Tak prý „nejlepší směs finské melancholie a melodického metalu“, tvrdí o sobě finská čtveřice s příjemně patetickým názvem Scars Of Solitude. Pět let staré debutové album „Deformation“ ukázalo, že z těchto základních zdrojů lze vytvořit soudržný celek, který nebude působit násilně a bude mít potenciál oslovit oba fanouškovské tábory. V závěru loňského roku Scars Of Solitude nabídli šestici skladeb, jež pokračuje v nastavené linii a šikovně proplétá osobitost kapely, důraz, melodičnost a emotivní vyhrocenost, a které prospělo, že se oproti debutu kytarista Tuomo Laulainen kromě šesti strun ujal i mikrofonu.
Bylo by scestné odvolávat se vyloženě na snahu o propojení pocitových eskapád To/Die/For a melodických výkrutů Sonaty Arcticy, byť konkrétně na pramínky těchto dvou kapel na „If These Walls Could Talk“ narazit lze. Svět Scars Of Solitude“ a jejich výrazová paleta je daleko barevnější, takže mantinely, vytvořené alternativní „Burden“ s nakřáplou akustickou kytarou a tklivým hlasem Tuoma Laulainena na straně jedné a agresivně napumpovanou „Lullaby of the Ill-Fated“, jsou velmi široké a lze kapele pogratulovat k šikovné dramaturgii. Oba kousky tvoří závěr alba, takže předchozí čtveřice písní pomalu připravuje posluchače na finální pocitovou rozervanost. Ač se to zpočátku nezdá – úvodní skočná „Dark Matter“ sice razanci nijak neschovává, ale přece jen větší podíl má tanečnost a uvolněnost, v „Left On Read“ dominuje nevtíravá přemýšlivost, dotažená do dokonalosti v zamotanější instrumentální pasáži, svěží a dynamická vypalovačka „No Riddance“ nakopne přímočarou energií, v titulní „If These Walls Could Talk“ zásluhou vokálu a nervózní kytary vystříkne emotivnost na plné pecky…
Docela by mě zajímalo, co všechno by stěny zkušebny o Scars Of Solitude ještě mohly prozradit. Šest písní na EP „If These Walls Could Talk“ vypovídá o tom, že svět kapely je velice bohatý a že svazování rocku, thrashe, doomu i popu na pozadí symbiotického souboje melancholie a melodií mají hráčsky velmi zdatní muzikanti kluci fakt dobře zmáknuté.
|