RISK - The Reborn
Pre mňa je zase uťahané nič doska nasledujúca,...

RISK - The Reborn
Já bohužel nemohu s recenzí souhlasit,pro mně je...

RISK - The Reborn
U nás šířil osvětu místní majitel CD půjčovny....

Jack RUSSELL - Shelter Me
Tyhle reedice vůbec nekupuj, to nemá...

Jack RUSSELL - Shelter Me
Koukám, že dnes je na netu za 15 euro, což není...

RISK - The Reborn
Výborná deska od začátku do konce nemá chybu...

Jack RUSSELL - Shelter Me
Jo jo, nejdražší cd mojí sbírky. Tehdy jsem za ní...

Michael KISKE, Andi DERIS (HELLOWEEN) - Vydali jsme ze sebe to nejlepší
Z poslední desky hráli "Best Time", "Mass...

Michael KISKE, Andi DERIS (HELLOWEEN) - Vydali jsme ze sebe to nejlepší
„Budeme hrát polovinu nového alba a ne jen staré...

DEVIN TOWNSEND - PowerNerd
Miloval som Devina, aj som nejake 2-3 koncerty...












Fobia Zine

Metalopolis

metalový magazín ABYSS

Volumemax




DEBUSTROL - Vyhlazení

Poté, co se Debustrol vymanil ze skvěle připravené pasti v podobě třetí studiovky, která znamenala pro kapelu propad finanční, psychický, ale i v počtu fanoušků, se musela Kolinssova parta rychle rozhodnout, co dál. Jednoznačně se nabízela možnost zkusit něco ve stylu, jako byly první dvě desky. Kapela během roku 1994 vyjednávala s bývalou firmou Monitor o opětovné spolupráci. Jednání skončila začátkem následujícího roku se zajímavým výsledkem - Monitor kapele nabídl natočení dvou desek do roku 1997. Debustrol tak pro novou desku dostal zelenou.

Přípravy nových písní se většinou účastnil jen Kolinss a Herr Miler, zbytku kapely na muziku už tolik času nezbývalo. V přípravném období také vyšlo definitivně najevo, že se kapele nepovede obnovit spolupráci s Dodem a tak se Kollins rozhodl zkusit produkování sám. V květnu roku 1995 Debustrol vyrazil směr Ostrava, studio Citron. Na rozdíl od „Chytré pasti“ nikdo nic nepodcenil a všechno bylo připraveno dopředu. Novinka s poetickým názvem „Vyhlazení“, spatřila světlo světa za pouhé tři měsíce a to přesně 29. srpna 1995. Ve spojitosti s novinkou nesmíme zapomenout na slavný “výlet“ Debustrolu do Polska, kde kapela navštívila koncentrační tábor Auschwitz – Birkenau. Účelem návštěvy bylo focení, což se může zdát ve spojitosti s místem neuctivé, ale kde jinde by se kapela měla fotit na desku s názvem „Vyhlazení“? Přímo na kolejích směrem na bránu vzniká fotka, kterou na místě napodobil nejeden z fanoušků kapely.

Příchod nové desky uvítala velká část fanoušků starých Debustrol, protože znamenala návrat ke kořenům kapely a jejich starému dobrému Ultra Moshi (thrash metalu). To ukáže hned úvodní titulka, ve které (po zhruba minutovém intru) přichází totální násyp kvalitních kytarových riffů. Také se v ní potvrdilo, že se na textech Kolinss pořádně vyřádil a refrén písně je naprosto bezkonkurenční. Za zmínku také stojí skvělé kytarové sólo, které z písně dělá něco nezapomenutelného. „Papež vrah?“ posluchače utvrdí v pocitu, že se Debustrol vrátil tam, kde byl před pěti – deseti lety, a to hlavně díky textu, který krásně odsejpá a s ničím si nebere servítky. Vcelku kontroverzně vyzněla píseň „Noc husí kůže“, ve které ze začátku Kolinssův zpěv působí až trochu black metalově. Rozhodně ale Kolinssův um není to hlavní, co na písni vzbuzuje vášně. To má na svědomí až poslední minuta, která obsahuje jen ženský řev a dětský hysterický pláč. Při představě, co se asi tak mohlo dít, každému určitě nabíhá zmíněná husí kůže.

Skladba „Zemřelci“ je pro velkou část fanoušků Debustrol nejzásadnější z celé desky, osobně v ní (kromě zajímavého motivu kytarové vyhrávky) větší zalíbení nenašel. Uvolnění tempa, ve kterém se „Vyhlazení“ drží, přichází s oddechovou skladbou „Pocit druhého lana“, jež patří mezi jednu z textově nejpovedenějších a v níž jsou také výborné hudební přechody. „Stopař“ je důkazem výborné přípravy před natáčením, nejlepší na této skladbě jsou trhané zvuky kytar a jejich aranže. Jedinou skladbou, kde se výrazně projevila práce Herr Milera je „Hyenizmus“, jeho bicí jsou zde slyšet o hodně víc než jakýkoliv jiný nástroj (samozřejmě kromě krátkého kytarového sóla). „Zločinu z nevinnosti“ dominuje chytlavý refrén. V něm se ke zpěvu připojili i další členově kapely, což píseň hodně ozvláštnilo. Závěrečný song „Síla bouře“ udržel standard celé desky a koncem v podobě odjezdu vlaku ideálně ukončil celou desku.

