Stane se Slovensko, pokud se melodického metalu týká, jednou z evropských velmocí? Jestli bude pokračovat v kvalitativním směru, který letos nastolily kapely Sinners Moon, Within Silence a právě dnes hodnocení Signum Regis, je to velmi pravděpodobné. Jisté každopádně je, že Slovensko v tomto oboru nakopává prdel České republice, kde jsme rádi, když vyjde jedno slušné žánrové album ročně. V případě Signum Regis jde sice „pouze“ o EP, jenže i to je natolik nadupané, že našinec může slovenským bratrům jenom závidět.
V první řadě se kapele podařilo najít (doufejme) stálého zpěváka. Stal se jím Marian „Mayo“ Petranin (mikrofon drží také u Castaway), jenž disponuje charismatickým „polochraplákem“, který dopuje hudbu osobitostí a hardrockovou noblesou. Tento „retro“ odér byl ostatně vtělen i do zvukové produkce, v níž má prsty a uši Jacob Hansen, který zvučil i poslední studiovku dánských Pyramaze (jichž je zároveň členem) a já si nemohu pomoci, ale mně se metalově důraznější zvuk u jeho domovské kapely zamlouvá o něco více (recenzi novinky Pyramaze přineseme v brzké době). Týká se to hlavně soundu kytar, a také malinko "řinčivějších" činelů. Stejně tak přebal nahrávky mohl ztvárňovat vkusnější výjev, nežli animaci nikoli nepodobnou 15 let starým počítačovým hrám.
Ale teď už ke kladům. EP „Through The Storm“ obsahuje šest songů. Vrcholem jsou dvě svižně dynamické hitovky se sugestivně zpěvnými refrény („Living Well“ a „My Guide In The Night“). Další dvě položky „Through The Desert, Through The Storm“ a „Come And Take It“ se vyznačují šlapavou rytmikou, říznými riffy a silným tahem na koncertní branku (což u druhé zmíněné ještě umocní zakomponované popěvky). Pátý song v pořadí je novou a o pár vteřin prodlouženou verzí debutové skladby „All Over The World“. Jde o výbornou volbu, neb tato parádně naspídovaná pecka vždy patřila mezi nejchytlavější kusy kapely. Příznačným znamením pro všechny písně jsou neoklasické výpady kytarového mága Filipa Koluše, které jsou dávkovány střídmě, jakmile však zazní, pokaždé znamenají velmi příjemné osvěžení.
Viz také nádherná gradace závěrečné kompozice „Vengeance“/“Liar““, což je osobitý medley-cover dvou opusů Yngwie Malmsteena s tím, že z „Vengeance“ byl přehrán základní rámec a z „Liar“ vyňat sólový part. Jen těžko lze poznat, že původně nešlo o jeden souvislý kus, tak dobře Signum Regis vše spojili dohromady. Celkově vzato jde tedy o velmi luxusní EP (stopáž dosahuje bez jedné minuty půl hodiny), které je nadmíru výživným melody závdavkem před dalším studiovým počinem.
|