GHOST - 11.5.2025, Praha, O2 Arena

ghost25 Velkým snem mnoha hudebníků je získat nejen uznání, ale i pořádnou základnu fanoušků. Vyprodávat velké haly, prodávat hromadu desek a být velkým hudebním tělesem. Dnes je šance zaplnit velké haly těžší než dříve, zvlášť pro rockovou kapelu. Švédským Ghost se to povedlo. Dotáhli to na první místo v americkém prodejním žebříčku (jako první rocková kapela od AC/DC) a turné jezdí jen po největších halách. Ghost jsou fenomén dneška.

O2 aréna nebyla úplně vyprodána, ale příliš tomu nechybělo. Předkapelu si Ghost žádnou nepřivezli, a tak fanoušci čekali na osmou hodinu jen na ně, ale začalo se až po akademické patnáctiminutovce. Při prvních tónech „Peacefield“ hala explodovala nadšením, ale plenta zahalující podium stále zůstávala na svém místě. Jen na obřích monitorech po obou stranách jeviště zabíralo obličej Tobiase Forgea – pardon, nového frontmana jménem Papa V Perpetua. Bylo to efektní, a když konečně plenta padla, ukázala se stage, ale ještě zdaleka nebyla vidět kompletní. Ohromný kříž nad podiem, disponující bohatým světelným parkem, visel podezřele nízko. Následovala skladba „Lachryma“. Bylo to super, jen zvuk nezněl úplně dobře, respektive bicí byly velmi nahlas oproti ostatním nástrojům a zpěv nebyl slyšet dokonale. To se zhruba po čtvrté skladbě upravilo.

S prvními tóny„Majesty“ se začaly dít věci. Mohutný kříž se zvedl a odhalil, jak je pódium ohromná. Za bicími se z podlahy zjevil Papa V Perpetua v nejopulentnější inkarnaci (jak jste ho mohli vidět na konci klipu „Satanized“), celý ve fialovém a s mnoha drahými kameny na plášti. Vystoupal vysoko, až se zdálo, že se nad bicími vznáší. Nemohl se příliš hýbat, ale i tak to bylo působivé. Škoda, že takto byl pouze na jediný song.

Při další změně vizuálu se temná stěna za pódiem změnila v interiér katedrály. A brzy přišel jeden z vrcholů koncertu, cenou Grammy ověnčená „Cirice“. Show nedělal jen frontman, ale celá kapela. Kytaristé soutěžili v sólech, muž za bicími se činil a klávesistka na sebe také dovedla strhnout pozornost. Nechyběly ani dvě ghoulette, které měly na starost doprovodné vokály, tamburínu, kravský zvonec či druhé klávesy. Vše dohromady fungovalo náramně.

Se „Satanized“ se koncert přehoupl do druhé poloviny. Ta byla pořádně intenzivní. Starší kousek „Ritual“ byl následovaný svižnou „Umbra“, po níž se Papa V Perpetua objevil na pódiu v plášti a s čepcem, protože si přišel zazpívat „Year Zero“. K této skladbě patřily i efektivní ohně. Scéna se opět lehce měnila. Katedrála byla rozbita a najednou tu bylo lávové pole a spousta ohňů na scéně. Přišla na řadu hitovka „Rats“, která by rozhýbala snad i mrtvého. Kapela až do konce vystoupení pokračovala v koncertních tutovkách, které má velmi dobře vyzkoušené a fanoušci je dobře znají. Nicméně lidé zpívali i nové písně a atmosféra byla strhující. K tomu přispěla i vynucená absence mobilních telefonů. Buď jste ho museli nechat doma anebo ho nechat uzavřít ve speciálním pouzdře. Pro někoho možná drzé omezení ze strany kapely, pro jiné vítaná možnost si koncert užít naplno bez ztráty pozornosti při právě došlé zprávě nebo bez nutkání natáčet a fotit. Byl to zajímavý pocit zažít zase jednou veliký koncert bez displejů nad hlavami lidí! Správný krok od Ghost.

