plný súhlas s recenziou. Pohodové a veľmi dobre...

..za mňa jedno obrovské sklamanie. Najslabšie a...

Sebastian BACH - Child Within The Man
Nějak mi ta deska sedla a v porovnání s Gangs All...

DOMAIN - Our Kingdom
Výborně. Prvni dvě desky jsou bomby

Blíží se soumrak psaní recenzí?

Power metalové art-motivy na přebalech alb nikdy nepatřily mezi výkvět uměleckého oboru, přesto se zdá, že kapely v poslední době objevují nové dno. Stačí se podívat na covery novinek Freedom Call, Unleash the Archers, Sonata Arctica nebo Rhapsody of Fire, ve všech případech jde o nenápadité malůvky, které vyvolávají v lepším případě úsměv, v tom horším mírnou fyzickou nevolnost. Co je však zajímavé, krom infantility je na nich rovněž možné pozorovat jistou míru umělosti. Právě v tu chvíli se na mysl vkrádá otázka, nakolik za těmito výtvory stojí umělá inteligence. Jakoby hudebníci zadali kreslíři (ať už živému nebo nikoli) několik základních parametrů (např. "drak", "duha", "epická scenerie"), a o nic víc se nestarali. Je pravda, že power metal je kýčovitý žánr a jako takový snese leccos, navíc nejdůležitějším faktorem vždy zůstane hudba. Ta se ve většině uvedených i neuvedených případů těší slušné kvalitě a hlavně nese jasnou "člověčí" stopu, takže není nutné panikařit. Zároveň se ale objevuje čím dál větší počet alb, které jsou stvořeny umělou inteligencí. Jelikož se nacházíme v rané fázi těchto pokusů, je snadné poznat, že za tvorbou nestojí živá persona. Rozdíly už ale v mnohých případech nejsou velké a je třeba počítat s tím, že se budou nadále zmenšovat. Pak bude jenom na nás, posluchačích, s jakou mírou ochoty na tuto nelidskou hru přistoupíme. Já osobně se jí účastnit nehodlám, ale zároveň si kladu sžíravou otázku: budeme vůbec v budoucnosti schopni poznat rozdíl mezi tím, co vytvořil člověk, a co má na svědomí AI? A nepřibližuje se tím pádem soumrak psaní recenzí? Zatím není třeba bít na poplach, ale nikdo nemůže s jistotou říct, jak dlouho tento stav ještě vydrží...

Petr Štěpnička, 20. 5. 2024

X-CORE - Tobě Bestie

Kapelu X-CORE jsem objevil teprve nedávno, ač funguje od roku 1998. Kapela má již za sebou natočení dvou demonahrávek a oficiálního debutového alba s názvem „TOBĚ BESTIE“. Deska je natočená ve studiu LOCO, o mastering se postaral Miloš DODO Doležal a vyšla ve vydavatelství Cecek Records. Na stříbrné placičce je vylisováno 8 songů a bonusy v podobě videoklipů, textů a fotek. Také zde zazní hlasy několika hostů a to: René Paveza (Locomotive), B.C. Rajče (Colp), Jirka ..více

[30.08.2005]

[Vlasta]

KRVAVÁ PRÁCE - Lidi, co nemají kamarády, končí špatně...

Žatecká thrash metalová kapela Krvavá Práce funguje na naší undergroundové scéně již pět let. Nejen o kapele jsem si povídala s kytaristou téhle smečky Kočišem...více

[29.08.2005]

[Marky]

ALANIS MORISSETTE - Jagged little pill acoustic

Po deseti letech vychází kanadské písničkářce Alanis Morissette další hudební počin. Českými hudebními kritiky nepříliš vychvalované album, vyzývavé svým obsahem – interpretka přetočila své album „Jagged little pill“ do akustické podoby. Když jsem toto CD začala poslouchat poprvé, musím přiznat, že jsem na jeho obsah byla dost zvědavá. Prvotní počin, naopak hudebními publicisty notně vychvalovaný, mě totiž osobně příliš ..více

[27.08.2005]

[Jana Henychová]

ROCKOVÉ SADY III - 19.-20.8.2005

Rockové sady.Dneska už vlastně skoro by se dalo říct tradiční festival,který se koná každý rok v sadech v Kraslicích (nedaleko Sokolova).Tahle akce se pravda sice konala v takovém rozsahu „pouze“ potřetí,ale její začátky sahají ještě o nějakých pár let dál,kdy se v restauraci Pod Vlekem konala každoročně..více

[27.08.2005]

[Standa]

Petr Kolář vystoupil s novou kapelou na Vizovickém trnkobraní (26.8.2005)

Víkend 26.8. - 28.8. patřil mj. Vizovickému trnkobraní. Na této akci mj. v pátek 26. 8. vystoupil Petr Kolář (ex Precedens, Arakain) se zbrusu novou kapelou na svém prvním oficiálním koncertu s repertoárem k připravovanému albu, které by mělo spatřit světlo světa v říjnu tohoto roku pod vydavatelskými křídly..více

[27.08.2005]

[Jana Henychová]

AGOGH - Demo-n

Tohle byl zase od pana Václava nápad, pomyslel jsem si, když jsem otevřel stránku téhle „gothic doomové“ kapely. Songy jsou nahrané doma, smíchané na PC a bicí jsou snímané jen jedním mikrofonem. To zase bude „lahůdka“. Tak strašně nerad recenzuji tyhle dílka. Nechci nikdy urazit kapelu, ale prostě tyhle „rádoby nahrávky“ nemám moc rád. ALE POZOR!!..více

[26.08.2005]

[Ioannes]

DEATHBOUND - Doomsday Comfort

Druhé řadové album finských grinders Deathbound bylo posledním producentským počinem zručného Mieszko Talarczyka předtím, než jeho nitku života krutě přetnula nechvaně proslulá asijská tsunami. Ke cti mu slouží, že se jedná o opravdu důstojný konec(?) studia Soundlab, neboť ironicky pojmenovaný kousek „Doomsday Comfort“ (viz zakuklenec v plynové masce sedící na křesle s televizním ovladačem v ruce) rozhodně nepatří na scéně nekompromisního řinčení mezi outsidery. Pokud vám něco říkají ..více

[25.08.2005]

[Štembus]