ATTIC - Return Of The Witchfinder
Velice povedené retro, které mě bavilo už na...

RAGE - Afterlifelines
Za mě jednoznačně toto období. Kromě...

RAGE - Afterlifelines
Za mě byl vrchol deska Trapped! a pak ještě The...

RAGE - Afterlifelines
To Oree: Jo, Rage vydali hrůzu desek a každý na...

RAGE - Afterlifelines
Je to zajímavé. Například v Japonsku nebo Německu...

RAGE - Afterlifelines
Ze mě byli Rage určitě nejlepší se Smolskim a...

RAGE - Afterlifelines
šly do uší i jiné desky Rage nebo debut Avenger,...

LUCA TURILLI - King Of The Nordic Twilight
Díky za recenzi. Poslouchám hard rock, ale tohle...

RAGE - Afterlifelines
Osobně si nemyslím, že hlavní smyslem sestavy se...

RAGE - Afterlifelines
Almanac bohužel nikoho nezajímá na rozdíl od...












Fobia Zine

Metalopolis

metalový magazín ABYSS

Volumemax




ROYAL HUNT - Dystopia

Když před dvěma lety uváděl principál Royal Hunt André Andersen do života album „Cast In Stone“, hájil fakt, že se kapela velmi striktně držela svých obvyklých kolejí snadno pochopitelným odůvodněním, že vymýšlet něco unikátního po více než pětadvaceti letech je stále těžší a těžší, takže příznivci kapely mají očekávat tradiční esenci toho, na co jsou za ta léta zvyklí. Novinkovým albem „Dystopia“ postavila kapela tohle tvrzení zlehýnka na hlavu a dokázala, že i se třemi křížky na zdech lze najít způsob, jak se posunout. V některých momentech to může sice přinést mírné rozpaky a pocit, že by bylo lépe, kdyby se švec Andersen držel výhradně svého kopyta, ale i tak „Dystopie“ zaručuje dvě věci – jednak, že Royal Hunt staví na osvědčených postupech, takže si fanoušek dosyta užije toho, co od kapely očekává, jednak, že když kapela nahlédne lehce za hranice již dávno dobytých území, že má co nabídnou a v celkovém součtu tak novinka zní velmi čerstvě a přitažlivě. A nemůže za to (byť to hraje nezanedbatelnou roli) pouze „muzikálové“ pojetí, v němž se vokální sekce Royal Hunt rozšířila hned o pět výrazných hlasů (Alexandra Andersen, Mats Leven, Mark Boals, Henrik Brockman, Kenny Lubcke), které dostaly poměrně významný prostor.

Stejně tak koncepční příběh, který svoji inspiraci bere od Raye Bradburyho a líčí temnou budoucnost lidstva, nabízí velmi dramatickou látku ke zpracování. Royal Hunt díky své tradiční hudební košatosti se v některých momentech dotýkají hranic cinematičnosti a v kombinaci s typicky nadýchanými melodiemi a v řadě momentů ostřejším vokálním projevem (a to nejen zásluhou hostujících posil, ale i v podání hlavního hlasu DC Coopera) vytváří velmi působivé pasáže. Po intru „Inception 451“ přijde jedna ze dvou položek, v nichž dlouholetý příznivec kapely bude na vrcholu blaha – dravá „Burn“, stejně jako později „The Eye Of Oblivion“ s nezaměnitelným sborovým nápěvem, jsou těmi nejklasičtějšími ukázkami silné formy a typického rukopisu kapely, ve kterých se navíc DC Cooper nemusí dělit o pozornost s některým z hostů. Ovšem i skok do moderny v podobě „Hound Of The Damned“, jejíž samplovaný úvod je z těch neobvyklých prvků tím nejvýraznějším a proto poměrně těžko stravitelným, se postupně vyvine do působivé podoby – proplétání hlasů, které chytají až hysterické zabarvení, dodává skladbě ohromné napětí. A takhle je to v podstatě s každou písní, snad jen „Black Butterfly“ s důrazem na výrazné klávesy zůstane za očekáváním, protože i přes svoji rozsáhlost a zajímavý melodický motiv ne a ne úplně nakopnout. Její nevýrazný dojem ale plně vynahradí přemýšlivější „Snake Eyes“ s výborným melodickým motivem a dalším elektronickým ochucením, i zklidňující melancholický dovětek „Midway (Intemission 2)“.

Palec vzhůru za odvahu mírně vykouknout ze své komfortní zóny si Royal Hunt bez jakékoliv diskuze zaslouží. Navíc řada momentů, které na první poslech ne a ne zapadnut do uší, si postupně sedá na své místo a „Dystopia“ pomalu dorůstá do tradičně velmi silného alba téhle progresivně melodické formace.

Savapip             


www.royalhunt.com

YouTbe ukázka - The Art of Dying

Seznam skladeb:
1. Inception F451
2. Burn
3. The Art of Dying
4. I Used to Walk Alone
5. The Eye of Oblivion
6. Hound of the Damned
7. The Missing Page (Intermission I)
8. Black Butterflies
9. Snake Eyes
10. Midway (Intermission II)

Sestava:
D.C. Cooper - zpěv
Jonas Larsen - kytara
Andreas Passmark - baskytara
André Andersen – klávesy
Andreas „Habo“ Johansson - bicí

Hosté:
Alexandra Andersen – zpěv (4)
Henrik Brockmann – zpěv (6,9)
Mark Boals – zpěv (4, 9)
Mats Levén – zpěv (3,9)
Kenny Lübcke – zpěv (6, 9)

Rok vydání: 2020
Čas: 55:46
Label: NorthPoint
Země: Dánsko

Diskografie:
1992 – Land Of Broken Hearts
1993 – Clown In The Mirror
1995 – Moving Target
1997 – Paradox
1999 – Fear
2001 – The Mission
2003 – Eye Witness
2005 – Paper Blood
2008 – Paradox II: Collision Course
2010 - X
2011 - Show Me How To Live
2013 – A Life To Die For
2015 – Devil´s Dozen
2018 – Cast In Stone
2020 – Dystopia

Související články

Foto: archiv kapely


Vydáno: 29.12.2020
Přečteno: 2160x




počet příspěvků: 4

Titulek:Příspěvek:Datum:Jméno:
... ovšemskvost s názvem...31. 03. 2021 12:10 b.wolf
Royal Huntje záruka super...31. 03. 2021 12:06 b.wolf
zapadne...29. 03. 2021 18:43 Dave78
Super deska,...29. 03. 2021 18:42 Dave78


 
Metalforever.info © 2006 - 2024     RSS - články

stránka byla načtena za 0.09473 sekund.