Italský hudebník Federico Mondelli se zdá být v tradičním souladu se svojí rodnou zemí renesančním umělcem. Nejen že zvládá několik nástrojů a ještě si k tomu dokáže sám zapět, zároveň je schopen širokého rozevlátí jdoucímu napříč několika žánry. Stojí např. za vznikem spolku Frozen Crown, jehož letošní debut „The Fallen King“ řada powermetalových fanoušků považuje za jednu z nejlepších desek roku. Mondelli zároveň provozuje těleso Be The Wolf, jež hraje osmdesátkami ovlivněný hard rock. I zde je hlavním autorským činitelem, po stránce kvality se ovšem dostáváme do malinko jiného levelu.
Nejprve k tomu pozitivnímu. Schopnost napsat dobré melodie Federico projevil i zde, skladby „You´re My Demon Tonight“ nebo „Stallone“ pobaví svižným tempem, „montážovou“ hardrockovou stavbou či dobrými sóly, které obecně patří mezi největší hodnoty tohoto alba. Ještě výš stojí šlapavá „Thousand Years“, jež je celá postavena na povedeném, dvou až třífázově rozčleněném refrénu se vzdušnými vlivy AOR. S působivě hybnými vokály si stejně tak vystačí předposlední příspěvek „Trigger Discipline“, na vrchol je pak možné zařadit úvodní počinek „Burn Me Out“, který si okamžitě usurpuje pozornost dravým tahem (ne nadarmo na jeho startu uslyšíme zvuk motoru), heavíkovými riffy, potažmo dobrým chorusem a sólem s až powermetalovým švihem.
Na druhé straně ovšem stojí celkem běžné písně „All Days I Missed“ a „Move It“, dost zvláštně pak dopadly pokusy o stylové přesahy. K nášlapu k moderně se Mondelli uchýlí v „Jungle Julia II“, přičemž výsledek nijak neoslní, pořád je to ale pohoda oproti hudebnímu patvaru s názvem „Action“, kde onu „akci“ prezentují southern-groovy riffy a 8bitově znějící elektro beaty, dokonale zmatečné pocity pak finálně dorazí tupý refrén. Jde sice o jediný moment svého druhu, i tak ale dokáže ve své mimóznosti zanechat nesmazatelný dojem. Přičteme-li k tomu tuctové riffy slyšitelné v některých skladbách a také ne zcela dotažený sound, vychází nám z alba „Empress“ jen opravdu mírně nadprůměrné dílo.
|