RISK - The Reborn
Pre mňa je zase uťahané nič doska nasledujúca,...

RISK - The Reborn
Já bohužel nemohu s recenzí souhlasit,pro mně je...

RISK - The Reborn
U nás šířil osvětu místní majitel CD půjčovny....

Jack RUSSELL - Shelter Me
Tyhle reedice vůbec nekupuj, to nemá...

Jack RUSSELL - Shelter Me
Koukám, že dnes je na netu za 15 euro, což není...

RISK - The Reborn
Výborná deska od začátku do konce nemá chybu...

Jack RUSSELL - Shelter Me
Jo jo, nejdražší cd mojí sbírky. Tehdy jsem za ní...

Michael KISKE, Andi DERIS (HELLOWEEN) - Vydali jsme ze sebe to nejlepší
Z poslední desky hráli "Best Time", "Mass...

Michael KISKE, Andi DERIS (HELLOWEEN) - Vydali jsme ze sebe to nejlepší
„Budeme hrát polovinu nového alba a ne jen staré...

DEVIN TOWNSEND - PowerNerd
Miloval som Devina, aj som nejake 2-3 koncerty...












Fobia Zine

Metalopolis

metalový magazín ABYSS

Volumemax




HIM - Screamworks: Love In Theory And Practice

Tak nám Valo sliboval druhé „Razorblade Romance“. No, ruku na srdce, asi mezi námi bylo po málu těch, co by mu to věřili. V tomhle směru se tedy až tak nezadařilo, ale myslím, že se nakonec povedlo velmi slušné rockové album, za které se HIM rozhodně nemusí stydět.

Tak si pro začátek zrekapitulujeme Mistrovy sliby: nejdřív měla vzniknout punková deska, ale jako jediný náznak punku tady vidím to, že na jediné fotce v bookletu alba má Valo na hlavě kohouta. Zmíněné „Razorblade Romance“ taky moc nevyšlo, ale s něčím mezi RR a pozdějším „Love Metal“ už se blížíme skutečnosti. Nakonec se nám z toho vyklubalo takové lepší „Dark Light“. Lepší v mnoha směrech: tvrdší, ráznější, energičtější, vyváženější.

Musím se přiznat, že po „Venus Doom“, které mi k srdci opravdu nepřirostlo, a podle reakcí fanoušků na koncertech nás asi takových bylo víc, jsem byla k nejnovějšímu počinu helsinských love metalistů dost skeptická. Valovy velkohubé sliby tomu moc nepomáhaly, a když pak přišel singl „Heartkiller“, Screamworks jsem předem odsoudila k neúspěchu. O to větší bylo moje překvapení, když jsem si desku pustila a během několika málo skladem kvičela, „mně se to líííííbí!“

Už první skladba „In Venere Veritas“ vás nenechá na pochybách, že první deska, kterou Valo napsal za střízliva, si zaslouží minimálně šanci. Musím pak dodat, že Mistrův přednes slov "in venere veritas" je skutečně neodolatelný. Bez ironie, tady mě Valo vážně dostává do kolen.

Následuje popový kousek „Scared To Death“ se sladkým kytarovým nástupem na refrén a nenáročnou chytlavou melodií. Typická rádiová skladba, stravitelná a nenáročná na poslech, a přitom ne přitroublá. Fajn popová skladba. Pop? Fuj...? Ne, otázka nezní, „Je to pop?“, ale „je to dobrý pop?“ Je. A to se počítá.

Pak přichází „Heartkiller“, který na mě působí lehce překombinovaně, jako by byl přebytkem z „Venus Doom“, a který sice naživo celkem funguje, ale za hit alba bych ho rozhodně neoznačila. U dalších „Dying Song“ a „Disarm Me (With Your Lonliness)“ se musím přiznat, že ztrácím pozornost. Nenadchnou ani neurazí, někoho možná ano, ale v kontextu celého alba asi zapadnou do průměru.

