27.07.2021

26.07.2021

25.07.2021

25.07.2021

25.07.2021

Nová deska Iron Maiden? A co na to strašák Eddie?

Tajemná mlha, která se rozprostírala kolem Iron Maiden, se začíná rozpouštět. Drobné zkazky, které kapela vypouštěla na svých stránkách, konečně začínají zveřejněním skladby „The Writing On The Wall“ dostávat smysl. O tom, zda je nová skladba předzvěstí nového alba sice Iron Maiden stále mlčí, ale je možné, že jeho vydání je na spadnutí. Je to už šest let od chvíle, kdy vyšlo poslední dílo „The Book Of Souls“, a to je největší časová prodleva mezi všemi řadovými deskami. Ta se stále prodlužuje, ale samotným muzikantům je jasné, že pokud ještě chtějí tvořit a vydávat další díla, mají na to omezený čas. Je jim přes šedesát, hrají více než čtyřicet let, za tu dobu dokázali takřka nemožné, ale přece jen tvůrčí duch skutečného umělce neopouští do chvíle, dokud je pořád schopen tvořit novou hudbu. To je i případ samotných Iron Maiden, kterým nová deska vyjde možná dřív, než leckdo čeká. Jen si vzpomeňme, jak loni na podzim zčistajasna přišli AC/DC s jejich „Power Up“. Možná je tohle nová marketingová strategie největších hvězd…

Iron Maiden na singly v posledních letech neměli štěstí a od alba „Dance Of Death“ jako první předzvěst vždycky vypustili pravděpodobně nejslabší skladbu z celé desky. Pokud je tomu tak i v případě „The Writing On The Wall“, má se fanoušek na co těšit. Nový singl zní zajímavě a strčí do kapsy předchozí piloty „Wildest Dreams“, „Different World“ či „El Dorado“. Lze ocenit netradiční akustický úvod, který má atmosféru temné noci odkudsi z americko-mexické hranice, lze ocenit i kytarové vyhrávky a sóla, stejně jako chytlavé melodie, jež se sice nespojí do úderného refrénu ve stylu „Run To The Hills“, ale mají svou specifickou náladu, což je dělá poutavými. Bruce Dickinson nepřekvapil, ale nijak zvlášť ani nezklamal, obzvlášť když dokážete tolerovat jeho hrubnoucí hlas a tenčící se rozsah. Co naopak nepotěší, to je opět zvuk, klasická bolístka posledních alb Iron Maiden. Je znovu potlačený, má obroušené hrany a postrádá patřičný tlak. Jenže i to je věc, která se čekala, i přesto, že kapela za ni sklízí neutuchající kritiku. Ovšem jisté je, že zatím ještě neohlášená deska Iron Maiden budí velké emoce. Aby ne, legend, které ještě vydávají novou hudbu, už moc nezbývá…

Pepsi Stone, 18. 7. 2021

REBELLION - We Are The People

Na minulém albu „A Tragedy in Steel Part II: Shakespeare`s King Lear“ se němečtí Rebellion snad poprvé výrazněji zbavili své pupeční šňůry ke Grave Digger. Tenhle krok by si určitě zasloužil pochvalu, problém byl, že při něm Rebellion sklouzli do jakési rutiny a při zpracování Shakespearova námětu působili poněkud těžkopádně. Že se ústřednímu duu Tomi Göttlich – Michael Seifert, které v mezidobí stačilo vyměnit kompletní zbytek osazenstva kapely, tahle houževnatější podoba zalíbila, ..více

[19.07.2021]

Gilby CLARKE - The Gospel Truth

Na to, jak jméno Gilbyho Clarka před lety rezonovalo hudebním tiskem a jeho plakáty visely v mnoha dětských pokojích, byl tento kytarista v posledních letech až podivně nečinný. Přitom rozhodně má na čem stavět. A to i když pomineme veledůležitý fakt, že v dobách největší slávy byl členem Guns N`Roses, s nimiž odjel slavné turné k albům „Use Your Illusion“ a natočil sbírku coververzí „The Spaghetti Incident?“ Clarke má za sebou práci v osmdesátých a devadesátých let, ..více

[18.07.2021]

[Pepsi Stone]

První část rozhovoru s Láďou Křížkem se zabývala budoucnosti Citronu, v jehož čele tento zpěvák znovu stojí už šest let. V druhé části sice dojde znovu na ostravskou legendu, ovšem řeč se více stočila na i Kreyson, druhé slavné Křížkovo působiště. V této kapele po vydání comebackové desky „Návrat krále“ došlo k razantním změnám, z Kreysonu se stala jeden čas mezinárodní kapela. Přestože formace natočila dva singly „Přátelství“ a „Království Kreyson“, ..více

[18.07.2021]

[Pepsi Stone]

[7 komentářů ]

Už po několikáté se legendární ostravský Citron otřásl v základech. Šok, který kapele přivodila smrt bubeníka a kapelníka v jedné osobě Radima Pařízka, se nedal srovnat s žádnými personálními změnami v minulosti. V tu chvíli měli fanoušci této kapely strach o budoucnost. Konec se však nekoná… Bylo proto záhodno spojit se zpěvákem a dnes už nejdéle sloužícím členem kapely Ladislavem Křížkem a některé otázky ohledně Citronu probrat. Plánovaný rozhovor se trochu zpozdil.....více

[17.07.2021]

[Pepsi Stone]

IRONBOUND - The Lightbringer

Napíšete-li si do životopisu, že vašim cílem je hrát a tvořit klasickou heavy metalovou hudbu, inspirovanou úspěchem Iron Maiden, Saxon, či Turbo, celkem jasně naznačíte, z jakých končin pocházíte. Pro našince může být tahle nápověda sice trochu zavádějící, ale jelikož se bavíme o ryzím heavy metalu, cesta vede neomylně do Polska. Tam se před sedmi lety bratři Całkové (bicí a kytara), dali dohromady se Zbigniew Bizońem (baskytara), poměrně záhy ulovili i kytaristu Michala Halamodu,..více

[17.07.2021]

THY CATAFALQUE - Vadak

Avantgardní metal, potažmo jakákoliv avantgardní hudba, není určena pro velkou masu fanoušků. O to víc fascinující je úspěch Thy Catafalque, jejichž pozice na hudební scéně je až překvapivě silná (nejen v rámci svého žánru). Ač avantgarda, těší se Thy Catafalque poměrně velké popularitě. Při bližším pohledu tento úspěch až tak překvapivý není. Thy Catafalque přináší velice upřímnou, přirozenou muziku s velkým „M“. Nejde o tradiční kapelu, ale projekt Tamáse Katáie, který dokáže prakticky vše nahrát sám...více

[16.07.2021]

[Supermartonátor]