Dva roky po vydání znervózňující temné prvotiny „Journey To Madness“ se všeuměl Snowy Shaw spolu s Magnusem Daunem pod hlavičkou Mad Architect vrací s novým albem. Tentokrát s téměř hodinovým hracím časem a třinácti mysteriózními skladbami, nahranými a zmixovanými v oblíbeném švédském Sound Industry Studio, studiu Arnolda Lindeberga, který má na svědomí kapely jako In Flames, Evergrey, nebo Kamelot, což se pozitivně podepisuje i na aranžmá alba „Hang High“. Další změnou oproti „Journey To Madness“ je okleštění instrumentalistů – všech nástrojů se ujali pouze výše zmiňovaní umělci.
Desku zahajuje strašidelně znějící prolog, následovaný jednou z nejvýraznějších a nejzapamatovatelnějších skladeb na albu, „This Means War“, avšak o nic méně mrazivou. Po temnějším začátku se krev rozproudí u titulní písně s „Hang High“ westernovým motivem pískání. „Echoes In Eternity“ místy nahání husí kůži. „The Sacrifical Lambs“ hudebně opět zrychluje, nasazuje heavy metalové otěže a stává se tak dalším závodním koněm alba spolu s výraznou titulkou. Přesto, že koncepce je stejná, nálady a motivy na albu se mění, např. „The Evil One Whose Name We Dare Not Speak“ jako kdyby atmosférou připomínala „Mutter“ od Rammstein. „Frozen“ na druhou stranu ujíždí na mnohem melodičtější lince.
Ačkoliv spolu skladby nesplývají, udržet pozornost u alba téměř celou hodinu je poněkud tvrdším oříškem. Některým skladbám chybí melodičnost, např. „Grief (Her Resurrection Casts a Dark Reflection)“ kromě mezihry nemá co nabídnout. „Chronological Disorder“ také patří k méně směrodatným skladbám alba, kdy opět sloky vyplňuje jednoduchý nezáživný rytmus a nemelodický zpěv podobný spíše frázování.
Oproti prvotině multiinstrumentalista Snowy a Daun posunuli „Hang High“ laťku výš a fanoušci netradičních žánrů a postupů, kteří se vyžívají v hutnosti zvuku, temnější atmosféře, doomovém nádechu v kombinaci s klasickým heavy metalem si mohou libovat.
|