V zápětí ale přichází nejsilnější část alba, tedy skladby „Love, The Hardest Way“, kde je skutečně slyšet zvuk alba „Razorblade Romance“, stejně silná rocková „Katherine Wheel“, „In The Arms Of Rain“, kde máte pocit, že opravdu slyšíte zvuk deště, a „Ode To Solitude“, která zní možná lehce ne-HIM, ale pořád dost dobře. Z každé z těchto skladeb by mohl být hit.

„Shatter Me With Hope“ pak jaksi zabrzdí tempo, které nasadily předchozí skladby a připraví vás na „Acoustic Funeral (For Love In Limbo)“, překvapivě optimisticky znějící baladu, a vzápětí na pecku „Like St. Valentine“, která připomíná zase album „Love Metal“. Na první poslech pak Valentine působí chaoticky, ale pustíte si ji párkrát a zjistíte, že jste jistou pravidelnost našli a že rozhodně nebude snadné ji vyhnat z hlavy.

Album pak uzavírá depresivní kousek „The Foreboding Sense Of Impending Happiness“, který má pro mě až skoro děsivě temnou atmosféru a vyjímal by se na soundtracku k filmu s hororovou a erotickou tématikou. Je to zase trochu z jiného soudku, ale stejně vás nenechá odtrhnout uši.

Kapitola sama pro sebe jsou texty. Není pochyb, že Valo je básník a že se slovem pracovat umí. Některé obrazy jsou skutečně fascinující, konkrétně mě zaujal refrén skladby „Acoustic Funeral“, kde se zpívá „we're dancing with tags on our toes“ ( „tančíme s cedulkami na palcích u nohou“). Z tohoto verše mi v kontextu celé skladby běhá mráz po zádech.

Když se zaposloucháte nebo začtete do textů (nejen) na „Screamworks“, zjistíte, že Valo dokáže neuvěřitelným způsobem probudit fantazii a přimět člověka přemýšlet a hledat vlastní interpretaci obrazů a spojitost mezi nimi. A pokud ne to, tak vás aspoň přinutí uvažovat, jestli je autor masochista, schizofrenik, nebo nekrofil. Nechybí samozřejmě typické valoviny jako tři šestky, nebe, peklo, smrt, Bible, Baudelaire a sex, kterými Mistr obohacuje texty HIM odnepaměti.

Co by se dalo albu vytknout, je americký producent, pod jehož taktovkou se lehce ztrácí typicky finský zvuk kapely, a jakási její celková orientace na zámoří. Jistě jim všichni přejeme úspěch v zemi strýčka Sama, ale nemělo by to být na úkor zvuku, který kapelu proslavil.

Bonusová edice Screamworks pak obsahuje ještě druhé CD nazvané „Baudelaire In Braille“, které obsahuje akustické nahrávky skladeb z alba. Musím říct, že jak jsem se na tuhle desku těšila, z jejího poslechu jsem byla tak nějak na rozpacích. Písničky snad nezní špatně, ale tak nějak nemastně neslaně, že mě začaly nudit nebezpečně brzo. Z letargie mě jen čas od času vytáhly zvuky podobné vytí, když to Mistrovi v některých místech ujelo. Některé jeho úlety jsou opravdu brilantní. Nepochybuji ovšem o tom, že fajnšmekři si přijdou na své, já přece jen zůstanu u původního alba.

Kdybych měla nějak shrnout svoje pocity ze „Screamworks“, pak bych asi řekla, že mi připomíná to, proč jsem HIM před lety propadla. Valův podmanivý hlas, chytlavé a nápadité melodie, naléhavá atmosféra, která vás vtáhne do hudby, její energie nebo napůl geniální, napůl šílené texty. Trocha inteligentní konzumní hudby udělá člověku vždycky dobře.

P.S.: Valo, co je na straně 43?

