RISING REGIME - Survive Or Die
Textovou náplní fošny „Survive Or Die“ je napadení planety zombíkama, které bude pro lidi zřejmě atraktivní tak dlouho, dokud se konečně sami nevyhubí. Na druhou stranu thrash metal je pro podobné téma zcela ideální a není třeba koulet očima nad případnou neoriginalitou, zvlášť když je všechno pouhou záminkou k rozhoblování chytlavé stylové show. Start úvodní skladby „Zombified“ něco takového sebevědomě zaručuje, riffy se zakusují do masa jako hlavní účastníci Romerových hororů a muzika jede bez sentimentu, jakoby právě probíhal vrchol osmdesátek. Navazující dění nicméně značně rozvíří žánrovou hladinu, najednou se objeví deathové vlny („Death Breath“), výjimkou není ani black´n´roll („Will Not Die“), punk („Toxic Blameshifter“), v případě songu „The Swing Of The Pendulum“ se dočkáme groovy prvků a dokonce i veselé skáčkové pasáže, která působí stejně nečekaně jako zdařile. Zpěvákův výraz navíc celé představení posouvá ke škatuli „blackened“, takže je zřejmé, že žánrová jednolitost není tématem tohoto díla. To sice nedosahuje rovnou prvotřídních kvalit, ze spárů nejširší konkurence se ale souká s jistotou oživlého nemrtvého vylézajícího z hrobu. Když si pak člověk přečte informaci, že má celou záležitost na svědomí jediný hudebník s přezdívkou Rytzyk, nezbývá než uznalé pokývnutí hlavou a třeba i doplnění poslechu alba nějakou stylovou činností, např. spuštěním libovolného zombie filmu nebo hraním tematicky příbuzné a hlavně výborné hry Days Gone, jež vyšla shodou okolností jen několik dní před tímto počinem.
6,5/10
YouTube ukázka - Zombified
TERRAVORE - We Came To Destroy
Po dva roky starém povedeném debutu „Unforeseen Consequences“ čeří Bulhaři Terravore thrashmetalové vody podruhé. A svým způsobem i potřetí: jejich novinkové EP totiž vyšlo ve dvou provedeních, nejprve jako split s krajany Many More (pod názvem „Mental Amputation“), poté samostatně s titulem „We Came To Destroy“. Obě verze se přitom lehce odlišují, na druhé jmenované je intro spojeno s úvodní skladbou a přítomen je rovněž odlišný coversong. Podstatou ovšem zůstává řízný old-school thrash, který dokáže s přehledem zaujmout. Intro se např. poslouchá úplně samo, nájezdové riffy jsou atraktivní jako krásná holka v bikinách a okamžitě svedou k vilnému očumování (tedy poslechu). Navazující titulka úvodní dojem nepodrazí, sekavé kytary opět fungují, zpěvák sice extra nevyniká, na druhou stranu své fráze dokáže diktovat se sebevědomou sugescí, čemuž pomáhají i drobnosti jako je vtipná hlasová změna ve druhé fázi refrénového úseku. Bulhaři si díky častým změnám temp a dravé technické hře udrží pozornosti i ve válech „Hollow Points“ a „Death From Above“ (v němž se najde prostor pro melodické vyhrávky), povedla se také závěrečná předělávka „44 Caliber Brain Surgery“ od Demolition Hammer, jakkoli u mě ještě o malý kousek vítězí splitkový cover „Certain Death“ od Sadus. Doporučení je každopádně na místě, ať už se rozhodnete k poslechu kterékoli verze nahrávky (obě jsou kapelou velkoryse zveřejněny na YouTube).
7/10
YouTube ukázka - We Came To Destroy
iDECLINE - Resist
Amíci iDecline prozatím nepatří mezi známé spolky, fošna „Resist“ by to ovšem měla rychle napravit, alespoň pokud se hardcore punkového společenstva týká. Album nabízí vysoce nápaditý a náramně poslechový obsah, který vyloženě vlévá energii do žil. Hudba je jakýmsi mixem mezi Municipal Waste a The Exploited, včetně reminisenčních zpěvů, o něž se stará týpek s přezdívkou Belanger. Jeho vokální variabilita dodává songům patřičný šmrnc, zbytek chuti zajišťuje crossoverová hra s velmi kreativním scénářem. Ještě se nestačíme rozkoukat a Belanger už do nás hustí jednu štiplavou frázi za druhou, intenzitu slyšeného umocňuje dynamická rytmika a rtuťovité kytary. Klasický žánrový feeling typu „všechno je mi u prdele“ pro jistotu posichruje hláška „fuck everybody, fuck everything“. Agresivita si podává potetovanou končetinu s hravostí a s drobnou výjimkou kusu „Liar For Hire“, který je jediným méně zdařilým příspěvkem alba, je o stylovou zábavou postaráno od začátku do konce. Velkou předností nahrávky je kratičká čtvrthodinová stopáž, ve které se ovšem povedlo sdělit vše podstatné a aktivizační funkce (třeba k výšlapu do nejbližší putyky) byla splněna víc než dokonale.
7,5/10
YouTube ukázka - Destroy The Forgotten Boy
|