Nejen zajímavým videem na ohromné stěně za podiem zaujala „Mommy Dust“. Je to jeden z metalovějších songů Ghost a Tobias v něm dokonce growluje. Papa V Perpetua zazpíval vše s naprostým přehledem a opravdu skvěle, moc toho ale nenapovídal. Koncert se nezdržoval, ale ale bylo to na úkor šoumenství. Papa se pořádně rozpovídal až na konci, když si postěžoval, že už nemají žádné dobré skladby k hraní. A pak přišly tři přídavky. „Marry On A Cross“, roztančená „Danse Macabre“ a klasika „Square Hammer“. Při té došlo ještě na pár efektních pyrotechnických prvků a také se dolů sneslo veliké logo Ghost.

Ghost předvedli, že jsou právem velkou kapelou. Show měla spád, pestrost, hráčskou kvalitu i velmi povedený vizuál. Nechyběla skvělá atmosféra, o tu se společně se skupinou zasloužili fanoušci. Kdo do O2 Arény dorazil, dostal skvělý zážitek a odcházel spokojen.
Setlist: Peacefield, Lachryma, Spirit, From the Pinnacle to the Pit, Majesty, The Future Is a Foreign Land, Devil Church, Cirice, Darkness at the Heart of My Love, Satanized, Ritual, Umbra, Year Zero, He Is, Rats, Kiss the Go-Goat, Mummy Dust, Monstrance Clock, Přídavky: Mary on a Cross, Dance Macabre, Square Hammer

Tomáš Marton
ghost-official.com

Související články

Foto: ilustrační

Vydáno: 19. 5. 2025
Přečteno: 1087x

Komentáře

Psychiatr, 26. 5. 2025, 15:41

ov42: proč neberete léky, které jsem vám předepsal?

ov42, 26. 5. 2025, 14:54

Pochopím, že na představení v Národním nebo Rudolfinu si stejně jako v kině divák mobil vypíná a nahrávat představení nebo jen aby mu telefon zazvonil je nekulturní a rušivé. Ale napopak nebyla vždy rocková hudba naproti tomu o spontánosti a nějaké té rebelii a bourání pravidel?

ov42, 22. 5. 2025, 09:47

Pochybuju, že Duchcát a jeho management studoval právní řád ČR.

Ov42, 22. 5. 2025, 09:46

Kdyby se u nás takhle dodržovaly doslova miliardové vládní zakázky, žili bychom si jako prasata v žitě. Pro mě je prostě snížení se k takovým praktikám ubohost a nepochopení doby.

Coolif, 21. 5. 2025, 21:25

Jen pro info:
Umělecké vystoupení je chráněno autorským zákonem (§ 65–66 autorského zákona č. 121/2000 Sb.).

Pořízení nebo zveřejnění záznamu bez svolení autora (tj. kapely) je porušením autorského práva.

Pokud diváci natáčejí a např. sdílejí záznamy na sociálních sítích, dochází k neoprávněnému užití díla.

Ghost má tedy plné právo zakázat natáčení a pořizování záznamů, protože se jedná o ochranu jejich duševního vlastnictví.
Když si někdo koupí vstupenku, uzavírá smlouvu s pořadatelem a zavazuje se řídit se podmínkami účasti.

Pokud mezi nimi je i zákaz používání telefonu (k focení a natáčení), je to právně závazné ustanovení.

A poznámka nakonec.
Ohánět se osobními právy, když sám právo (minimálně autorské) ignoruji je přinejmenším zvláštní

Savapip, 21. 5. 2025, 19:14

Soukromé invektivy si vymňujte v soukromých zprávách, díky, že respektujete místní pravidla

Meres, 21. 5. 2025, 18:25

...

misso , 21. 5. 2025, 17:49

...

ov42, 21. 5. 2025, 16:51

K té prosbě Iron Maiden napsal trefně jeden fanoušek na socky, že když zážitek bez mobilů jako v osmdesátých letech, tak doufá, že tomu budou odpovídat i ceny merche a piva.
No já jsem 28 u Trubek zvědav na videa. I když tentokrát nejedu, nechci nějak platit za to vidět Iron Maiden s bubeníkem, který nenahrál jedinou desku ba ani jedinou píseň Iron Maiden.

ov42, 21. 5. 2025, 16:41

Na Lenku Filipovou mě vzali rodiče když mi bylo asi 7 let. To tady Levisky asi ani nebyly, možná v Tuzexu. :-)

b.wolf, 21. 5. 2025, 16:35

Pradědu jsem bohužel neznal, ale na koncert takové dámy, jako je Lenka Filipová, nepůjdu v leviskách...