Karolína             

Když jsem si psala poznámky během prvního poslechu nového CD finských, už dávno ne „lovemetalistů“, HIM: „Screamworks – Love in Theory and Practice“, byla jsem nekompromisně rozhodnutá dát album maximálně 5/10. Většina skladeb mě nebavila, chtělo se mi u nich spát, hudba i zpěv mě nechávaly až na dvě výjimky naprosto chladnou. Stačilo ale CD ještě párkrát protočit přehrávačem a můj názor se rázem změnil. Najednou to nebylo o dvou ucházejících skladbách a jedenácti sonzích o ničem, ale o deseti poměrně záživných věcech a třech, které mě stále maličko uspávaly. Dá se říct, že po hodně zvláštním počinu „Venus Doom“ (2007), se HIM zase vracejí do osvědčenějších kolejí se záměrem napsat jakési líbivé CD. Tentokrát ale, narozdíl od posledního pokusu s „Dark Light“ (2005), jim to celkem slušně vyšlo.

Na první poslech vyvolává album spíš rozporuplné – nemastné a neslané pocity, už začátek první skladby „In Venere Veritas“ minimálně překvapí. Chvíli překvapeně zíráte na to, co vám HIM servírují a opravdu nějakou dobu trvá, než se s tím sžijete. Poněkud zvláštní nový sound kapely zavání trochu až dicso prvky, vokál jakoby ani nepatřil Valovi – je položen asi o oktávu výš, než je u Vala obvyklé. Písnička přináší jakési rozpačité pocity, kdy si člověk není jistý, zda se mu to, co slyší, líbí, či nikoliv. Rychlejší, přímočařejší a měkčí styl spolu s výše posazeným hlasem odkazují právě na předminulé album „Dark Light“.

Následující Scared to Death zavání popovým nápěvem, těžko říct, je-li to na škodu, či písni k dobru. V první chvíli máte možná pocit, že se v songu pořádně není čeho chytit, na čem zakotvit, dokonce jsem tento song chtěla označit za slabší a zmatenější článek alba a trvalo to přesně do chvíle, než jsem se přistihla, že si tiše prozpěvuji refrén. Ano, je to opět naše staré známé klišé. Písničky o lásce, o smutku, o bolesti, taky o naději – vždyť jsou to HIM a nikdo po nich nechce, aby měnili své osvědčené téma, na kterém byla postavena jejich kariéra. Stejně jako nikdo nechce po paganmetalové kapele, aby se zabývala například současnými problémy.

„Hearkiller“ – singl, na který jsme už měli nějakou chvíli čas si zvyknout. Na první poslech mi tento song vůbec nepřipomínal zvuk HIM, na druhý, třetí... desátý v tom slyším HIM – zrychlené, hudebně optimističtější (ostatně jako celá deska), ale rozhodně ne špatné. Celou dobu jde vlastně tak trochu o to, jak do svižnějších, veselejších melodií vměstnat lyrický patos pro tyto Finy tolik typický. „Dying Song“ je pro mě jeden z méně zajímavých motivů alba. Jeho linka mi nepřijde nijak zajímavá a ačkoliv to není nejhorší písnička, jakou jsem kdy od HIM slyšela, určitě bych se bez ní obešla.

Díky „Disarm Me (With Your Loneliness)“ konečně zpomalujeme, trochu se na ní houpáme a možná nacházíme jakousi zajímavější barevnější věc, zároveň působící tak nějak rozervaně. A ačkoliv není písnička nijak dlouhá, jeví se jako nekonečná. Kde už jsem jenom slyšela melodii z „Love, the Hardest Way“? Že by někde u HIM? U tohoto songu opět nabíráme na rychlosti, zároveň se zase vracíme k již zmiňovanému albu „Dark Light“, které tahle skladba připomíná natolik, že by na něj klidně mohla patřit. Jestli bylo „Venus Doom“ krok mimo mísu, či do prázdna, „Screamworks“ je krok zpátky. Ačkoliv „Dark Light“ patří k mým nejméně oblíbeným počinům z diskografie HIM, „Screamworks – Love in Theory and Practice“ bych směle zařadila na vyšší příčky. Možná bych více ocenila, kdyby se HIM ubírali tím „úchylným“ směrem, kam měli nakročeno s „Venus Doom“, ale na novinku si rozhodně nechci stěžovat. Stěží už HIM překonají své dva nejlepší počiny „Razorblade Romance“ (2000) a „Love Metal“ (2003), ale pokud se budou nadále udržovat na úrovni Screamworks atd., neprohloupí.

