RISK - The Reborn
Pre mňa je zase uťahané nič doska nasledujúca,...

RISK - The Reborn
Já bohužel nemohu s recenzí souhlasit,pro mně je...

RISK - The Reborn
U nás šířil osvětu místní majitel CD půjčovny....

Jack RUSSELL - Shelter Me
Tyhle reedice vůbec nekupuj, to nemá...

Jack RUSSELL - Shelter Me
Koukám, že dnes je na netu za 15 euro, což není...

RISK - The Reborn
Výborná deska od začátku do konce nemá chybu...

Jack RUSSELL - Shelter Me
Jo jo, nejdražší cd mojí sbírky. Tehdy jsem za ní...

Michael KISKE, Andi DERIS (HELLOWEEN) - Vydali jsme ze sebe to nejlepší
Z poslední desky hráli "Best Time", "Mass...

Michael KISKE, Andi DERIS (HELLOWEEN) - Vydali jsme ze sebe to nejlepší
„Budeme hrát polovinu nového alba a ne jen staré...

DEVIN TOWNSEND - PowerNerd
Miloval som Devina, aj som nejake 2-3 koncerty...












Fobia Zine

Metalopolis

metalový magazín ABYSS

Volumemax




Magnus ULFSTEDT, Erik MÅRTENSSON (ECLIPSE) - Od zrušení koncertu nás dělilo deset minut, ale protože se ukázali fanoušci, nechtěli jsme je zklamat.

ENGLISH VERSION bellow:
V první polovině letošního roku vyšla švédské hardrockové formaci Eclipse deska „Monumentum“, přijímaná hudební veřejností více než kladně, kapela sklízela jednu pochvalnou recenzi za druhou a vystřelila Eclipse do čela švédské tabulky. O desce, skládání, koncertování, ale také o tom, co se stalo na předloňském pražském koncertě, jsme si popovídali s basákem Magnusem Ulfstedtem a frontmanem Erikem Mårtenssonem.

Na začátku loňského roku jste se těsně před vaší účastí v Eurovizi rozešli s vaším dlouholetým bubeníkem Robbanem. Měl jeho odchod něco společného s touhle soutěží? Jaká je spolupráce s novým bubeníkem Philem?
Magnus: Ne, to nemělo nic společeného s Eurovizí. Robban dostal nabídku od jiné kapely a měl pocit, že ji potřebuje vzít. Jsme stále dobří přátelé. Philip sek nám perfektně hodí. Je velmi zanícený pro to, co děláme.

Jak moc při skládání pro Eclipse čerpáte ze spolupráce s dalšími velkými jmény na rockové scéně, viz takový Jeff Scott Soto, Ronnie Atkins, nebo Åge Sten Nielsen?
Erik: Skoro vůbec. Se spoluautory vznikají skladby trochu jiné. Když píšeme pro Eclipse, nejvíc inspirace přichází z jiných hudebních žánrů, než je rock. Jako třeba tradiční z folkové muziky, popu a dalších žánrů. Je to o melodiích. Pak už jenom přidáme silné kytary, basu a bicí.

Už vloni na podzim jste na speciálním vystoupení uvedli skladbu „Downfall of Eden“ v akustickém provedení. Tato skladba má obrovský hitový potenciál, proč tedy nevyšla jako první singl a namísto toho najdeme mimo jiné její akustickou verzi jako bonusovku na japonské edici alba?
Magnus: Byl to náš japonský record label, který chtěl, aby byla bonusová skladba akustická. Vybrali jsme „Downfall of Eden“ kvůli melodiím. A protože jsme ho hráli akusticky během vystoupeních ve Španělsku v loňském roce.

Mluvíme-li so singlech, moc často se nestává, že kapely vypustí do světa tolik singlů před vydáním samotného alba, jako jste teď udělali vy. Co bylo za tímto rozhodnutím?
Magnus: To byl nápad naší nahrávací společnosti. Hádám, že oni takhle naplánovali marketing pro album.

Váš druhý videoklip je ke skladbě „Hurt“. Při poslechu této skladby už text indikuje, že jde o víc než jen o téma láska/rozchod. Na druhou stranu videoklip přináší ještě úplně jiný pohled na věc a pravděpodobně mnoho lidí uvažuje, o čem skladba doopravdy je. Mohli byste nám to osvětlit?
Magnus: Vždy existují odlišné pohledy na každý příběh, záleží na tom, kdo poslouchá. Může to být o rozchodu, nebo o tom, že zrovna někdo zemřel. Nebo, jako ve videu, o konci světa. Ať už se jedná o cokoliv, zraní vás to.

