RISK - The Reborn
Pre mňa je zase uťahané nič doska nasledujúca,...

RISK - The Reborn
Já bohužel nemohu s recenzí souhlasit,pro mně je...

RISK - The Reborn
U nás šířil osvětu místní majitel CD půjčovny....

Jack RUSSELL - Shelter Me
Tyhle reedice vůbec nekupuj, to nemá...

Jack RUSSELL - Shelter Me
Koukám, že dnes je na netu za 15 euro, což není...

RISK - The Reborn
Výborná deska od začátku do konce nemá chybu...

Jack RUSSELL - Shelter Me
Jo jo, nejdražší cd mojí sbírky. Tehdy jsem za ní...

Michael KISKE, Andi DERIS (HELLOWEEN) - Vydali jsme ze sebe to nejlepší
Z poslední desky hráli "Best Time", "Mass...

Michael KISKE, Andi DERIS (HELLOWEEN) - Vydali jsme ze sebe to nejlepší
„Budeme hrát polovinu nového alba a ne jen staré...

DEVIN TOWNSEND - PowerNerd
Miloval som Devina, aj som nejake 2-3 koncerty...












Fobia Zine

Metalopolis

metalový magazín ABYSS

Volumemax




AXEL RUDI PELL - Knights Call

Co se může stát, pokud je umělec zaplavován inspirací a téměř neustále skládá muziku? Pokud jde o génia, bude svět bohatší o mnoho dobré hudby, pokud se jedná o běžného jedince, hrozí riziko kompoziční repetice a sebevykrádání, z čehož můžou profitovat pouze nejvěrnější fandové daného interpreta. Axel Rudi Pell má dle svých slov nápadů na rozdávání a v momentě, kdy po pravidelném dvouletém intervalu stvořil se svojí partou další studiovku (loni ovšem vydal ještě kompilaci a singl), už je v podstatě hotov k tvorbě další desky, a pak další a… to znamená, že se od předešlých příspěvků nic nezměnilo a na světě je další řadové album, odvíjející se v nejtradičnějších intencích Pellovy dlouholeté tvorby.

Jisté rozdíly se samozřejmě najdou, jsou však mikroskopického charakteru, navíc pokud po nich opravdu detailně zapátráme, výsledná diference nebude pro novinku „Knights Call“ lichotivá, alespoň při porovnání s minulou fošnou „Game Of Sins“. Na té bylo totiž ke slyšení o trochu více autorských vychytávek, potažmo komplexně zdařilých skladeb. Tentokrát můžeme vyloženě obdivně mluvit o úvodu díla, které ovšem postupem hrací doby naznačenou kvalitu nepotvrdí a rychle upadne k Pellovu kompozičnímu průměru. Přitom kdyby se vše odvíjelo v mantinelech dobře vymyšleného intra „The Medieval Overture“, případně navazujícího songu „The Wild And The Young“, jenž oplývá nápaditým šmrncem od začátku do konce, mohli bychom mluvit o jedné z vrcholných položek Pellovy kapely. Ani dvojice dalších kusů „Wildest Dreams“ a „Long Live Rock“ si vlastně nevede špatně, jakkoli obě malinko narážejí na opakování nejprovařenějších metalových rýmů „sorrow/tomorrow“ a „forever/together“, po kterých zpravidla sahají líní a nenápadití textaři. První jmenovanou položku však drží nad vodou – na Pellovy poměry – obstojný refrén a hlavně velmi příjemné sólo s libým finálním motivem, druhou pak spasí vokální bridge, jenž jasně vítězí nad nezábavnou refrénovou stavbou, a opět slušně vypointovaný sólový part.

První z rytmicky vláčných příspěvků „The Crusaders Of Doom“ ovšem nepřinese nic jiného, nežli bůhvíkolikrát provařenou Pellovu hru, ve které jediné osvěžení znamená kratinké riffové zhutnění post-sólové části. Kéž by takových méně čekaných kompozičních zákrut bylo víc, stejně jako svižnějších temp, na které, zdá se, začíná Pell čím dál více rezignovat (přitom by nemusel, přece jenom ještě není ve věku členů Judas Priest nebo Magnum, u nichž se něco takového dá celkem pochopit), naopak se čím dál více kloní k hard rocku, a to až tomu nejklasičtějšímu, viz několikeré zakomponování hammondek. Tento nástroj (lépe řečeno jeho synťákový efekt) bylo možné výrazněji zaslechnout již v písni „Wildest Dreams“, ještě větší prostor pak dostává v instrumentálce „Truth And Lies“, ve které se vůbec klávesák Ferdy Doenberg vyřádil a je to právě jeho zásluhou, že daná skladba celkem slušně odsýpá a baví.

Povinný baladický počinek je ukryt pod názvem „Beyond The Light“, opět se dostáváme na časově rozmáchlou plochu, kdy se píseň sice hezky poslouchá, avšak zároveň nenabízí zajímavější tvůrčí fištrón, nemluvě o emotivním přenosu známému z pecek jako „The Clown Is Dead“ nebo „The Masquerade Ball“. Leccos samozřejmě zachraňuje tradičně vynikající Johnny Gioeli, kterému by měl Pell z vděčnosti pravidelně platit luxusní masáže, pedikúru a dovolenou u moře all inclusive, jelikož bez tohoto pěvce by byl takzvaně nahraný. Ani Johnny ale nic moc nezmůže s nudným refrénem, jaký zazní v „Slaves On The Run“, potažmo s dalším rádoby-epickým kusem „Tower Of Babylon“, jehož (ve skutečnosti nemalý) vtahující potenciál bortí nehezky přepálená repetice arabsky vykroucených motivů. Pell si zkrátka splnil normu, po dvou letech nahrál album a už může vesele spřádat nápady na další studiovku. A nám nezbývá, než si - zřejmě hodně idealisticky a bláhově - přát, aby se mu jednou povedlo navázat na (víceméně) celoplošnou chytlavost jeho nejlepších alb, v čele s klenotem "Magic".

Petr Štěpnička             


www.axel-rudi-pell.de

Seznam skladeb:
1. The Medieval Overture
2. The Wild and the Young
3. Wildest Dreams
4. Long Live Rock
5. The Crusaders of Doom
6. Truth and Lies
7. Beyond the Light
8. Slaves on the Run
9. Follow the Sun
10. Tower of Babylon

Sestava:
Johnny Gioeli - zpěv
Axel Rudi Pell - kytara
Volker Krawczak - baskytara
Ferdy Doernberg - klávesy
Bobby Rondinelli - bicí

Rok vydání: 2018
Čas: 58:09
Mix: Charlie Bauerfeind
Produkce: Axel Rudi Pell a Charlie Bauerfeind
Země: Německo
Žánr: heavy metal/hard rock

Diskografie:
1989 - Wild Obsession
1991 - Nasty Reputation
1992 - Eternal Prisoner
1994 - Between The Walls
1996 - Black Moon Pyramid
1997 - Magic
1998 - Oceans Of Time
2000 - The Masquerade Ball
2002 - Shadow Zone
2004 - Kings And Queens
2006 - Mystica
2007 - Diamonds Unlocked
2008 - Tales Of The Crown
2010 - The Crest
2012 - Circle Of The Oath
2014 - Into The Storm
2016 - Game Of Sins
2018 - Knights Call

Související články

Foto: archiv kapely


Vydáno: 28.03.2018
Přečteno: 3356x




K článku zatím nebyly přidány žádné komentáře.


 
Metalforever.info © 2006 - 2024     RSS - články

stránka byla načtena za 0.08866 sekund.