27.05.2022
DEPECHE MODE
Zemřel klávesista Andy Fletcher, zásadní člen této ..více

27.05.2022
YES
Ve věku dvaasedmdesáti let zemřel bubeník této britské ..více

27.05.2022
PUDDLE OF MUDD
Vědět o sobě dávají tito američtí grungeři. Jak ..více

27.05.2022
LAST IN LINE
Pohrobci kapely Dio, konkrétně kytarista Vivian Campbell ..více

27.05.2022
TROLLFEST
Praštění folkmetalisté z Norska jsou zpět s novou, v ..více

27.05.2022
LORD BELIAL
Na scénu se vrací zasloužilá blackmetalová formace ze ..více






STABBING WESTWARD - Chasing Ghosts
Už som si ten album stihol vypočuť na bandcampe ..

KABÁT - Čert na koze jel
Mně přijde, že tahle deska stojí přesně mezi ..

Ted NUGENT - Detroit Muscle
Teda mam dost v oblibe, ale musim rict ze tak dobr ..

KABÁT - Čert na koze jel
Jestli předchozí deska byla slabší s touto se ..

DYMYTRY – Pharmageddon
to Jan Tleskač: Právě sedím na nádraží, če ..

ANTHRAX - Among The Living
Druhé z dvoch CD Anthrax ktoré vlastním a tudi ..

DYMYTRY – Pharmageddon
Lyrická zručnost v praxi: "Černý naše duš ..

DYMYTRY – Pharmageddon
Hudebně a pódiově ta kapela není špatná. Ale ..

ANTHRAX - Among The Living
Za mňa najlepší thrashový album spolu s "Maste ..

KABÁT - Čert na koze jel
Trpaslíky jsem ještě poslouchal jako celé albu ..




Za poslední měsíc:
ANTHRAX - Spreading The Disease
2302x

ANTHRAX - Fistful Of Metal
2186x

KABÁT - Má ji motorovou
1629x

KABÁT - Děvky ty to znaj
1569x

RAMMSTEIN - Zeit
1521x

KABÁT - Colorado
1306x



07.02.2106
TRILOBIT-ROCK, RIMORTIS, DIVÁ BÁRA ..
Velké Svatoňovice, začátek od:19.00, vstupné: 250



článků celkem: 9128
recenzí: 7551
reportů: 578
rozhovorů: 563













Fobia Zine

Metalopolis

metalový magazín ABYSS

Volumemax


SOTURY - Anděl zkázy

Jihlavští Sotury prostřednictvím alba „Anděl zkázy“ uzavřeli docela zajímavý kruh ve své historii. Ještě před tím, než se tato parta dobrala současného názvu, laborovala v první dekádě tohoto století mezi názvy Helldicks a Alastor. Přes velmi dlouhé porodní bolesti na konci loňského roku představili Sotury svou druhou desku s ambiciózním obsahem - album „Anděl zkázy“ ve své první části nabídne v mantinelech ryzího heavy metalu ucelený koncepční příběh, v němž postava Alastora hraje ne sice hlavní, ale rozhodně nezanedbatelnou roli, druhá část pak představí Sotury bez okovů jednotícího tématu, a kapela se v ní v rámci heavy metalových tradic pouští do decentně progresivnějších postupů.

Autorsky zahrnuje „Anděl zkázy“ celkem rozsáhlé období, pro celkové vyznění alba je však důležité, že obě části desky spolehlivě drží pohromadě a nemáte pocit, že by jejich spojení proběhlo nějak násilně, či nepřirozeně, k čemuž přispívá i sytý a přehledný zvuk. Možná tedy není úplně fér jako vodítko použít jejich srovnání, nicméně pokud bych měl už nyní začít vyhlížet další desku Sotury, tajně bych doufal, že se kluci znovu pustí do nějaké dějem propojené záležitosti. Skladatelský rukopis je na sice konstantní (nebo alespoň velice blízký) na celém albu, ve prospěch vyprávění o padlém andělu Samaelovi však mluví výborně zvládnutá příběhová gradace a větší přímočarost, a snad i to, že díky ne zcela vybalancované snaze o rozmanitost lépe vyniknou ty nejsilnější momenty – patříte-li k těm, kteří dávají přednost přímému tahu na bránu, mohla by pro vás být nejpřitažlivější částí představení dvojice skladeb v centru příběhu - s řezavým riffem pochodující masivnější „Alastor“ s trochou chropotu, který se postupně rozběhne do akčního kvaltu, aby přes krátkou kytarovou vyhrávku s příjemně bobtnající atmosférou následně dosprintoval v ukvaltované sypačce „Očistec“. Odvaha kapele nechybí a díky tomu sbírá v příběhové části body i za to, že se pouští do rozsáhlých kompozic – ustát desetiminutovou záležitost „Vypálení ráje“ bez toho, aby v ní nějak zásadně poklesla přitažlivost celkového děje, to už chce mít trochu za ušima. Sotury se to daří, i když v pomalejší pasáži s dívčím zpěvem (a melodií, do které mi podvědomě neustále zajíždí „Bílej jezdec“), je to přece jen trochu na hraně. To, že si Sotury umí pohrát s melodiemi, je zřejmé zejména z lehce zasněného „Pána čtyř světů“ a první nepříběhové skladby „Labyrint zapomnění“ se silnými sbory, coby nejsilnějšího kousku závěrečné části alba. Obě tyto položky symbolicky rozděluje hravě zklidňující zakončení dramatického příběhu, instrumentálka „Poslední requiem“. Finále alba v podobě mírně komplikovanějších a o něco neohebnějších skladeb („melodicky snadno sjízdná „Černobílej svět“ s výborným sólem tenhle pocit trochu tlumí) doplácí na celkovou dramaturgii, dojezd celého alba nemá po předchozích strhujících pasážích už takovou sílu.

I přes to asi nejzásadnějším konstatováním o úrovni téhle desky je fakt, že celých šestašedesát minut ve společnosti Sotury uteče velmi rychle a tahle skutečnost se nemění ani při opakovaných posleších. Dobrá práce!

Savapip             


sotury.cz

YouTube ukázka - Alastor

Seznam skladeb:
1. Zrození nechtěného syna
2. Anděl zkázy
3. Alastor
4. Očistec
5. Vypálení ráje
6. Pán čtyř světu
7. Poslední requiem
8. Labyrint zapomnění
9. 666MT TNT
10. Černobílej svět
11. Zpověď vraha

Sestava:
Petr Kočka - zpěv
David Tůna – kytara, zpěv
Tomáš Roháček – kytara, zpěv
Tomáš Dvořák - baskytara
Josef Moravanský - bicí

Rok vydání: 2020
Čas: 1:06:22
Země: Česká republika

Diskografie:
2013 – Temné údolí
2020 - Anděl zkázy

Související články

Foto: archiv kapely


Vydáno: 13.03.2021
Přečteno: 1047x




K článku zatím nebyly přidány žádné komentáře.


 
Metalforever.info © 2006 - 2022     RSS - články

stránka byla načtena za 0.42605 sekund.