Spolu s „Katherine Wheel“ opět zrychlujeme, navíc nám je servírovaná jednoduchá, dobře zapamatovatelná melodie refrénu. Začátek „In the Arms of Rain“ opět zavání jakousi disco atmosférou, je to zvláštní a naprosto netypický HIM song, paradoxně možná právě proto mi přijde zajímavý. Schválně, jak dlouho toto zdání vydrží, než se začne jevit jako ohraný a laciný?

Trošku temnější atmosféru, přesto nijak nezpomalené tempo přináší „Ode To Solitude“ a v první chvíli, kdy Valo otevře pusu, přeběhne mi po zádech mráz a záchvěv radosti – konečně poznávám HIM. Netrvá to dlouho – přesně asi tak pár vteřin. Vzápětí jsme zpátky na atmosféře současné desky. Přesto považuji tuhle písničku za lepší, možná nejlepší věc z celého alba. Klávesy ala „Sacrament“ plus zajímavá basová linka zahajují „Shatter Me with Hope“, což je ale jediná více zajímavá věc na celé skladbě. Následná kombinace čistého zpěvu s uječeným vřískáním je o ničem, stejně to Valo na živo neodvříská. Ani melodie nenabízí žádné zvláštní či srdcervoucí náměty a stejně tak i bez téhle skladby bych se, jako bez „Dying Song“, v klidu obešla.

Naštěstí song „Acoustic Funeral (For Love in Limbo)“ toto trochu vyvažuje. Tento song je zase jeden ze světlejších – tedy spíš temnějších momentů celé desky. Konečně písnička, která ve mně vyvolává alespoň nějaké emoce, aniž bych vnímala obsah slov. O tom, že Ville Valo absolutně ztratil svoji originální barvu hlasu žádná, zde se o ni alespoň trochu pokouší. „Like St. Valentine“ mi svou uhoněností a uřvaností trošku připomíná song „Buried Alive By Love“ z desky „Love Metal“, ale narozdíl od zmiňované, má v sobě víc přímočarosti a jednoduchosti, což koneckonců v tomto případě není na škodu a ze skladby se stává můj druhý favorit na tomto albu právě hned po předešlém „akustickém pohřbu“.

Od závěrečné „The Foreboding Sense od Impeding Happines“ můžeme očekávat složitost už podle názvu. U HIM bývá zvykem, že na závěru alba se objevují zvláštní písničky, které nejsou příliš podobné atmosféře těm předešlým. Stejně tak u tohoto songu zpomalujeme víc, než u kteréhokoliv, který jsme dosud slyšeli, což je určitě velmi pozitivní změna.

Otázkou zůstává, jestli jde o výtečně propočítaný kalkul, nebo to z Vala vylezlo zcela přirozeně. Ať už je to tak, nebo ne, slavíme menší úspěch – deska se určitě prodá mezi staré zaryté fanoušky, tak těm, kteří o HIM uslyší prvně v životě a mnohým z nás určitě přiroste k srdci.
Veronika 7,5/10
HIM jsou kapela, kterou poslouchám již od jejích počátků, proto vždy dychtivě sleduji, kam se ubírá jejich nová tvorba. Ne vždy jsem však s výsledkem spokojená, což se mi na první poslech stalo i u tohoto alba. Přiznám se, že mám od HIM radši temnější alba – tudíž jejich předešlý titul „Venus Doom“ považuji snad dokonce za vrchol jejich dosavadní tvorby. U HIM lze vypozorovat jednu věc – alba střídají v pravidelném cyklu náladu: pokud je jedno pozitivní, je více než jasné, že to další bude temnější a troufám si říct hloubavější. A vzhledem k tomu, že momentálně žije zpěvák a skladatel HIM Ville Valo spokojeným životem, odráží se to i na veselosti, kterou „Screamworks“ přinášejí – tedy naprostý opak toho, co se objevuje na „Venus Doom“.