Tomáš Marton, 21. 5. 2025, 16:32

Asi s osmi lidmi...když nepočítám své známé, ale cizí lidi. Ptám se i jak oni vnímali vzuk, protože každý je v jiné části haly, tak sonduju kvůli reportu. A pak můžeš číst všude možně na forech po světě. Jasně, kdo byl vyloženě proti tomu, nešel nejspíš. Na to "utahování šroubů"...to radši nebudu rozvádět. Respektuji druhý názor a přeci jen se radši bavím o muzice :-) Tak hezké odpoledne...všem.

OV42, 21. 5. 2025, 16:26

S kolika lidmi mimo svoji bublinu si mluvil? Ti, kterým to vadí tam nejspíš vůbec nešli.
A pokud to lidem nevadí, tak si to opětovné utahování šroubů svobody po krátké epizodě 1989-2020 asi bohužel zasloužíme...

Tomáš Marton, 21. 5. 2025, 14:51

Opravdu s kým jsem mluvil před a po koncertu, tak to nikomu nevadilo. Jasně, většina lidí si běžně při show udělá pár fotek a třeba kousek videa, ale je prostě dost trumberů, co to nad hlavou drží hodně často. Ale prostě to zatím vypadá, že lidé si to užili...a to vidíš i na zahraničních forech. Budoucnost ukáže...třeba je to slepá cesta, třeba ne. Tool to tak dělají x let a lidé jim na koncerty chodí. Samozřejmě někde to nemusí vyjít a kapele to uškodí. Je to zajímavý pokus a zas možnost si koncert užít jinak. Jiné kapely zas mobily využívají při některých skladbách vlastně místo zapalovačů (při baladách), některé to prostě neřeší.

Jako jsem zvědavý, jak k tomu ted lidé přistoupí na Maidenech...mají možnost volby. Ale tipuji, že každý si přinejmenším bude chtít udělat nějakou fotku (neříkám, že je to špatně). Ale bude fajn, když z toho zas nebude les displayů :-)

ov42, 21. 5. 2025, 14:34

Já takové, krom pár na internetu nikde nevidím.

Savapip, 21. 5. 2025, 14:21

A co když se v tomhle případě prodávající řídí tím, co chce zákazník? Co když těch ohlasů na to, že platícím vadí mobily, je tolik, že to holt kapela chce vyzkoušet? I kdyby to bylo libůstka kapely třeba jen proto aby zprudila platící většinu, je to její rozhodnutí. Ona buď vydělá a ostatní se zařídí podle ní a nebo prodělá a třeba se pak muzikanti zařadí mezi ty, co musí vstávat do fabriky a budou se tlouct do hlavy, že Tě neposlechli. Anebo se nezmění vůbec nic a Ghost to budou dál dělat tak, jak to vyhovuje jim, protože ten platící na tuhle hru přistoupí

ov42, 21. 5. 2025, 14:11

Normálně ve světě ve všech oborech lidské činnosti se řídí prodávající tím, co chce zákazník. Mělo by tedy platit náš divák, náš pán. Je to totiž on, kdo je živí a díky němuž nemusí v pět vstávat do fabriky, ale naopak mají privilegium v ten čas s kocovinou uléhat na hotelu.

Savapip, 21. 5. 2025, 14:03

je to celkem jednoduché - až budeme mít tolik rozumu, že když kapela řekne, že si mobily na koncertě nepřeje a všichni to budou respektovat, nebudou takovéhle restrikce. Jak je vidět z reakcí, tenhle stav nikdy nenastane. To jestli to kapela chce nebo nechce, je čistě její věc a její byznys, někdo se přizpůsobí, někdo ne a nepředpokládám, že by v Ghost (či u kohokoliv jiného) byli takoví jantaři, že netuší, že to nějakou reakci vyvolá. Jestli jim to sníží návštěvnost, budou na to reagovat oni, jestli jim to zvýší návštěvnost, zařídí se podle toho ostatní kapely... Jako návštěvník máš vždycky možnost volby rozhodnout se, že někam nepůjdeš, když ti nevyhovují podmínky, jako kapela máš (občas) možnost volby, jaké podmínky nastavit. Pokud si někdo takhle nastaví podmínky a trvá na nich, tak je tenhle postup zjevně jediný možný. Za mě dobrý krok

ov42, 21. 5. 2025, 13:50

Tvůj praděda by možná řekl, že děat na koncertě wall of death je prostě špatné, na koncertě se sedí ve svátečním saku s kravatou a na konci zatleská.