Mluvíme-li o textech, jak moc jsou pro vás v hudbě důležité? Jsou na „Monumentu“ nějaká témata, která byste rádi předali svému publiku, nebo jsou pro vás texty spíš nutné zlo?
¨ Erik: V textech žádný skrytý význam není. Ale myslím, že v tuhle chvíli už jsme slyšeli všechny texty o lásce. Je to výzva psát o něčem jiném.

"Monumentum" má oproti předchozí tvorbě daleko uhlazenější produkci, jak vnímáte tenhle postupující trend v rockové muzice, odklánějící se od garážového zvuku?
Erik: Když jsme začínali, nevěděl jsem nic o zvuku ani nahrávání. Ale makal jsem tvrdě na tom, aby mé nahrávky zněly tak, jako zní nyní. Je to vždy přirozený proces, ale nevidím v tom trend.
Magnus: Taky v tom nevidím trend. Dřív bývalo jednodušší v něčem vidět trend, ale v dnešní době je tolik kapel, které si dělají věci po svém. A Eclipse nejsou ten typ muziky, ke kterému by se hodil garážový zvuk. To by bylo trapné.

Máte na nové desce nějaký oblíbenější song, případně proč?
Magnus: Já mám velmi rád „Vertigo“. Je to jako rána pěstí do obličeje. Pořádný hard rockový song. Další mé oblíbené jsou „Killing Me“ a „For Better Or For Worse“.
Erik: „Hurt“ je jeden z mých nejoblíbenějších. Myslím, že to je nejlepší balada, jakou jsem dosud napsal. Další oblíbené jsou „Vertigo“, „Jaded“ a „Black Rain“. U „Black Rain“ se nám konečně povedlo napsat heavy rock, který by nezněl jako „Heaven And Hell“ od Black Sabbath.

Eriku, ty jsi opravdu kreativní člověk. Ať už s Eclipse, nebo s jinými projekty vydáváš jednu desku za druhou: 2012: Bleed and Scream 2013: W.E.T.: Rise Up, 2015: Armaggedonize 2016: Nordic Union 2017: Monumentum. Do toho Ammunition a skládání pro další kapely. Řekni nám něco o tvém tvůrčím procesu. Píšeš na povel, nebo máš sám od sebe tolik nápadů, které potřebuješ někde ventilovat?
Erik: Oboje! Dostávám pořád nějaké nápady. Když nejsem ve studiu, nahrávám si nápady do telefonu. Ale když mám rozjetý projekt, jako třeba W.E.T, soustředím se na psaní skladeb přímo pro ten projekt. Ale na jeden velmi dobrý song připadne pět příšerných. Spoustu nápadů letí do koše.

I po vokální stránce je album daleko propracovanější, to přišlo automaticky, nebo jsi probíral vokální techniky s někým z pěveckých kolegů?
Erik: Nazpívat „Monumentum“ bylo ve skutečnosti velmi jednoduché. Na předchozí desce „Armageddonize“ jsem ze sebe musel vymáčknout víc. Ale tentokrát jsem byl v dobré formě. Prostě jsem zpíval, jak se mi to pro každou skladbu zdálo vhodné. Neměl jsem ani jednu jedinou lekci zpěvu za celý život a o vokálních technikách se svými kolegy moc nemluvím. Jsem prostě kytarista, který má náhodou nejlepší hlas. Vážně jsem nechtěl být zpěvákem.

Sklízíte s deskou jednu pochvalnou recenzi za, když jste připravovali desku k vydání, očekávali jste, že bude mít takový úspěch?
Magnus: Věděli jsme, že chystáme skvělé album. Ale nečekali jsme, že budou recenze až takové. Jsme velmi vděční, že to dopadlo tak skvěle. Album obsadilo první pozici ve švédské hard rockové tabulce už během druhého týdne. To bylo něco, co jsme doopravdy neočekávali!

Dřív to byli Crashdiet a Hardcore Superstar, co vládlo na švédské scéně, v posledních letech se ale do popředí dostává triumvirát Eclipse, H.E.A.T. a Dynazty. Po letech práce si tohle místo víc než zasloužíte. Jaký je to pocit?
Magnus: Je to opravdu víc než zasloužené. Děláme muziku už roky. Já začal hrát v kapelách už ke konci osmdesátých let. Dostali jsme se sem složitou cestou. První album Eclipse vyšlo v roce 2001, tak myslím, že už je na čase, abychom konečně dostali pozornost, kterou si zasloužíme. Když máte talent, úspěch nakonec přijde.

Máte ještě nějaký vzor, nebo idol, se kterým bys chtěl spolupracovat na muzice?
Erik: Vždycky jsem vzhlížel k AC/DC. Hrozně rád bych spolupracoval s Erikem Martinem z Mr. Big. Před pár lety jsme k tomu směřovali, ale nakonec z tohoto projektu vznikli W.E.T.
Magnus: Moje oblíbená kapela jsou KISS. Od nich sbírám spoustu inspirace už od svých čtyř let. Také jsem byl na turné s jedním ze svých oblíbených zpěváků, Jimi Jamisonem. Byl to skvělý chlap! Také jsem hrál na jeho posledním albu, které napsal a produkoval Erik.