Albu „Vyhlazení“ znovu posunulo Debustrol kupředu. Hlavní zásluhu na tom měl fakt, že tato kapela je nejsilnější, když hraje rychlý, svižný a drsný thrash metal. Velký podíl na úspěchu měly také nekompromisní Kolinssovy texty.

Jaroslav Hubka             

Jak se vrátit z (nepříliš) "Chytré pasti", kterou na sebe narafičila samotná kapela? Dát fanouškům to, kvůli čemu si ji původně oblíbili! U Debustrolu to znamenalo návrat k bazálnímu thrash metalu, Kolins (pořád s jedním S) a jeho souputníci nicméně za dobu, jež uplynula od legendárního "Neuropatologa", řemeslně a skladatelsky vyzráli, takže už nemůžeme počítat s nepolevující rytmickou vraždou. Ačkoli, slůvko "vražda" je ve spojitosti s albem "Vyhlazení" docela na místě. Krom songu "Vražda, smrt, zabití" se zde totiž dočkáme explicitně podané mordující pasáže, jež ukončuje položku "Noc husí kůže" a proti které vyznívá takové řádění Jacka Nicholsona v hororu Osvícení jako čajový dýchánek. Tento úsek je opravdu za hranou snesitelnosti, osobně jej již notnou dobu přeskakuji, a nejinak to mimochodem má - pokud se správně pamatuji z jednoho pravěkého rozhovoru - i sám Kolins. Tím jsou ale zápory této fošny vyčerpány.

Tísnivý šíbrující zvuk nacistického transportu rozjede jedno z absolutně nejlepších děl českého thrashe. Kultovních zastávek je několik, nejprve si pánové odpoví na rouhající otázku songu "Papež vrah?", na který se zcela plynule napojí kus "Myzofiliak", což jenom umocňuje takřka matematicky vzestupnou gradaci alba. Plíživou nervozitou zárohového pekla a poté strhujícím tahem ozdobená "Noc husí kůže" je - až na zmíněný psychotický dovětek - prostě a jednoduše brilantní. Thrashovou naléhavost nepostrádají skvěle nazvaní "Zemřelci", "Vražda smrt zabití" je totálně podmaňující riffová zasekávačka, "Pocit druhého konce lana" prokáže členitý autorský ostrovtip, jenž je - oproti "Světu co zatočí s tebou" - dramaturgicky správně podchycený. Strmě úsečný "Stopař" naplňuje definici funkčního minimalismu, "Hyenizmus" (gramatiku nechme stranou) vpíchne blahodárnou dávku rytmické infuze, ve "Zločinu z nevinnosti" Kolins na albu poněkolikáté zaexperimentuje s hlasem, tentokrát v sympatickém polo-sjetém módu. Mohutnou "Silou bouře" problesknou oslnivé kytarové i vokálně našponované pasáže, jež zároveň dovrší a vypointují zážitek z celé nahrávky. "Vyhlazení" je pro mě spjaté s obrovskou porcí nostalgie, nicméně i nezaujatý posluchač musí uznat, že v pořadí čtvrtý zářez Debustrolu je naprosto výjimečným dílem!

Pagan 9,5/10

debustrol.cz

YouTube ukázka - Vyhlazení

Seznam skladeb:
1. Vyhlazení
2. Papež vrah?
3. Myzofiliak
4. Noc husí kůže
5. Zemřelci
6. Vražda, smrt, zabití
7. Pocit druhého konce lana
8. Stopař
9. Hyenizmus
10. Zločin z nevinnosti
11. Síla bouře

Sestava:
Kolinss – zpěv a kytara
Trifid – kytara
Cizák – baskytara
Herr Miler – bicí

Rok vydání: 1995
Čas: 41:12
Země: Česká republika
Žánr: Thrash metal, Ultra Mosh

Diskografie:
1991 - Neuropatolog
1992 - Svět co zatočí s tebou
1994 - Chytrá past
1995 - Vyhlazení
1998 - Pád do hrobu mrtvol
1999 - Apokalismus
2001 - Steak
2005 - Přerushit
2009 - Rwanda
2016 - Válka

Související články

Foto: archiv kapely


Vydáno: 23.01.2020
Přečteno: 8247x




počet příspěvků: 5

Titulek:Příspěvek:Datum:Jméno:
Na toto stačí...28. 01. 2020 14:25 Avram
Výborné...27. 01. 2020 16:28 htaedas
DOKONALOSTPro mě osobně...23. 01. 2020 17:33 David Svoboda
10/10Bezchybná deska...23. 01. 2020 14:30 Aldys83
Grunge ? Ne ! Thrash !Debustrol "...23. 01. 2020 11:11 lukáš


 
Metalforever.info © 2006 - 2024     RSS - články

stránka byla načtena za 0.12469 sekund.