b.wolf, 21. 5. 2025, 13:26

letos jsem byl na třech koncertech a všude jsem mobil měl, protože v něm byly lupeny, naprosto běžná věc. Bych chtěl vidět, jak mi kontrolují lístky, když chtějí mobil vzít... ? Nicméně po vstupu jsem ho samozřejmě vypnul, tady souhlasím, že místo skupiny vidět ve tmě desítky svítících displejů je prostě špatně.

ov42, 21. 5. 2025, 11:33

Já jsem proti slušně diskutujícím žádné ostré slovo nepoužil. Na ty dvě individua jsem zareagovat musel.
Ten co to tam propašoval je zjevně dobrej dezolát a dost mu fandím. Jak to dokázal v O2,, kde se chodí přes rámy (i ty jsou u mě na koncert nebo sport dost na hraně buzerace) by mě zajímalo, já bych na takový věci neměl moc nervy se s ochankou dohadovat a hrát na schovávanou.

Co se týče názoru Iron Maiden, že si chtějí, aby si koncert užii jako návštěvníci v osmdesátkách, vždyť to je pěkná blbost. V osmdesátkách byla na koncertě většina návětěvníků zlitá a zfetovaná, patřilo to k rockový muzice stejně jako kytary. Dnes na drahym koncertě zahraniční kapely potkáš zlitý lidi jen vyjímečně, sem tak na festivalech, ale i to spíš mimo míst před pódiem. Mám takový pocit, že je to takový to vzpomínkový ohnutí reality, kdy si minulost kdy jsme byli mlladý a bezstarotní a někteří možná i krásní idalizujeme, vzpomínáme na to hezké a špatné věci máme snahu vytěsnit. Vždyť kolik dnešních 60-70 letých vzpomíná jak na vojně byla sranda, kamarádi, výlety na zábavou v okolí s krásnými děvčaty, a přitom 29 dnů z třiceti to ve skutečnosti bylo buzerace od zupáků, rajóny, šikana od mazáků.
Prostě já bych byl pro to místo zákazů vzít na vědomí, že svět se jinak točí a využít to ve prospěch akce.
Mimochodem, pokud kapela návštěvníka nezaujme a koncert neužívá, tak si stejně nahrávat nic nebude, proč by si to nahrával aby měl vzpomínku na něco, co ho nebavilo. Pokud si někdo koncert neužívá, jde na bar. Tahle filosofie o tom, že bez mobilu (piva, moshpitu, tance..nevím, co budou chtít nkdo zakázat příště) si člověk více užije je naprosto postavená na hlavu.

Tomáš Marton, 21. 5. 2025, 11:12

Na jednu stranu jsem rád, že diskutujete, ale na druhou prosím o trochu slušnosti. Je v pohodě, že někdo se zákazem nesouhlasí a někdo naopak ano. Je to ale furt jen názor nebo úhel pohledu, tak není důvod se posílat do "temných míst". Já jsem z koncertu především reflektoval to, že koho jsem se zeptal, tak byl s tím v pohodě. BTW. jeden týpek, co pravidelně dělá pirátská videa z koncertů v ČR, tam stejně zvládl natáčet.:-)) Myslím, že podobná pravidla budou vždy vzbuzovat pozitivní i negativní reakce. V podstatě každý si může rozmyslet, co je mu milé a pokud mu nějaké nařízení nebo zákaz není po chuti, prostě na dané vystoupení nepůjde.

ov42, 21. 5. 2025, 08:28

...

okkac, 21. 5. 2025, 08:27

...

