Výraz „Code Red“ mám spojený s výtečnou fošnou německých metláků Sodom, proto jsem tak trochu podvědomě očekával, že kapela, která se tímto názvem zaštítila, bude hrát thrash jako řemen. Jenže v případě této švédské party se nepohybujeme na metalovém, ale melodicko-rockovém území. Jde totiž o nový projekt slučující jména jako Ulrick Lönnqvist (Sahara), Daniel Flores (Find Me), Michael Palace (Palace) nebo Kaspar Dahlqvist (ex-Dionysus), přičemž vše kupodivu nemá na svědomí Serafin Perugino z labelu Frontiers Records. Pánové se dali dohromady sami na základě starého přátelství a výsledkem je debutová deska, jež dostala do vínku titul „Incendiary“.
Člověk se při pohledu na sestavu neubrání tomu, aby s ním nezacloumala nemalá naděje, že by zde mohlo jít o vysoce kvalitní AOR album, přičemž realita není tomuto přání až tak vzdálená. Po stránce řemesla je vše v naprostém pořádku, zvuk je čistý jako podlaha po nájezdu uklízečky, pánové ovládají nástroje s profesorskou jistotou a Ulrickovi to zpívá jedna radost. O žánrovou událost sezóny možná nejde, poslouchá se to ovšem hezky a fandové stylu by si měli přijít na své. Album startuje výtečně, úvodní dvě skladby znamenají hardrockovou smetanu, po které se posluchač jenom spokojeně olízne. Navazující duo spadá k lepšímu standardu, položka „Saving Grace“ boduje hlavně díky refrénu, jenž zajiskří letní chytlavostí, třebaže se v něm autoři nevyvarovali jednoho z nejotřepanějších skadatelských rýmů „tomorrow/sorrow“. Ještě o kousek výš lze pasovat další a v rámci žánru v podstatě dokonalou kompozici „Eternal Pretender“ se svižnější rytmikou a příjemně uvolněným hitovým šarmem, potažmo slušnou a povinně přeslazenou akustickou baladu „Like I Remember You“.
Šlapavé tempo se zpěvným refrénem nabídne skladba „Forever And A Day“, k cukrkandlovým tónům se rychle vrátí další, tentokrát synťákovým vánkem nadnášený pomaláč „Returning The Flame“. Opus „Are You Leaving Now“ pak sytí poctivá osmdesátková atmosféra s barevně vykreslenými vzory, líbivými vyhrávkami a komplexní chytlavostí, což ve výsledku znamená nadmíru vkusné rozloučení s tímto albem. Debut projektu Code Red lze zkrátka s klidným svědomím doporučit, nejen kvůli kvalitní hudbě, ale třeba i proto, že vám jeho prosluněné melodie můžou dát na chvíli zapomenout na skutečnost, že za okny právě probíhá hluboká a romantickým pocitům málo nakloněná zima.
|