Narazíte-li v souvislosti se švédskou symfo-metalovou partou Eleine na takové reklamní háčky, jako že jedním z významných počinů byl singlový cover od Rammstein „Mein Herz Brennt:, či že zpěvačka Madeleine "Eleine" Liljestam se občas objeví na modelingovém molu, či v módním časopise, nenechte se ovlivnit těmito povrchními lákadly a nakoukněte téhle partě pod pokličku. Madeleine to totiž kromě přitažlivého vzhledu taky dobře zpívá a hudba Eleine, která čerpá z jiného žánrového soudku, než němečtí kolegové, se v pohodě obejde bez téhle trochu zavádějící berličky.
Před třemi lety k sobě ústřední duo Rikard Ekberg a Madeleine Liljestam přibralo novou rytmiku a se zastávkou v podobě předloňského EP „All Shall Burn“ se Eleine pustili do svého již třetího alba. To plně těží z obvyklých praktik a postupů symfonického metalu, hlavním důvodem, který tuhle partu spolehlivě vytáhne z davu podobně znějících, je schopnost přirozeně pracovat se silnou atmosférou a dramatičností, bez toho, aby její muzika byla (přes občasnou lehkou opulentnost) přehnaně načančaná, či přeplácaná. Přidejte k tomu povedené melodie, smyslný hlas Madeleine, jeho jiskřivou a smysluplnou symbiózu s Rikardovým chropotem, nápadité zacházení s dynamikou skladeb a můžete (namátkou) vybírat, která ze skladeb se vám do paměti zavrtá nejsnáze. Potemněle lehce majestátní titulní kousek, masivnější „Where Your Rotting Christ Die“ s pulsujícím rytmem, či „Die From Within“ s malující kytarou a chytlavými přechody z bombastičnosti do křehkosti i občasným agresivním výpadem stojí momentálně na pomyslném vrcholu, ale tahle deska s krásně sytým zvukem je podobnými kousky docela našlapaná. To, že rozvláčná „Memoriam“ s výraznou plíživou basou v úvodu je ve své délce ve finále zbytečně rozvláčná, či to, že závěrečná symfonická verze „Die From Within“ trochu naboří proklamovanou střídmost, což zrovna téhle skladbě trochu ubírá sílu, to jsou v podstatě jen nepodstatné mušky na jinak hodně podařeném albu.
Žánrové milníky „Dancing In Hell“ nezboří, ale Eleine jsou na dobré cestě se o to jednou pokusit. Přitažlivost tohoto tance v pekle je natolik silná, že s posledními tóny alba mám chuť pronést „smím prosit, Madlenko?“ A to netančím…
|