ov42, 21. 5. 2025, 06:38

Jestli si někdy byl budeš na metalové akci, tak si všimni, že dav před pódiem je poměrně ve proměnlivé těleso a lidé se nešikují do řad jak soldáti na buzerplace a nestojí v pozoru 2 hodiny. Kolikrát vei člověk stoupne na místo a za deset minut se před ním objeví kolohnát, co má dva metry pět a ještě čapku. V ruce pivo a na verš raise your Horns jej drží 5 minut ve výšce 2,5 metrů. A poseru se kvůli tomu? Co je proti tomu mobil. Loni jsem si koupil lepší mobil hlavně kvůli videu, dovolat se dá i dřevěnym, s tvým snem o šikaně pomocí rušiček se nemohu ztotožnit.
Ty keci o užití si koncertů, co nechat si každého jak koncert chce. Někdo chce dělat bordel v moshpitu, jinej sedět v klidu na ochozech, někdo chce pít pivo, jinej limonádu, někdo se chce vylejt a nic si nepomatovat ( u drahý akce zahraničí kapely nechápu, ale každý ho věc), někdo si chce udělat video na památku a mít koncert v paměti nadosmrti.
Lidí, neurčujme jiným, jak si koncert užijí, když nám nepobleje záda nebo nevezme peněženku. Hlavně by si to měli ublvědomit ti, kteří z toho žijí.
Kam až to určování druhým půjde?. Budou i výrobci šprcek určovat zákazníkům, jak si je mají užít, jestli zepředu nebo zezadu?

Moloch, 21. 5. 2025, 02:28

S Tvým názorem nemůžu souhlasit. Přijde mi, že trošku zapomínáš, že svoboda jednoho končí tam, kde začíná svoboda druhého. Já jdu na koncert, abych si ho užil, a vadí mi, když mě nějaký bezohledný sobec s mobilem zdviženým nad hlavou nutí sledovat celé vystoupení skrze displej svého telefonu. Není to stejné jako stát za dvoumetrovým člověkem, protože jak jistě znáš z vlastní zkušenosti, dvoumetrového obra vidíš už z dálky a nikdo si za něj nestoupne, ale to, že stojíš za mobilním kameramanem, se zpravidla dozvíš až v momentě, kdy vytáhne telefon. Většina pořadatelů píše do pravidel pro návštěvníky akce něco o zákazu pořizování audio a video záznamů, ale to lidi absolutně ignorují, pak se nesmíme divit, že někdo přijde s tak radikálním nápadem, jako je zamykání telefonů do futrálů, prostě je to jen reakce na plošné porušování pravidel a za mě zcela přiměřená. Třeba někdo časem přijde s lepším řešením, jak zamezit natáčení koncertů bez toho, aby se lidé museli po dobu koncertu zříct používání telefonu úplně. Třeba někdo vytvoří zázračnou aplikaci, která bude během koncertu blokovat funkci natáčení nebo bonzovat uživatele, kteří zákaz natáčení porušili. :-)

ov42, 20. 5. 2025, 23:58

Na fóru všichni mobily fuj, mobily hnus, mobilní zakázat.
Mezi tím na koncertě.... https://m.youtube.com/watch?v=BGnQlE7GybA&pp=ygUSQ2hyaXN0bWFzIHRydWNlIE8y

ov42, 20. 5. 2025, 23:53

Mě může urazit jen inteligent :-))))))))))))

ov42, 20. 5. 2025, 23:51

Jestli chceš být překvapen, to je individuální, já chci být připraven. Ale to fakt není merito věci.
Vystrčený kozy ale občas jsou na koncertě OK :-)

Demonick, 20. 5. 2025, 22:42

Učetní OV42, kripl a psychopat v jednej osobe, neda pokoj so svojimi kecami na fore Masters of Rock, tak si prišiel vybiť svoju energiu aj na Metalopolis a MetalForever? Chlape, maš ty rodinu? Priateľov? Že si cely 24/7 zalezeny na fórach a dávaš nám svoje múdra na tému "svět podle učetního Oldy, ten jedinej a spravnej"?
PS: čím menej smartphonov na koncertoch, tym len a len lepšie!