Eriku, před nějakou dobou jsme potkali Michele Luppiho, který tě nemohl vynachválit. Říkal, že jste spolu napsali pár songů. Jak tahle spolupráce vznikla? Mohl bys nám o tom říct něco víc?
Erik: Byli jsme už nějakou dobu v kontaktu a v zimě přišel Michele do mého studia. Napsali jsme dva nebo tři songy na jeho sólové album, ale nevím, jak to s ním vypadá. Šlo nám to spolu skvěle! Doufáme, že bychom mohli spolupracovat i v budoucnu.

V jednom rozhovoru jsem slyšela, že jste prý v Praze měli nějaké problémy. Můžete to nějak specifikovat? Jak jste si jinak koncert užili a máte představu, kdy byste se na naše koncertní pódium mohli vrátit?
Magnus: Jo, to byly vážně pořádné problémy. Promotér byl naprosto katastrofální, za celou dobu se vůbec neukázal, nebyl na místě žádný cattering, nedostali jsme ani vodu. Nebylo žádné promo pro koncert, žádná reklama, ani plakáty. Málem jsme ani nedostali zaplaceno. Od zrušení koncertu nás dělilo deset minut, ale protože se ukázali fanoušci, nechtěli jsme je zklamat. Po koncertě jsme šli do města a moc si to užili. Milujeme Prahu, dokonce jsme tam měli volný den. Moc rádi bychom se vrátili za lepších podmínek.

Na závěr máte nějaké poselství pro fanoušky v České republice?
Oba: Doufáme, že se ukážeme v České republice někdy brzo. Vydržte!


ENGLISH VERSION:

At the beggining of the last year, shortly before your participation in Eurovision contest, you parted way with your long-standing drummer Robban. Was this somehow connected? And how does the collaboration with your new drummer Phil go?
Magnus Ulfstedt: No, it had nothing to do with Eurovision. Robban got an offer from another band and he felt he needed to take it. We’re still good friends. Philip is a perfect match for Eclipse. He’s very dedicated to what he do.

When you guys are composing for Eclipse, how much inspiration do you take from cooperating with other big musicians of hard-rock hence the metal scene? See Jeff Scott Soto, Ronnie Atkins, Åge Sten Nielse or so?
Erik: Not much at all. But the songs turn out a bit different with a co-writer. When we write for Eclipse most of the inspiration comes from other music than rock. Such as traditional folk music, pop music and so on. It’s about the melodies. Then we just add heavy guitars, bass and drums.

The last autumn you played your new song „Downfall Of Eden“ during your acoustic shows. How come that this outstanding piece of art didn’t become one of your singles? This song has indisputable „radio-single“ potential, how’s that you just chose its acoustic version as to be a Japanese bonustrack?
Magnus: It was our japaneese record label that wanted the bonus track to be acoustic. We chosed „Downfall Of Eden“ because of the nice melodies. And because it was performed acoustic during the acoustic shows in Spain last year.

Speaking about singles, it is not very common thing that band gives out so many as you did this time before putting the whole record out? What was the decision behind this?
Magnus: It was our record label’s idea. I guess they had a plan of marketing the album that way.

Your second released video is for a song „Hurt“. While listening to the song, lyrics suggest no more than „unhappy love/breakup“ topic. On the other hand, your video brought a whole new dimension to it and probably left many people wondering what is the song really about. Could you clarify it?
Magnus: There’s always a different side to every story, depends who’s listening. It could be about a break up or that someone just passed away. Or, as in the video, the end of the world. Whatever it is, it’s gonna hurt you.

Talking about lyrics, how important you find them in music? Are there any main topics on Monumentum that you wanted your audience to recieve or do you find them to be just „necessary evil“?
Erik: There’s no hidden messages in the lyrics. But I think we’ve heard all the lyrics about love at this point. It’s a challange to write about something else.

The production of Monumentum is, let’s say somehow neat compared to the older records. How do you see this trend going on in rock music, that even rock bands are deflecting themselves from that raw garage sound that used to make the rock’n’roll what it was?
Erik: When I started out I knew nothing about sounds or recordings. But I worked hard to get my recordings to sound as they do now. It’s always a natural process. But I don’t see a trend. Magnus: I don’t see the trend either. It was easier to notice trends back in the days. But today there’s so many bands out there that are doing their thing. And Eclipse is not the type of music you add a garage sounding sound to. It would be akward.

