RAGE - Afterlifelines
Za mě jednoznačně toto období. Kromě...

RAGE - Afterlifelines
Za mě byl vrchol deska Trapped! a pak ještě The...

RAGE - Afterlifelines
To Oree: Jo, Rage vydali hrůzu desek a každý na...

RAGE - Afterlifelines
Je to zajímavé. Například v Japonsku nebo Německu...

RAGE - Afterlifelines
Ze mě byli Rage určitě nejlepší se Smolskim a...

RAGE - Afterlifelines
šly do uší i jiné desky Rage nebo debut Avenger,...

LUCA TURILLI - King Of The Nordic Twilight
Díky za recenzi. Poslouchám hard rock, ale tohle...

RAGE - Afterlifelines
Osobně si nemyslím, že hlavní smyslem sestavy se...

RAGE - Afterlifelines
Almanac bohužel nikoho nezajímá na rozdíl od...

RAGE - Afterlifelines
kdysi dávno viděl naživo s Viktorem a Mikem a...












Fobia Zine

Metalopolis

metalový magazín ABYSS

Volumemax




AIRBAG - All Rights Removed

Asi by mě hanba fackovala, kdybych někdy o Pink Floyd či Marillion napsal, že jejich muzika je ideální KULISA pro poklidné večery, kdy máte chuť jen tak relaxovat a rozjímat, aniž byste měli potřebu nějak důkladněji vnímat okolní svět. Vždyť v jejich muzice se toho odehrává tolik, že by bylo trestuhodné se plně nepověsit na jejich hudební stopy! No kruci, ale proč se mi to zatracené slovo „kulisa“ dere neodbytně na jazyk u norského spolku Airbag a jejich alba „All Rights Removed“, když se Norové u obou jmenovaných zjevně (a úspěšně) měli tendence vyučit? A proč nemám žádné zábrany ho použít?

Ještě dřív, než flojdi či Marillion však pamětníkům kdesi hluboko v podvědomí možná naskočí kapela Gene Loves Jezebel, respektive její frontman Jay Ashton. Jeho norský kolega Asle Tostrup totiž vládne podobně ukňouraným (i když usedlejším a méně exhibicionistickým) vokálem a je vlastně takových šídlem, které sice zapadá do celkového soundu kapely a nahrávku nijak neruší, ale přece jen je určitým kontrastem k jemným instrumentálním delikatesám v dlouhých a epických náladotvorných vyhrávkách. Bez čistého a precizního zvuku by tahle nahrávka ztratila veškeré kouzlo, tady se hraje na preciznost, jemnou dokonalost a celkovou soudržnost. Není však jednoduché vstřebat tuhle porci naráz, neboť pocitově ukolébavkových pasáží se najde celá řada téměř v kterékoliv skladbě. A tak za vypíchnutí stojí především závěrečné stýskání „Homesick I-III“, jehož finální část skvěle graduje a pokud byste snad mohli mít tendence v průběhu desky poklimbávat, v jejím závěru se zaručeně proberete.

Tak vám nevím. Pokoušel jsem se o to několikrát, ale udržet stoprocentní pozornost po celých padesát minut je úkol sice příjemný, ale téměř nadlidský. Není problém z téhle decentní, skromné a nerušivé náruče kdykoliv vyklouznout a znovu se do ní (bez pocitu ztráty orientace) vrátit, abyste zjistili, že se pořád něco (někdy až téměř nehmatatelného) děje. Progresivní rock (prostý jakékoliv exhibičnosti) Airbag si tak nějak poklidně pluje, nenápadně klokotá a vytrvale uhoupává. A možná, že právě tenhle moment umožňuje to jemné kouzlo ochutnávat o něco déle, než když všechno intenzivně nasáváte všemi póry těla. Kdo ví, jestli ale zrovna tenhle dojem kluci chtěli vyvolat…

Savapip             


www.airbagsound.com

YouTube ukázka - Homesick

Seznam skladeb:
1. All Rights Removed
2. White Walls
3. The Bridge
4. Never Coming Home
5. Light Them All Up
6. Homesick (I-III)

Sestava:
Asle Tostrup - zpěv
Bjorn Riis - kytara
Anders Hovdan - baskytara
Jorgen Grüner-Hagen - klávesy
Henrik Fossum - bicí

Rok vydání: 2011
Čas: 50:01
Země: Norsko

Diskografie:
2006 - Sounds That I Hear
2009 - Prelude
2011 – All Rights Removed


Vydáno: 25.08.2012
Přečteno: 3066x




K článku zatím nebyly přidány žádné komentáře.


 
Metalforever.info © 2006 - 2024     RSS - články

stránka byla načtena za 0.47596 sekund.