Magnuss, 20. 5. 2025, 21:56

Já se naopak záměrně před akcí vyhýbám YouTube a setlist.fm. Mám pak větší překvapení a zážitek z celé akce.
Nojo, každý to máme jinak. Neberu ti tvůj pohled na věc.
To máš jak s penisem, ani jedno bys na koncertě neměl vytahovat v obležení publika :)

To Crust. , 20. 5. 2025, 21:17

Ještě na přelomu roku žila moje babička, co za mlada chodila všude pěšky, protože na vsi koně neměli auto mělo pár vyvolených, autobusy nebyly a vlak do vesnice nevedl. Znamená to, že tak máme žít i dnes?

Ov42, 20. 5. 2025, 21:12

Ty videa na You Tubě ale napřed musí někdo na koncertě natočit, aby tam posléze byly. Já při začátku každého turné, na které se chystám od prvního rána po prvním koncertů startuju You Tube a nasávám atmosféru z nahrávek, co lidí pošlou. A stejně tak po návštěvě koncertů miluju videa z akce, kterou jsem navštívil a rád se k nim vracím. A
proboha neurčuj ostatním, jak si mají koncert užít. A jak říkám, pokud přede mnou stojí dvoumetrový hovado a ještě si vezme čapku, tak je to daleko horší než mobil o velikosti 15 X8 cm .

Magnuss, 20. 5. 2025, 20:55

Zdar, na koncertě chci slyšte i dobře vidět kapelu, na kterou se těším a zaplatil jsem si lístek.
Ti co se bez mobilu neobejdou a nechápou, že neustálým zaznamenáváním koncertu si kurví zážitek nejen sobě, ale hlavně lidem, co stojí za nimi, by se měli alespoň trošku zamyslet. Ideálně si pustit záznam na YouTube, tam je toho víc než dost.
Jeden příklad za všechny. Z posledních asi pěti koncertur IM byl za mě paradoxně ten, kdy docela dost pršelo, myslím, že i pár blesků zablesklo. Ale mobil měl každý pěkně schovaný a atmosféra byla nejlepší. Myslím, že to byl Eden 2013.

Crust, 20. 5. 2025, 20:46

No bodejť! Moje řeč! Já jsem třeba kdysi v třetihorách zažil doby, kdy se lidi normálně báli chodit na koncerty, protože část lidí tam kolabolovala, jelikož si nemohli na mobilu zkontrolovat svůj zdravotní stav, další část si koncert vůbec neužila, protože se jim doma děti zrovna buď dusili igeliťákem, nebo jim podpálili barák a oni je nemohli přes mobil mít na uzdě! O starých lidech ani nemluvím, ty mívali taky tendenci jako na potvoru uklouznout bez francouzských holí zrovna během těch pár hodin, co byli jejich členové rodiny na koncertě. No fakt, ještě že už je tenhle středověk za náma...

Hele a teď vážně, zpívá s nima ta naše Gabča, nebo ne? :)

ov42, 20. 5. 2025, 16:57

No já bych právě rád, aby si fanoušci tohle nenechali líbit a dali jasně najevo, že je to za hranou a a že takhle do budoucna ne! Že umělci by si měli vážil lidí, díky kterým mohou jezdit po světě a nemusí vstávat pět dní v týdnu na šestou k pásu do fabriky. A že i s věcmi 21 století lze pracovat a ne fanoušky šikanovat zákazy. Powerwolf udělali ve spolupráci s fanoušky a jejich mobily úžasnou atmosféru, Christina Scania z Lacuna Coil si je ráda od fanoušků půjčuje, jen to chce trochu myslet namísto tupých zupáckých zákazů.

