Sebastian BACH - Child Within The Man
Nějak mi ta deska sedla a v porovnání s Gangs All...

DOMAIN - Our Kingdom
Výborně. Prvni dvě desky jsou bomby

Blíží se soumrak psaní recenzí?

Power metalové art-motivy na přebalech alb nikdy nepatřily mezi výkvět uměleckého oboru, přesto se zdá, že kapely v poslední době objevují nové dno. Stačí se podívat na covery novinek Freedom Call, Unleash the Archers, Sonata Arctica nebo Rhapsody of Fire, ve všech případech jde o nenápadité malůvky, které vyvolávají v lepším případě úsměv, v tom horším mírnou fyzickou nevolnost. Co je však zajímavé, krom infantility je na nich rovněž možné pozorovat jistou míru umělosti. Právě v tu chvíli se na mysl vkrádá otázka, nakolik za těmito výtvory stojí umělá inteligence. Jakoby hudebníci zadali kreslíři (ať už živému nebo nikoli) několik základních parametrů (např. "drak", "duha", "epická scenerie"), a o nic víc se nestarali. Je pravda, že power metal je kýčovitý žánr a jako takový snese leccos, navíc nejdůležitějším faktorem vždy zůstane hudba. Ta se ve většině uvedených i neuvedených případů těší slušné kvalitě a hlavně nese jasnou "člověčí" stopu, takže není nutné panikařit. Zároveň se ale objevuje čím dál větší počet alb, které jsou stvořeny umělou inteligencí. Jelikož se nacházíme v rané fázi těchto pokusů, je snadné poznat, že za tvorbou nestojí živá persona. Rozdíly už ale v mnohých případech nejsou velké a je třeba počítat s tím, že se budou nadále zmenšovat. Pak bude jenom na nás, posluchačích, s jakou mírou ochoty na tuto nelidskou hru přistoupíme. Já osobně se jí účastnit nehodlám, ale zároveň si kladu sžíravou otázku: budeme vůbec v budoucnosti schopni poznat rozdíl mezi tím, co vytvořil člověk, a co má na svědomí AI? A nepřibližuje se tím pádem soumrak psaní recenzí? Zatím není třeba bít na poplach, ale nikdo nemůže s jistotou říct, jak dlouho tento stav ještě vydrží...

Petr Štěpnička, 20. 5. 2024

EKTOMORF, GAZ 69, BELTAINE, GLOCK 22 - Abaton 4.5.05

Perfektně jištěná akce co se týče výlepu plakátů, koncert maďarského Ektomorfu a dalších tří českých kapel – Beltaine, GAZ 69 a Glock 22, přilákala do odlehlých neútulných prostor vyhlášeného pražského Abatonu v průmyslovém areálu Košinka počet lidí, který byl zcela jistě menší, než organizátoři ..více

[04.05.2005]

[Jana Henychová]

KOPROMASTERS – 7%

Na začátek vám vysvětlím, co je to tzv. koprofágie. Koprofágie znamená „žraní hoven“, je to úchylka, která je zastoupená sedmi procenty lidské populace (Takto to hlásá kapela, ale těch 7% se vztahuje jen na bestiální vrahy a podobné individua). Nevím, jestli chlapi z KOPROMASTERS do těch sedmi procent patří, jejich..více

[03.05.2005]

[Venca Votruba]

[hodnocení: 1/10]

MANTHAS - Někde uvnitř mi puká srdce,když se dívám do zítřku

Velice obsáhlý rozhovor jsem podnikl s Waynem, tahounem vynikající kapely MANTHAS, ,kterou jsem si před časem velice oblíbil. Kapela momentálně vydává svůj debut "Declaration Of Deacadence", který je opravdu skvělý. Recenzi můžete čekat v blízkých dnech. Berte proto tento dlouhý ..více

[02.05.2005]

[Venca Votruba]

OBLOMOV - Jsme rádi, že máme nyní automat a neplánujeme nikoho oslovovat...

..více

[01.05.2005]

[Aleister]

HARLEJ - S tímhle CD se Harlej vrátil k tomu o čem byl...

Rozhovor s Tondou Rauerem jsem chtěl udělat už dávno, ale nikdy jsem se k tomu pořádně nedostal. Myslím, že teď, když kapela slaví deset let a za zády má stále čerstvé a opravdu vynikající CD "Když chválím, tak sebe", přišel ten pravý čas..více

[27.04.2005]

[Venca Votruba]

INTERITUS - Stay heavy!!!!

Rozhovor s Ioannem jsem měl v plánu strašně dlouho, ale vždycky z toho bohužel nějak sešlo. Až nedávno se mi poštěstilo. Ioannes se stal dokonce redaktorem tohot zinu, takže rozhovor je na místě. Mluvili jsme o všem možném, minulosti, nové desce, problematice mp3... Stay heavy!!!..více

[23.04.2005]

[Venca Votruba]

PRAŽSKÝ VÝBĚR - Straka v hrsti

PRAŽSKÝ VÝBĚR. Co k tomuto pojmu napsat? Věřím, že se nenajde nikdo, kdo by tento název aspoň jednou neslyšel... Kapela, která se se svým nezaměnitelným a velice nadčasovým výrazem stala kultem, legendou. Pravda, svojí roli sehrály i bolševické zákazy, které dokázaly kapelu v 80. letech doslova zazdít. Na druhou stranu, právě během nucené nečinnosti kult kapely stoupal závratnou rychlostí, takže když se PV vrátili po šesti letech na podia, byl to návrat doslova monstrózní. Spolu s návratem se konečně objevil i debut "Straka v ..více

[18.04.2005]

[Venca Votruba]

TETA A HELENA KUBELKOVÁ - Nechte mě žít

Velice příjemná nahrávka! Pro mě zároveň obrovský objev na tuzemské scéně! Na první pohled je TETA obyčejná rocková kapela, ale jejich skladby jsou vkusně napsané a skvěle se poslouchají. Zpěvačka Helena Kubelková má naprosto báječný hlas, který krásně lahodí posluchačovu uchu. Tahle holka by mohla klidně útočit i na české slavíky! Kapela už má za sebou jedno album a jedno promo ..více

[17.04.2005]

[Venca Votruba]