V hudební, potažmo rockové branži nejde jen o to dobře hrát a skvěle skládat, ale také o načasování. A pensylvánská čtveřice Halestorm se objevuje v pravý čas na správném místě. V pořadí druhé album „The Strange Case Of…“ obsahující hity „I Miss The Misery“ a „Loves Bites (So Do I)“ vystřelilo kapelu v čele s Lzzy Hale, rockerkou k pohledání, na dráhu ke hvězdám. Kapela se rychle dostala do širokého povědomí rockových a metalových fanoušků v Americe i Evropě a tak novinka „Into The Wild Life“ patřila mezi netrpělivě očekávané desky letošního roku. A na stole ležela otázka, jak se s ní čtveřice vypořádá. Dostojí deska přecházejícímu albu, nebo ho dokonce předčí?
„Into The Wild Life“ není albem na první poslech. Vzhledem k tomu, že se jedná o ucelený materiál, ze kterého mimo dvou balad máloco vyčnívá, a postrádá hity typu dvou výše zmíněných z předchozích, až druhé či třetí protočení alba dá posluchači znát, jaký skvost má v držení. A je to právě také nehitovost, za kterou ubírám v hodnocení, neboť vyjma dvou pomalejších balad, jsou ostatní skladby téměř jedna za druhou zaměnitelné, ač každá zvlášť funguje jako skvělý song.
Už od úvodní „Scream“ můžeme slyšet, že Halestorm oblékli trochu modernější kabát po produkční stránce, což jim velmi prospělo, učesalo jejich styl, přesto neubralo na rockové syrovosti. První tři skladby ubíhají ve středním až pomalejším tempu a ve skladbě „I Am The Fire“ Lzzy ukazuje čistou polohu svého hlasu. Jeden z pilotních singlů „Mayhem“ patří k nejagresivnějším skladbám na albu, nejen v něm ale Lzzy Hale tlačí na pilu. Zpěvaččin hlas je vybroušený dokonale, protože, ani přes screaming, přes drsné skřeky, neztrácí barvu. Ta skvěle vyniká například v druhé půlce alba v procítěné „What Sober Couldn‘t Say“.
„Sick Individual“ s lehkým punkovým nádechem je jednou z drsnějších skladeb na albu, následovaná podobně znějící pilotkou „Amen“. Že kytary patří k základním instrumentům Halestorm ukazuje např. skladba „New Modern Love“, pomalejší song kloubící moderní sound s říznými tóny kytar.
Místy by ale nevadilo ještě trochu přitvrdit, jako např. u rockové pecky „I Like It Heavy“ a nebát se reakce amerických poprockem uspaných fanoušků, kteří svým způsobem patří do cílové skupiny posluchačů.
Halestorm na novém albu prezentují jak moderní svěžest, tak melancholii let dávno minulých, kdy rock patřil mezi nejpopulárnější žánry. Kombinují dravost a hravost, party a dospělé rozumné pojetí světa. „Into The Wild“ je vyspělé album, rock’n’roll současnosti, ve své komplexnosti předčívající předcházející alba Halestorm. Novinka kapelu řadí k současným rockovým špičkám. Jsou to právě Halestorm, díky nimž se přestávám bát o budoucnost kvalitní rockové hudby a zároveň si dovolím nadnést, že Halestorm jsou přesně to, co v posledních letech rockové scéně scházelo.
|