má moderní prvky a kluci si na desce mákli a dali si záležet. Desku jsme si koupil a rád si ji poslechnu! Na hodnocení bych rovněž přidal. Jinak Citronovský Bigbítový pánbůh není špatně deska, ale asi byla udělána pro Standu, který už neměl tolik sil, aby natočil nějaké tvrdé a rychlé album. Uvidíme co Ostraváci zrealizují s Fanym. Bude to jistě energetičtější deska, i když zrovna Fanyho projev je pro mě daleko za Standovým nezaměnitelným hlasovým projevem.
Myslím, že deska je výborná. Poslouchám ji hodně a nenudí.
je to asi aj o tom, ze od TITANICU asi nikto nic necakal...a tym asi ani nikoho nemohol sklamat, len prekvapit...kdezto od KREYSONU kazdy cakal Andela 2 a ten neprisiel a uz asi ani nepride, pripada mi to ako pripad ELAN, ked sa Jozo snazil vybrat dlazobnu kocku celom a ta kurva sa ani nepohla...potom zacal vidiet vsade Boha a ine zabavne bytosti...takto na mna posobi aj Laco Krizik ( videl som posledny koncert s Arakainom pred novym CD )...uz mu nejako unika skutocnost, ze rockove publikum sa chce bavit a nie pocuvat dristy o andeloch a ludskej dobrote, ked skutocnost okolo je uplne cierna ( v pripade CR a SR cervena )
...že Titanic je příjemné překvapení, zejména ve srovnání s příšerným Kreysonem. Hodnocení od recenzenta je zbytečně slabé.
...no takže asi tak, deska je to skvělá, má parádní zvuk a nežije až tak z minulosti...a když jsme u toho Citronu, tak oproti nim, má Titanik aspoň uchopitelný texty (kromě Chlapi sobě), s čímž například Citron tak trochu zápasí. na to český přešlapování na místě je to víc než slušné. 8/10
Titanic jsem už dávno odepsal a ejhle, novinka je překvapivě dobrá a slušně navazuje na to nejlepší z historie kapely. Narozdíl od Kreysonu jde o velmi důstojný návrat.