Po několika miniturné s Napalm Death, My Dying Bride a dalšími stájovými kolegy odchází v roce 1992 kapela k agilnější firmě Earache, podepisuje smlouvu na čtyři alba a paradoxně se tak ocitá na jedné lodi se svými největšími vzory – Godflesh. Ti jsou hlavními vizionáři elektro industriálního směru, vydávají v tomto roku alternativnější album „Pure“ a na své následovníky pohlížejí s určitým despektem.
Firemní nováčkové Pitch Schifter se vydávají podobným směrem a vydávají šestipísňové EP „Submit“ 1992. Používají stejnou formu jako na debutu, rytmus i kytarové samply jsou podobně jednoduché a monotónní, více se drží v metalových kolejích a v celkovém mixu jsou důraznější. Zpěv na EP převzal po Markovi jeho brácha Jon, rozdíl v jejich hrdelním řevu, zkreslému delayem a různými efekty, je takřka nepostřehnutelný. Na EP vyniká hlavně zremixovaná verze „New Flesh PSI“ z debutu, která je prolnuta různými znetvořenými hlasy a úryvky dialogů z filmů. Drtivá je i „Deconstruction“, na kterou byl natočen videoklip. Že se v kapele sledují trendy v elektronické a „průmyslové“ muzice, znázorňuje song „Dry Riser Inlet“, který ve způsobu použití kytarových samplů jasně odkazuje na švýcarské kolegy Young Gods.
Po natočení EP byl odejit doprovodný kytarista Stu E. Toolin, který obratem zakládá kapelu podobného ražení – Skin Limit Show. Jejich debut „Wound Freeze“ 1994 je jen podobným, ale hlavně slabým výluhem PS. Do řad Shifterů nastupuje živý bubeník D. J. Walters a nahrávání druhého alba nic nestojí v cestě. To pod názvem "desensitized" v roce 1993 skutečně vychází. Na první poslech stále vychází z modelu „jednodušší a metalovější verze Godflesh s extrémnějším zpěvem“, ale kapela nenápadně inovuje.
Krom kapánek čitelnějších kytar, industriálních vsuvek a předělů „N-A“, „Routine“, pro kapelu typických mluvených předělů obou stran, nebo repetitivních songů ve středním tempu s často opakovanými slogany („To Day is Gain“, „ Cathode“ nebo „Gatherer to Data“), tu najdeme i písně rychlejší, ovlivněné americkými Ministry, kteří zatím kralují na tvrdě rockové scéně („Diable“ a „Killing“).
Přes čitelnou inspiraci svými vzory však Pitch Shifter mají na scéně své nezpochybnitelné místo, neboť přináší vlastní pohled na daný žánr. Nejsou tak zadumaní a alternativní jako Godflesh, ani tolik metaličtí a přímočaří jako třeba Ministry. Na podporu novinky spolu s Carcass okupují evropské kluby. Celá kapela volí sestřih dohola a její koncerty jsou velmi intenzivní směskou noise a industriálního metalu.
Na singl byla vybrána píseň "Triad", která se n něm objevila ve dvou různých verzích, a připojen byl cover "N.I.B." od Black Sabbath, nad kterým posluchač musí při poslechu dlouho špekulovat, aby pochopil, oč se jedná. Firma Earache přišla i s EP remixů, které vyšlo pod poutavým názvem "Remix War". Vedle PS se na něm podíleli i hip hopoví Gunshot, Therapy či Biohazard. Bohužel, tato móda zasáhla i do tvrdě metalových oblastí. Na zasmání dobré, krom zviditelnění všech zúčastněných formací však mnoho objevného nepřineslo….
|