Do you have any favourite among the songs on Monumentum? And why?
Magnus: I really like “Vertigo“. It’s like a punch in the face. A real hard rocker of a song. Other favorites of mine is “Killing Me“ and “For Better Or For Worse“ Erik: “Hurt“ is one of my favorites. I think it’s the best ballad I’ve written so far. Other favorites are “Vertigo“, “Jaded“ and “Black Rain“. With “Black Rain“ we finally wrote a heavy rocker that didn’t end up sounding like Black Sabbath’s Heaven And Hell.

Erik, You are a very creative person. Whether with Eclipse or with other projects or band you are making one record after another: 2012: Bleed and Scream 2013: W.E.T.: Rise Up, 2015: Armaggedonize 2016: Nordic Union 2017: Monumentum? Amunnition i also in making, you compose music for other bands and work as a producer. Tell us something about your creative proces, can you compose on command, or do ideas come to you naturally and you just need to get them out?
Erik: Both! I get ideas all the time. If I’m not in my studio, I record the ideas on my phone. But when I get a project going, like W.E.T, I focus on writing songs that will fit the project. But for every good song it takes about five crapy songs. There’s a lot of ideas that’s been thrown in the can.

Also the vocals on this album are more assorted, was it again natural development or were you talking about the vocal techniques with your musical colleagues?
Erik: „Monumentum“ was actually easy to sing. On the previous album, „Armageddonize“, I had to push myself very hard. But this time I was in good shape. I just sang what I felt was right for each song. I haven’t had a single vocal lesson in my entire life. And I don’t talk much about vocal techniques with my colleagues. I’m a guitar player who happens to have the best voice. I didn’t want to be a singer really.

You guys are getting one laudatory review after another, but when you were working on that album, or rather waiting for its release, did you expect that it’s gonna be that highly valuated?
Magnus: We knew we had a great album going. But we didn’t expected the reviews to be as good as they were. We are very thankfull that it turned out so well. The album ended up as number one on the Swedish hard rock album charts in it’s second week. That was something we didn’t expect!

Only few years back it used to be Crashdiet and Hardcore Supertar that dominated swedish hardrock/glam/sleaze/hairmetal/whatever scene), but nowadays this triumvirate comprising Eclipse, H.E.A.T. and Dynazty is coming to the foreground. After all those years of hard work is this place more than well deserved by you. How do you feel to become one of the leaders of the scene?
Magnus: It is very well deserved. We’ve been playing music for ages. I started playing in bands in the late 80’s. We‘ve all got here the hard way. There’s been a lot of ups and downs. Not just for Eclipse, but also as individual musicians. The very first Eclipse album came out in 2001, so I think it’s about time we get the attention we deserve. If you got a talent you will have success eventually.

Do you still have some rolemodel or idol you are looking up to, or you want to cooperate on making music with in the future?
Erik: I always look up to AC/DC. I would love to work with Erik Martin of Mr. Big. It was about to happen some years ago, but the project changed direction and it turned out as W.E.T. Magnus: KISS is my favorite band. I get a lot of inspiration from them. It has been so since I was 4 years old. I’ve also toured with one of my favorite singers, Jimi Jamison. He was a great guy! I also played on his last album, that Erik wrote and produced.

Erik, we recently talked to Michele Luppi, that praised you highly as a musician and said he was working with and you already wrote couple of songs together. How did this cooperation happen and can you tell us any details about it?
Erik: We were in contact and Michele came to my studio during the winter. We wrote two or three songs for his solo album. I don’t know when it’s coming out though. We had a great time! We hope to do more work together in the future.

In one interview I’ve heard that during your gig in Prague in 2015 you went through some difficulties there, can you specify this a little? Otherwise how did you enjoy that show? Do you have any idea if or when you could return to Czech Republic?
Magnus: It was some difficulties to say the least. The promotor was a disaster. He wasn’t there to meet us. We never saw him at all. There was no catering food at arrival or at dinner. We didn’t even get water. There was no advertisment for the show, like posters. And we had a hard time getting paid. We were ten minutes from canceling the show. But there was some people that showed up and we didn’t want to let them down. After the show we went into town and had a blast. We love Prague. We even had a day off there the day after. We would love to come back, but under better circumstances.

Anything you would like to add yourself, or any personal message for your fans in Czech Republic?
Erik and Magnus: We hope to be back in Czech Republic someday soon. Hang in there!

Veronika             


Související články

Foto: Archiv kapely

Na interview jsme spolupracovali s kolegyní Ray a Michałem Martinkem.


Vydáno: 10.09.2017
Přečteno: 4787x




počet příspěvků: 2

Titulek:Příspěvek:Datum:Jméno:
SuperDíky za super...10. 09. 2017 13:07 Jenos
Diky za...10. 09. 2017 9:19 adrian


 
Metalforever.info © 2006 - 2024     RSS - články

stránka byla načtena za 0.09301 sekund.