… „Dobytí Amerického Olympu“ …
Neuplynulo ani třičtvrtě roku a KISS už znovu vrchovatě plnili prodejní pulty svou další novou deskou. „Love Gun“ se ovšem nechystala jen tak zapadnout do řady mezi ostatní nahrávky. Brzy měla dostát takřka kultovního statusu a pro kapelu získat hned několik prvenství a zajímavých momentů.
Rozruch nastal už před samotným vydáním, kdy bylo naplánováno i vydání prvního oficiálního komiksu KISS. To by ještě nebylo nic tak zvláštního, kdyby ovšem všichni členové kapely nepřidali před zraky a objektivy bulvárních novinářů do tiskařské barvy pár kapek své vlastní krve. Komiksu se brzy prodalo přes osmset tisíc kusů a pro vydavatelskou firmu Marvel Comics to znamenalo nejlépe prodávaný komiks vůbec.
Samotná deska „Love Gun“ se dokázala v žebříčku vyšplhat až na čtvrté místo, což bylo pro kapelu do té doby nejlepší umístění (ve stejné době se jim tak podařilo mít v celosvětové hitparádě hned čtyři desky najednou, konkrétně "Rock And Roll Over", "Destroyer", "Alive!" a čerstvě "Love Gun", to se jim povedlo jako vůbec první kapele v historii).
Nebylo se ani čemu divit. Deska nabitá poctivým, jednoduchým rockem, skvělým zvukem a několika zásadními hity, v čele s hymnickou stejnojmennou skladbou s legendárním kytarovým riffem „Love Gun“ (kterou dodnes považuje sám Paul Stanley za jednu z pěti nejzásadnějších a nejcharakterističtějších písní v celé kariéře skupiny) působí stále na první poslech a podlehnout se jí tak dalo a dá velmi snadno.
Úvodní „I Stole Your Love“ se stala pilotní vypalovačkou pro nadcházející velkolepé Love Gun Tour (kde bylo kromě nových kostýmů použito ještě více pyrotechniky) a brzy si tak získala sympatie publika. Klavírem prošpikovaná „Christine Sixteen“ bodovala u něžné části publika, obzvláště pak u šestnáctiletých majitelek onoho jména. Ani „Plaster Caster“ a přinejmenším zvláštní „Almost Human“, kde si kromě zpěvové a basové linky střihnul Gene Simmons i kytarový part, nezůstaly pozadu. Prakticky jediným nemastným neslaným místem se stala průměrná „Got Love For Sale“ a ne bůhvíjak povedená Peterova chuligánská zpověď „Hooligan“. Zajímavá coververze na závěr, „Then She Kissed Me“ působí docela zábavně, ale od jejich repertoáru se pochopitelně liší.
Na co však v žádném případě nesmíme zapomenout je skladba „Shock Me“. V té konečně překonal Ace Frehley onen „blok“ a poprvé si tak můžeme vychutnat jeho sólový zpěv. Při nahrávání byl natolik nervózní, že jediná poloha, ve které byl schopen zpívat čistě, byla vodorovná a tak si při její nahrávání prostě lehl na zem. Nervozita z něj ale rychle opadla, když zjistil, jak vřelé a nadšené reakce na živých vystoupeních s touto skladbou sklízí. I vzniku této skladby předchází zajímavá historka, kdy byl na jednom Floridském koncertu Ace Frehley, pravděpodobně vinou špatného uzemnění, zasažen pořádnou dávkou elektrického proudu (údajně tak intenzivní, že mohla znamenat i smrt), načež ovšem vstal a s ostatními pokračoval dál v produkci. Paul Stanley a Gene Simmons ho později hecovali, proč o této příhodě nenapíše song. Jak to dopadlo si můžete poslechnou sami.
KISS byli k nezastavení. Krátce před vydáním „Love Gun“ byli celostátním hlasováním zvoleni pro Ameriku rockovou kapelou číslo jedna! V popularitě tak zastínili i Aerosmith, Eagles nebo Led Zeppelin. Deska získala platinový status ještě před vydáním, protože jenom předobjednávky čítaly milion položek! Zkrátka trefa do černého prakticky ve všech ohledech!
|