S německo/švédskou úderkou Lindemann to dlouhou dobu vypadalo, že zůstane zapsána u fandů jen anglicky nazpívaným jednoalbovým projektem hlavních person – Tilla Lindemanna z Rammstein a Petera Tägtgrena z Hypocrisy/Pain, ve kterém se tito dva zábavnou formou vypořádali se svými sexuálními obsesemi. O tom vypovídaly i zvažované názvy kapely – Cunt, Fuck nebo Hints and Cunts.
Na základě hudby k divadelnímu představení Hänsel und Gretel (Jeníček a Mařenka) však vznikly další songy a kapela přišla s druhým, již německy nazpívaným albem „Frau und Mann“. I z ní se zrodilo pár hitů, ke kterým Lindemann nabídli několik poměrně nákladných a hlavně zábavných video klipů, některé i za mírný poplatek v necenzurovaných verzích. Kapela byla v kurzu a tak vyrazila na evropské turné, nechyběly ani koncerty po různých státech bývalé SSSR, neboť země post sovětského bloku, potažmo režimy autoritativnějšího rázu, jsou známou a roztodivnou Lindemannovou libůstkou. Krom toho se v Rusku (rovněž i Německu a Holandsku) vždy dařilo podobné muzice, míchající EBM a elektro metal, proto ani nepřekvapil fakt, že k pořízení video záznamu kapely byla vybrána supermoderní moskevskou VTB arénu, ve které se 15 března 2020 odehrály poslední dva předcovidové koncerty.
Střídmě vybavené jeviště s rampou je potaženo bílým suknem a nasvíceno světle modrým světlem, ve kterém vypadají bíle odění a nalíčení muzikanti s úchylnými holčičími cůpky jako zombie exhumovaní z hrobu. Za kapelou na velkém plátnu poblikávají dotáčky jejího dvorního režiséra Zorana Bihače, většinou s lehce zvráceným porno obsahem, v čemž vyniká první trojka skladeb – „Skills in Pills“, „Fat“ a „Lady Boy“. Koncert má spád, kapela složená z členů Tägtgrenových Pain je skvěle sehraná a je nutno ocenit i ruského režiséra klipů Sergeje Greye za střih materiálu z třiceti použitých HD kamer, neboť efektně a v rytmu muziky přechází ze zobrazení celé kapely na prostřihy detailu běsnících diváků. Na jevišti se stále něco děje, když se nezobrazují klipy, tak Till rozkopává odposlechy, případně společně s ostatními bombarduje nebohé diváky sladkostmi „Allesfresser“ nebo vodním živočichy „Fish On“. V chytlavém disco/EBM hitu „Platz Eins“ zase hlavní protagonisté putují halou v průhledné kouli…..
V konečném součtu toto vystoupení pobavilo, neboť koncertní verze songů pomohly zahladit občas podobné vyznění některých písní. Po překvapivém prohlášení Petera Tägtgrena (výhradního autora skladeb) z konce minulého roku, ve kterém uvedl, že projekt Lindemann opouští, tak toto video zakonzervovalo jednu vývojovou fázi kapely. Till bude pokračovat, zatím však můžeme jen hádat, kterým směrem se vydá. Jisté je jedno – nebude se opakovat. V současné době se totiž vrhá do nových a překvapivých kolaborací – třeba s francouzkou šansonierkou Zaz nebo s houslovým virtuosem Davidem Garettem. K popukání je i jeho nový cover staré sovětské písně „Ljubymij Gorod“ nebo singl elektro projektu Na Chui.
Občas jsou slyšet nářky fanoušků, že skutečné rockové hvězdy pomalu odchází a není nikdo, kdo by je nahradil. Není to tak docela pravda, Till Lindemann je bez pochyb ztělesněním nové nastupující generace rockstar. Nehledí na konvence a věnuje se muzice dle svých nálad a chutí. S kapelou Rammstein stále ohromuje miliony fandů po celém světě, velkých úspěchů dosáhl i na sólové dráze. V cizině záznam koncertu „Live in Moskow „ promítají ve velkých kinech, v ČR zatím proběhlo jen několik ojedinělých projekcí. Tak až reproduktory ve vašem oblíbeném sále rozvibruje muzika Lindemann, neváhejte!
|