Na novince „Screamworks“ HIM nijak nevybočují ze zajetých kolejí. Album je našlapané hity a i melodie jsou takové, jaké by člověk od kapely tohoto formátu čekal. Když jsem poprvé slyšela singl „Heartkiller“, okamžitě jsem poznala rukopis HIM. Vytratila se melancholie a depresivnost předešlého titulu, navrátila se radost a pozitivnost. Velkou úlohu opět hrají klávesy, které znějí místy až lehce kýčovitě. Musím říct, že co se HIM týče, dokážu být objektivní, ale na druhou stranu přiznávám, že vzhledem k tomu, že jsou mojí srdcovkou, budu je poslouchat tak i tak. I když některá alba mi samozřejmě k srdci přirostou více než jiná. „Screamworks“ má snahu zalíbit se posluchači, což „Venus Doom“ nemělo: hlavním cílem bylo, aby se Valo nějakým způsobem odrazil ode dna, do kterého se dostal. Ne nadarmo se tedy říká, že nejlepší alba muzikanti píší v nejhorších obdobích svého života. Na „Screamworks“ se však HIM opět obracejí ke svému tradičnímu posluchačstvu. Možná i svým způsobem chápu, proč předchozí titul tolik neuspěl u fanoušků – vzhledem k tomu, že se HIM (bohužel) stali kapelou pro náctileté slečny, nemohou na ně vyrukovat s vystavěnými skladbami, to se od nich nečeká. A přímočarost „Screamworks“ je pro takové slečny to pravé ořechové.

Ač se může zdát, že mě deska příliš nezaujala, opak je pravdou. Deska mě baví, jak by se lidově řeklo, deska prostě šlape. První přehrání mi moc nedalo, ale po několikátém poslechu si říkám, že se mi tohle album hodně líbí, ač jinak než „Venus Doom“, který by u mě měl jednoznačně hodnocení 10/10. „Screamworks“ bych zatím dala 7,5/10, ale těžko říct, jak se moje sympatie změní do budoucna, u HIM člověk nikdy neví.
Ver 7,5/10

www.heartagram.com

Heartkiller

Seznam skladeb:
1. In Venere Veritas
2. Scared To Death
3. Heartkiller
4. Dying Song
5. Disarm Me (With Your Loneliness)
6. Love, The Hardest Way
7. Katherine Wheel
8. In The Arms Of Rain
9. Ode To Solitude
10. Shatter Me With Hope
11. Acoustic Funeral (For Love In Limbo)
12. Like St. Valentine
13. The Foreboding Sense Of Impending Happiness

Sestava:
Ville Valo - zpěv
Linde Lindström - kytara
Migé Amour - basová kytara
Emerson Burton - klávesy
Gas Lipstick - bicí

Rok vydání: 2010
Čas: 47:01
Label: Sire records
Země: Finsko


Diskografie:
1997 - Greatest Lovesongs, Vol. 666
1999 - Razorblade Romance
2002 - Deep Shadows and Brilliant Highlights
2003 - Love Metal
2005 - Dark Light
2007 - Venus Doom
2010 - Screamworks: Love in Theory and Practice


Vydáno: 20.02.2010
Přečteno: 6491x




počet příspěvků: 6

Titulek:Příspěvek:Datum:Jméno:
Venus DoomVenus Doom je podle...6. 11. 2020 19:03 David
Sběratelská, ale...18. 03. 2010 0:14 Karolína
To Martin &...14. 03. 2010 11:37 Ver
to Martin - Podle...12. 03. 2010 18:17 Veronika
Ehm, dobre som to z...10. 03. 2010 16:53 Martin


 
Metalforever.info © 2006 - 2024     RSS - články

stránka byla načtena za 0.09864 sekund.