Audi, 20. 5. 2025, 14:51

Ale to, ze nebudou k dispozici mobily bylo pranim tech Mikulášů, kteri si rikaji Ghost, kdo tohle chtěl vidět i skrze zakaz mobilu, tak tam dobrovolne sel, ostatni byli doma...ja nevim proc si berete do huby porad kecy o osobni svobodě nebo sikane, v práci taky snad dodrzujete pravidla, ne ? Nebo vse co si druhy nepřeje je ve Vasi hlave šikana nebo zvule ?

ov42, 20. 5. 2025, 14:31

Já jsem tam nešel, vždyť píšu, že bych nikdy ba takové omezení svobody nepřistoupil a duchcáta ani neposlouchám. Mobil je dnes součástí každého člověka s výjimkou pár džunglových asociálů úplně stejně jako hodinky, bormty, brýle a vnímám to jako narušení mé osobní zóny, do které nikomu nic není. Hlavně doufám, že se tato šikana nestane běžnou součástí koncertů. Píše se rok 2025 a kapely by se s tím měly naučit žít a třeba to i využít ve prospěch show a mnohé to dokáží. Co se bude zakazovat příště? Chytré hodinky, hotovost? Nebo "nevhodné" oblečení, minisukně jako za komunistů?

Audi, 20. 5. 2025, 13:26

Ov42- Vy jste asi nikdy nezažil omezování osobní svobody, když se rozhoníte nad tím, že Vám někdo dal mobil do sáčku, který poté odemknul...Jedině v čem s Vámi lze souhlasit je to, že chcete mít kontrolu nad dětmi nebo rodiči. Na koncert těch mikulášů jste ale taky chodit nemusel, že bude zákaz MT, bylo avizováno předem....To je taky svoboda, rozhodnout se ze dvou možností, Vy jste tam ale šel, odevzdal mobil a za tři dny jste hrdina, že ? Kdyby Váše svoboda byla ohrožena, tak na žádný koncert ani nejdete. Vy mudrujete nad tím, jak Vás ostatní nechápou, ale Vy naopak nechcete chápat ty druhé. A pokud chcete tak urputně šetřit přírodu, proč máte vůbec počítat a onen mobil ? :-)

ov42, 20. 5. 2025, 11:30

Na koncertě obvykle lidé s rukama nad hlavou tleskají, dělají paroháče...a to taky zaclánÍ. A což teprv lidi, kteří mají metr devadesát nebo dva metry, vezmou si na hlavu čepici nebo na ramena drozdu. Mobil už tu plochu zas o tolik nezvětší. Když něco fotím, tak se snažím, abych to neměl delší dobu výš než je moje hlava.

Erich Zann, 20. 5. 2025, 10:37

Ghost žádný precedens nenastavili, respektive nebyli první, kteří na koncertě zakázali mobily. Telefony do futrálu si před nimi vymínili například Jack White nebo Bob Dylan. U něj to relativně dává smysl, u Ghost, což je kapela sociálních sítí, ne.

misso, 20. 5. 2025, 09:45

Ak stojím na ploche (nie v hľadisku) a pred sebou vidím more žiariacich displejov tak mi to sakra vadí!
Chcem sa sústrediť len na kapelu. Ľudia ktorý to nedokážu nech radšej sedia (s mobilom) doma.

P. Štěpnička, 20. 5. 2025, 09:11

Souhlas, tohle je za hranou. Na druhou stranu je to pouze vyhrocená reakce na extrémní chování lidí na koncertech, kteří vystoupení sledují přes displej mobilu, což nedává žádný smysl. Ghost tím nastavili zajímavý precedens, třeba díky tomu někomu něco dojde. Moc tomu ale nevěřím.

ov42, 20. 5. 2025, 08:29

Urřitě bych nikdy nešel na koncert, kde mi už u vchodu bude ochranka buzerovat tím, že budu mudset jim odevzdat telefon do nějakého futrálu a po koncertě budu muset namísto normálního odchodu jít někam si ho nechat zase odemknout. To je totálně za hranou mojí osobní svobody a pro mě nepřijatelné. Doufám, že se tohle nestane standardem, ale jen vrtochem labilních lidí, zamrzlých kdesi v minulosti, kdy se jezdilo koňma a telefonovalo z budek a dopis posílal holubem. Píše se rok 2025, na mobilu mají lidé vstupenku, aby šetřili přírodu, některým kontroluje i zdravotní stav, jiní třeba chtějí mít na drátě svoje trochu starší děti, když je nechali doma nebo rodiče, kteří už na tom nejsou zdravotně nejlépe... Ne, ne tohle není cesta k lepšímu zážitku, tohle je cesta těch, ktří neumí s novou dobou žít a pracovat.

[ zpět nahoru ↑ ]