Jiří URBAN (ARAKAIN) - Příklon k hard rocku byl naše zklidnění a konec spěchání
Hellhammer díky za objasnění. Tahle informace mě...

Jiří URBAN (ARAKAIN) - Příklon k hard rocku byl naše zklidnění a konec spěchání
Brichta měl původně otextovat píseň Vzdálená od...

RISK - The Reborn
Pre mňa je zase uťahané nič doska nasledujúca,...

RISK - The Reborn
Já bohužel nemohu s recenzí souhlasit,pro mně je...

RISK - The Reborn
U nás šířil osvětu místní majitel CD půjčovny....

Jack RUSSELL - Shelter Me
Tyhle reedice vůbec nekupuj, to nemá...

Jack RUSSELL - Shelter Me
Koukám, že dnes je na netu za 15 euro, což není...

RISK - The Reborn
Výborná deska od začátku do konce nemá chybu...

Jack RUSSELL - Shelter Me
Jo jo, nejdražší cd mojí sbírky. Tehdy jsem za ní...

Michael KISKE, Andi DERIS (HELLOWEEN) - Vydali jsme ze sebe to nejlepší
Z poslední desky hráli "Best Time", "Mass...












Fobia Zine

Metalopolis

metalový magazín ABYSS

Volumemax




LIBERATE - Roma Aeterna

Určit, na čí konto připsat výrok „Alea iacta est“ by neměl být tak složitý úkol, ale povědomost třeba o tom, z jakého důvodu si ženy v Kartágu holily hlavy, či jak významný vliv mohla mít dcera krále Servia Tullia na vládu v Římě, už nemusí být zdaleka tak obvyklá. Ne, že by sokolovští Liberate působili jako encyklopedie a tato tajemství přímo odhalili (i přes český překlad textů v bookletu je třeba trochu zapátrat), nicméně jejich orientace na reálnou historii (na jaké období Liberate aktuálně míří je dostatečně jasné z názvu alba „Roma Aeterna“), prezentované v latině a pochopitelně i s patřičnou vizáží, je hodně originální a osobité.

V porovnání s „exotickým“ jazykem je hudba Liberate daleko přístupnější a domácímu posluchači ne až tak vzdálená. Už při tři roky starém úderu „Kladiva na čarodějnice“ byla jasně patrná vazba na nadýchaně pompézní power metal v duchu Salamandry. Tímto směrem Liberate pokračují i nadále (tentokrát se nebojím ukázat i na pár nitek vedoucích k italským Rhapsody), jen jsou u toho o něco barevnější a převážně i razantnější (byť si dokážu představit, že by ještě větší špetka důrazu nebyla na škodu) než na minulé desce. Na občasném měkčím výrazu má hlavní podíl občasná dominance kláves, které hrají v hudbě Liberate poměrně důležitou roli. Pokud bych měl u Liberate hledat největší posun (není nijak radikální a pamětníci „Malleus Maleficarum“ nebudou mít s identifikací kapely sebemenší problém), padl by na konto větší vokální dravosti, která je zjevná především v „Res Gestae“, či v našlápnuté „Caesar“ s příjemným hammondkově sólovým zašmodrcháním. Liberate spolehlivě vychází sázka na kombinaci pompéznosti a syrovosti, takže majestátní titulka s dynamickým dialogem se sbory a lehkým kytarovým sólem působí s ostrou melodickou kvaltovkou „Qvirites“ (coby určité protipóly) velice soudržně. Že je s Liberate veseleji s akční bojovou náladou, potvrdí baladické pasáže „Qvidie!“, v nichž deska ztrácí tah, vlažněji album působí i v závěru zásluhou zpěvné „Sponsa Mortva“, jež se objevila již na debutu „Truth In Lie“ a které sympaticky útočný duch předchozích skladeb trochu schází.

Silné zapamatovatelné melodie, energie, chytlavost, díky latině jasná neotřelost a tím svým způsobem i na metalovém poli výjimečnost. Roma aeterna, aeterna est!

Savapip             


FB LIBERATE

YouTube ukázka - Roma Aeterna

Seznam skladeb:
1. Intro
2. Res Gestae
3. Tvllia Ferox
4. Roma Aeterna
5. Qvirites
6. Ovidie!
7. Carthago
8. Caesar
9. Sponsa Mortva

Sestava:
Tomáš Dvořák - zpěv
Felix Body - kytara
Jan Boštík - baskytara
Petr Nový - klávesy
Pavel Incédy - bicí

Rok vydání: 2021
Čas: 31:59
Label: Avik
Země: Česká republika

Diskografie:
2016 – Truth In Lie
2018 – Malleus Maleficarum
2021 – Roma Aeterna

Související články

Foto: archiv kapely


Vydáno: 22.12.2021
Přečteno: 1113x




K článku zatím nebyly přidány žádné komentáře.


 
Metalforever.info © 2006 - 2024     RSS - články

stránka byla načtena za 0.42618 sekund.