THE HOURS (drama, 2002)
Bomba, bomba, bomba! Neuvěřitelně nádherný film, který táhne hned celá plejáda vynikajících herců v čele s Meryl Streep, Nicole Kidman a Julianne Moore. Vyšperkovaný scénář, nápaditá režie, geniální soundtrack (ten klavír je prostě úžasný). The Hours (Hodiny) nemají jednoduše jedinou chybu. Film, který údajně pochopí jen ženy... Asi jsem tedy žena. Emoce nastartované na nejvyšší obrátky!
100%
INGLOURIOUS BASTERDS (válečný, 2009)
Čekal jsem opravdu hodně... A dostal jsem to? Já vám popravdě nevím. Mé pocity byly v kině značně rozporuplné. Na jednu stranu dobrá zábava plná vynikajících dialogů, na druhou vtíravý pocit, že jsem chtěl prostě víc. Ale ten film potřebuje čas. Čím větší odstup mám, tím vítězí názor, že je to opravdu výborná záležitost. V žádném případě si nemyslím, že Tarantino překonal Pulp Fiction. To snad ani nejde. Ale od jeho dob natočil svůj nejlepší film. Hlavně Christoph Waltz jakožto lovec Židů je naprosto k popukání. Byla radost sledovat, jak si svoji roli vyloženě užívá. Absolutorium zaslouží také úvodní scéna (ačkoliv dost natahovaná). To je Tarantino v plné síle.
85%
THE COOLER (drama, 2003)
William H. Macy hraje snad jen samé „lůzry“ a ani film The Cooler (Smolař) z roku 2003 není výjimkou. Tomu chlapovi byste vážně dali pětikorunu. Hodně nenápadný snímek, který se tváří jako komedie (což mě od jeho shlédnutí dost dlouho odrazovalo), i když je pravým opakem (to že se Macy celý film tváří jak blb, ještě neznamená, že je to komedie). Tohle je drama, přeslazené drama, avšak dobré. Macy je sice ústřední postava, ale jsou zde úplně jiní herci, kteří celý snímek tahají z hlubokého průměru. V první řadě vynikající Alec Baldwin, který je na jednu stranu neskutečně slizký, ale na druhou v něm prostě cítíte něco lidského. V řadě druhé velice sympatická a krásná Maria Bello. Přes pomalý a slabý rozjezd je nakonec The Cooler velice slušný film. Hlavně druhá polovina a samotný konec stojí za zmínku.
65%
HELLRAISER: DEADER (horor, 2005)
Už původní Hellraiser nebyl žádný extra zázrak. Sice se celkem držel knižní předlohy, ale psanému slovu se prostě nevyrovnal. A pak přišla pokračování. Jedno horší, než druhé. Co nový díl, tím ještě sestupnější tendence. O to větší překvapení pro mě tedy byl díl z roku 2003 zvaný Hellraiser: Deader (Návrat mrtvých). Scénář je sice (stejně jako u předchozích dílů) velice zmatený, ale režisérovi Ricku Botovi se podařilo celkem schopně podchytit atmosféru. Největším plusem je však charismatická hlavní hrdinka Kari Wuhrer, která přináší trošku toho světla do hodně šedivé série. Deader není žádná hororová bomba, ale v rámci stylu neurazí.
45%
|