Zimní měsíce jsou ideální období k objevování nových seriálů. Máme zde streamovací služby, specifické televizní kanály i platformy, mezi kterými probíhá tuhý boj o naši pozornost. Vítězem této války je jednoznačně divák, jelikož už z pouhé statistiky je jasné, že se musí objevovat koukatelné a kvalitní záležitosti. Což se také děje, vzniká celá řada pozoruhodných seriálů a byl by v tom čert, aby se mezi nimi nevylouplo také nějaké rockerské téma. ČT art začala v lednu uvádět pořad Ikony Kamila Střihavky, ve kterém známý hudebník postupně v deseti dílech představuje kolegy a kamarády, kteří se pro něj stali v nějakém ohledu inspirací. Rockové, dokonce metalové obecenstvo musel potěšit hned první díl, ve kterém zasloužilý kmet Petr Janda vzpomíná mj. na tvorbu debutu Arakain, jenž se nahrával v jeho studiu Propast. Zajímavé bylo povídání s Fanánkem Hagenem, Danem Bártou, a to nás ještě čekají díly s Alešem Brichtou, Michaelem Kocábem a Milanem Špalkem.
Další televizní počiny brnkají o rockový žánr jen letmo, přehlédnout je ale nelze. Série Peacemaker z dílny Jamese Gunna potvrzuje výjimečnost tohoto režiséra a jeho specifický smysl pro humor. Peacemaker je vtipný a chvílemi také náležitě brutální, což je ideální prostor pro tvrdší hudební kulisu. A právě toho Gunn využívá do poslední možné mrtě, když každou epizodu vyztužuje šlágry hardrockové a někdy i metalové historie (v šestém díle např. "The Human Paradox" od Dynazty). Jde zároveň o velmi efektivní cestu, jak na danou kapelu upozornit (Švédům nabíhají zhlédnutí na YouTube po desítkách tisíc). A zmínit je nutné také americký seriál "Pam & Tommy", ve kterém se řeší soužití Pamely Anderson a Tommyho Lee z Mötley Crüe. Scénář se sice zaměřuje zejména na únik pornografického videa, k němuž došlo v devadesátých letech, protože je ale vše podáno filmařsky zručně a hlavně zábavně, je nutné tuhle sérii doporučit úplně každému. Rockový žánr jakoby se tím, alespoň na malou chvíli, vracel na mainstreamové výsluní, kde se vyhříval a kam patřil v osmdesátých letech.
Pagan, 18. 2. 2022 |